Basf 2024 04 09 A1 Basf 2024 04 09 m1
Fermentuoti pašarai – alternatyva cinko oksidui
Asociatyvi pixabay.com nuotr.

Kopenhaga. Danijos mokslininkų komanda pastebėjo, kad, į paršelių racioną įterpus laktobakterijų fermentuoto rapsų miltų ir jūrų dumblių mišinio, pagerėja jauniklių žarnyno sveikata bei sumažėja vaistų poreikis.

Atsižvelgiant į draudimą naudoti terapinį cinko kiekį paršelių racione kaip profilaktinę priemonę nuo viduriavimo, mokslininkai skubiai ieško alternatyvų, kurios padėtų išvengti gamybos nuostolių po nujunkymo.

Tyrėjai iš Kopenhagos ir Orhuso universitetų bei kompanijos „European Protein“ išbandė naują raciono receptūrą, o rezultatus paskelbė leidinyje „Journal of Animal Science and Biotechnology“.

Bioversija 2024 04 15 m7

Ištirtas laktobakterijų fermentuoto rapsų miltų ir jūrų dumblių (naudotos dvi rudųjų makrodumblių rūšys – Ascophylum nodosum ir Saccharina latissima) mišinio poveikis nujunkytų paršelių žarnyno sveikatai.

Per tyrimą suformuotos 3 grupės po 230 jauniklių, o eksperimentinis šėrimas taikytas nuo 28 iki 85 gyvenimo dienos. Visi paršeliai gavo sojos baltymų koncentratą. Pirmos grupės paršeliams neskirta papildomų pašarų, antros ir trečios – atitinkamai 2,5 proc. ir 5 proc. laktobakterijų fermentuoto rapsų miltų ir jūrų dumblių mišinio.

Tyrimo laikotarpiu mokslininkai nepastebėjo reikšmingo paršelių būklės skirtumo tarp grupių. Kraujo mėginių hematologiniai, biocheminiai, imunologiniai, gaubtinės žarnos mikrobiomos, žarnų audinių histopatologiniai tyrimai pateikė išsamesnių rezultatų.

Nustatyta, kad paršeliams, kurių racione fermentuotas mišinys sudarė 2,5 proc., pagerėjo žarnyno mikrofloros įvairovė, padidėjo gaubtinės ir storosios žarnų gleivinės barjeras, sumažėjo žarnų intraepitelinė ir stromos infiltracija limfocitais, palyginti su tais, kurie negavo mišinio.

Rodikliai rodo, kad juo šeriant žarnyne sumažėjo uždegimas. Be to, antros grupės paršelių kraujyje rasta mažiau karbamido azoto, palyginti su pirma grupe.

Žarnyno mikrobiomos įvairovė laikoma geru bendros žarnyno sveikatos rodikliu. Pasak Kopenhagos universiteto mikrobiologijos profesoriaus Dennisʼo Sandrisʼo Nielsenʼo (Deniso Sandriso Nylseno), žarnyną galima palyginti su autobusu, kurio sėdynes užima įvairios bakterijos. Jei jį kolonizuoja gerosios bakterijos, patogenams kyla sunkumų išgyventi, o paršeliai tampa mažiau jautrūs infekcijoms.

Tyrimas atkleidė, kad paršelių, šertų fermentuotų rapsų miltų ir jūrų dumblių mišiniu, žarnyno mikrobiomoje daugiau Prevotella bakterijų. Jos padeda virškinti ląstelieną, o susidariusios trumpos grandinės riebalų rūgštys dalyvauja daugelyje paršelių organizmui naudingų procesų.

Šaltinis: „Journal of Animal Science and Biotechnology“