


Vilnius. Keturračiai yra populiarūs pagalbininkai sodybose, nes jie išsiskiria universalumu ir kompaktišku dydžiu. Jie gali tapti pigesne mažųjų traktorių alternatyva, nes geba dirbti sunkius darbus. Kiek iš tiesų sunkiai pajėgūs darbuotis keturratis?
Gali vilkti dukart daugiau, nei sveria
Nors keturratis nepasižymi tokia galia, kad galėtų per dirvoną tempti dešimties peilių plūgą, jis kainuoja gerokai mažiau, yra pigiau ir lengviau remontuojamas, universalesnis, nes jį galima naudoti ne tik darbui, bet ir pramogai.
Taip pat jis gali atlikti gana daug jėgos reikalaujančius darbus: stumdyti sniegą, vilkti sunkias priekabas su rąstais iš miško, praversti sodybose ar mažesniuose ūkiuose, kuriuose traktorius atrodo per didelė prabanga.
„Gamintojai reglamentuoja, kad keturratis gali tempti dvigubai didesnį svorį, nei jis pats sveria, tad skaičiuoti gana paprasta. Jei keturratis sveria 400 kg, vadinasi, jis gali vilkti iki 800 kilogramų“, – teigia keturračių ekspertas, bendrovės „Motorider“ pardavimo vadybininkas Adomas Gančierius.
Kai kurie gamintojai specifikacijose įvardija tikslius skaičius. Pavyzdžiui, 295 kg sveriantis „Yamaha Kodiak 450 EPS“ ar galingesnis „Kodiak 700“ pavelka 600 kg svorį; 450 kg sveriantis „Polaris Sportsman XP 1000S“ be vargo temps 680 kg svorį.
Didele tempimo galia pasižymi „CFMoto“ modeliai: „CForce 1000 Touring G3“, sveriantis 437 kg, gali traukti 820 kg priekabą. Ne itin nusileidžia ir mažiausi modeliai: „CForce 450 EPS“ įstengs vilkti 612 kg.
Svarbu naudoti teisingai
Nedidelės transporto priemonės pasižymi didesne tempimo galia nei dauguma lengvųjų automobilių. Tai leidžia padaryti sunkiam darbui suprojektuota konstrukcija, tik ekspertai atkreipia dėmesį, kad keturračiu sunkius objektus reikėtų tempti tinkama pavara, kitaip jie gali sugesti.
„Lygiu keliu tuščią priekabą galima traukti ir H pavara, tačiau miške, smėlio karjere, kur pagrindas sudėtingas, veikia apkrovos, visuomet reikėtų naudoti darbinę L pavarą, taip pat patartina tempti ir sunkius svorius. Keturračio pavarų dėžė turi skirtingus dantračius, tad, esant dideliam pasipriešinimui ir naudojant įprastam važiavimui skirtą H pavarą, galima sudeginti variatoriaus diržą.
Ši problema dar menka, remontas nebrangus, tačiau pasitaiko vairuotojų, kurie taip perkrauna keturratį, kad ir kreipiančiosios išsilydo, o tai jau reikalauja brangesnio remonto“, – vieną didžiausių klaidų darbuojantis keturračiu įvardija A. Gančierius.
Nuo medienos iki valčių
Keturračiu įmanoma vilkti valtis, kirstinę medieną, sunkias talpas ir kitus krovinius, mat jiems, kaip ir traktoriams ar kitoms ūkio transporto priemonėms, gaminamas platus aksesuarų asortimentas.
Jame – ir sniego peiliai, specialios žoliapjovės, plūgai, taip pat – specializuotos priekabos valtims, labai populiarios priekabos medienai (galima pasirinkti net su kranais). Keturračius mėgsta miškų prižiūrėtojai, nes jie lengvi – tvarkingai važiuojant beveik nedaro įtakos miško paklotei, taip pat siauri ir kompaktiški – jais lengva manevruoti tarp medžių.
Keturračiai, priklausomai nuo galingumo ir dydžio, cilindrų kiekio, gali traukti 600–900 kg svorį, į jį reikėtų įskaičiuoti ir priekabą. Taip pat vertėtų atkreipti dėmesį ir į priekabos kraulumą, nes vienos ašies priekabų riba gali būti iki 500 kg, o į kitas, dviejų ašių, įmanoma įkrauti ir visą toną svorio.
„Reikėtų priekabas protingai susikrauti, paskirstyti svorį, nes viską sudėjus kablio pusėje, svoris jį spaus ir gali nulaužti“, – papildo A. Gančierius.
Žinoma, keturratis neatstos traktoriaus, paruošti hektarą dirvos su juo būtų tikras vargas, taip pat miškus kertančioms kompanijoms jis neatstos 40 t galinčio vežti miškavežio. Tačiau palyginti didelė kompaktiškos ir universalios transporto priemonės tempimo galia, siekianti 600–900 kg, gali visiškai pilnaverčiai pakeisti gerokai brangesnį traktorių asmeniniame ūkyje ar sodyboje.
Gamintojų nuotr.
Taip pat šia tema skaitykite
-
Šeštos kartos „Valtra“ traktorius – prestižinių apdovanojimų viršūnėse
2025-04-11 -
Tarp inovatyviausių Vokietijos įmonių – ir žemės ūkio pramonės atstovai
2025-04-09 -
Transporto „mobilizacija“ iš ūkio – į karą
2025-03-18
Skaitomiausios naujienos
-
Siūlo drausti derlingoje žemėje statyti saulės elektrines
2025-03-19 -
Saulės elektrinės nukenčia vis dažniau
2025-04-01 -
Gazolio naudojimas ūkyje: nusižengimų beveik nerasta
2025-03-31
(0)