Basf 2024 04 09 A1 Basf 2024 04 09 m1
Pasaulyje
Sparčiai augant paklausai, pasaulyje susidarė avižų gėrimo deficitas

Londonas/Stokholmas. Sparčiai augant augalinių karvių pieno pakaitalų paklausai, visų pirma išsivysčiusiose šalyse, visame pasaulyje susidarė pieną primenančio avižų gėrimo deficitas, stambias bendroves privertęs susimąstyti apie galimybes gaminti tokios rūšies produktus, rašo britų verslo dienraštis „The Financial Times“.

Tačiau pasitaiko ir kitokių atvejų. Pavyzdžiui, pagal avižų gėrimo gamybos apimtis pasaulyje pirmaujanti Švedijos „Oatly“ buvo priversta atidėti planus žengti į naujas rinkas, kad galėtų patenkinti paklausą šalyse, kuriose jau veikia, įskaitant Jungtines Valstijas ir Didžiąją Britaniją.

„Paklausa yra hiperaktyvi“, – pareiškė leidiniui „Oatly“ filialo Didžiojoje Britanijoje vadovas Aišenas Paranas (Ishen Paranas). Jo skaičiavimais, bendrovės apyvarta Didžiojoje Britanijoje 2018 metais pašoko beveik 60 proc.–  iki 84 mln. svarų.

Bioversija 2024 04 15 m7

O Jungtinėse Valstijose avižų gėrimo mažmeniniai pardavimai per 52 savaites iki rugpjūčio pradžios padidėjo beveik 50 proc., rodo rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ duomenys. Bendra augalinio pieno pakaitalų paklausa išaugo 9 proc., o migdolų gėrimo paklausa – 11 procentų.

Pasak „Rabobank“ pieno rinkos analitiko Tomo Bailey (Tomo Beilio), „Oatly“ populiarumą Jungtinėse Valstijose paskatino „barista“ pavadintos rūšies avižų gėrimas, kurį, kaip ir karvių pieną, galima išplakti iki putų.

Todėl gaiviųjų gėrimų ir užkandžių milžinė „PepsiCo“ nuo kitų metų sausio JAV vartotojams pasiūlys kelių rūšių avižų gėrimą, kuris bus gaminamas su prekės ženklu „Quaker Oats“.

Analizės bendrovės „Mintel“ skaičiavimais, didžiausią augalinių pieno pakaitalų rinkos dalį išsivysčiusiose šalyse tebeužima migdolų gėrimas. Vien Jungtinėse Valstijose ši dalis siekia 64 procentus. Antroje vietoje šioje JAV rinkoje yra sojų gėrimas (13 proc.), o trečioje – kokosų gėrimas (12 proc.).

Tuo tarpu mažmeniniai karvių pieno (neįskaitant pieno miltelių) pardavimai pasaulyje jau šešerius metus mažėja.

***

Augalinės kilmės produktai, kaip soja ar tofu, negali būti parduodami jų produktų pavadinimuose vartojant tokius pienininkystės terminus, kaip „pienas", "sviestas", "„sūris", nusprendė Europos Teisingumo Teismas. Jo teigimu, pienininkystės terminai gali būti vartojami tik parduodant pieno produktus. Tokį sprendimą teismas priėmė byloje, kurioje Vokietijos konkurencijos tarnyba pateikė skundą prieš Vokietijos bendrovę „TofuTown", prekiaujančia augalinės kilmės produktais, kaip tofu sviestas ar purškiamoji ryžių grietinėlė.

Skaitykite daugiau: http://www.manoukis.lt/naujienos/ett-augaliniai-produktai-negali-buti-ivardijami-pienininkystes-terminais

Europos Teisingumo Teismas yra uždraudęs augalinės kilmės produktų pavadinimuose vartoti pienininkystės terminus, kaip „pienas", „sviestas", „sūris". Pienininkystės terminai gali būti vartojami tik parduodant pieno produktus. Todėl „sojų pieną“ teisinga vadinti sojų pupelių gaminiu, „migdolų pieną“ - migdolų gėrimu, „avižų pieną“ – avižų gėrimu.

BNS, MŪ inf.

    Gudinas -  23 06 14 + MU 2024

    (0)

    Dėmesio! Atsakomybė už komentarų turinį tenka patiems komentuotojams.

    Komentuokite atsakingai, gerbkite kitų nuomonę.

    Norėdami parašyti savo nuomonę – prisijunkite.

    Apklausa
    Ko tikitės iš šiųmečio pasėlių deklaravimo?
    Visos apklausos