


Šakių r. Kubilių žemės ūkio bendrovėje pristatytas vienas galingiausių traktorių pasaulyje – naujasis keturių vikšrų John Deere 9RX 710.
Šis bendrovės įsigytas ir šią savaitę į Lietuvą atvežtas 710 AG galiūnas – vienas iš trijų šiuo metu Centrinėje Europoje dirbančių naujų John Deere9RX serijos traktorių.
Naujuoju traktoriumi Kubilių žemės ūkio bendrovė pakeitė lig tol dirbusį tos pačios 9RX serijos, bet mažesnės galios dviejų vikšrų traktorių, siekdama dar našiau ir greičiau įdirbti žemę ir paruošti laukus sėjai.
Bendrovės vadovas Martynas Miliūnas neslėpė, kad ateityje galvoja įsigyti ir platesnius padargus. Šiuo metu mišrios specializacijos ūkyje, valdančiame per 1 900 ha, dirbama 8 m noraginiu skutikliu ir 7,5 m darbinio pločio kombinuotu padargu.
Už galimybę parodyti ir pristatyti mūsų šalies žemdirbiams galingiausią John Deere 9RX traktorių „DOJUS agro“ svarbių klientų vadybininkas Evaldas Badauskas dėkojo Kubilių žemės ūkio bendrovės pirmininkui Martynui Miliūnui (nuotraukoje kairėje)
Naujos koncepcijos ir konstrukcijos traktorius
Pasak „DOJUS agro“ specialistų, su trimis visiškai naujos konstrukcijos modeliais –9RX 710, 9RX 770 ir 9RX 830, kompanija „John Deere“ išplėtė mažųjų 9RX traktorių gamą nuo 490 iki 830 AG ir pristatė pasaulyje galingiausius masinės gamybos traktorius, skirtus ypač sunkiems darbams ir platiems padargams traukti. Atitinkamai naujųjų modelių maksimali galia siekia 781, 847 ir 913 AG.
Prieš sukurdama galingiausius traktorius, kompanija apklausė dvylika viso pasaulio John Deere 9RX traktorių savininkų, kurių ūkiuose darbuojasi ne vienas 9RX serijos traktorius. Jų lūkesčiai ir poreikiai nubrėžė galingų traktorių tobulinimo ir keitimo kryptį.
Visi apklausti ūkininkai pageidavo, kad traktoriai dirbtų dar našiau, dar mažiau slėgtų dirvą, važiuotų ypač dideliu tikslumu, užtikrintų operatoriaus komfortą, jį būtų pigu išlaikyti ir paprasta prižiūrėti kiekvieną dieną. Atsižvelgdama į šiuos poreikius, „John Deere“ sukūrė prototipus, kuriuos išbandė realiomis sąlygomis laukuose.
Galingiausio traktoriaus Lietuvoje apžiūrėti atvykę per dvi dešimtys žemdirbių turėjo galimybę patys jį ir išbandyti skutant dirvą su 8 m noraginiu skutikliu
Visas kūrimo procesas užtruko iki 7 metų, nes pokyčių prireikė ir pačioje Voterlu (Waterloo) gamykloje JAV. Čia ne tik atnaujintos liejimo staklės, kad būtų galima išlieti tokiam traktoriui naujus rėmus, bet ir sukurta atskira surinkimo linija, skirta tik šiems trims naujiems galingiausiems modeliams.
Didžiausią našumą užtikrina galingas variklis
Galingiausi John Deere lankstiniai modeliai sukonstruoti ant naujo ypač stiprios konstrukcijos rėmo, pagaminto iš kaliojo ketaus lydinio. Konstrukcija gali atlaikyti didžiausią 38 t svorį.
Didžiausiam našumui pasiekti traktoriuje įrengtas galingas 6 cilindrų JD18X variklis – pirmas toks traktoriuose, tačiau jau išbandytas savaeigiuose John Deere smulkintuvuose. Šio variklio išskirtinumas tai, kad jame nėra AdBlue sistemos ir kietųjų dalelių filtro (DPF), o įrengti du turbokompresoriai su aušinama išmetamųjų dujų recirkuliacijos sistema (EGR).
Pasak „DOJUS agro“ produktų grupės vadovo Manto Liepuoniaus, visiems varikliams, didesniems nei 560 kW, taikomos kitokios taršos normos, todėl nebūtina nei AdBlue, nei DPF, o tai gerokai supaprastina traktoriaus priežiūrą ir kasdienį pasiruošimą darbui.
Šiuose traktoriuose montuojamas variklis turi 10 proc. galios rezervą ir yra lėtesnių sūkių, vardiniai siekia 1 900 aps./min., o maksimali galia (9RX 710 modelyje – 781 AG) pasiekiama esant 1 700 aps./min. Paties galingiausio modelio sukimo momentas – 4 234 Nm. Tokia jėgainė leidžia traukti platų padargą dideliu greičiu dirbant bet kokiomis sąlygomis įvairaus reljefo laukuose, taip pat ir kalvotuose.
„DOJUS agro“ produktų grupės vadovas Mantas Liepuonius aprodė visus akių lygyje esančius kasdienės priežiūros taškus
„Didelis dėmesys skirtas kasdienei traktoriaus priežiūrai supaprastinti. Viena, visi kasdienės priežiūros taškai – akių lygyje ir nereikia kažkur lipti, nusiimti kažkokių dangčių, kad galima būtų viską apžiūrėti ir pasiruošti darbui. Tam pakanka 4 minučių.
Antra, iki 4 000 motovalandų pailgintas hidraulinės alyvos keitimo intervalas, nors filtrai keičiami kas 2 000 motovalandų“, – paprastesnės traktoriaus priežiūros pagrindinius aspektus vardijo M. Liepuonius.
Pasiruošimo darbui laiką galima sumažinti ir užsakius traktoriuje reversuojamo ventiliatoriaus sparnuotę, kuri automatiškai nustatytu periodiškumu nupučia visas dulkes nuo aušinimo paketo.
Naujų sprendimų – ne tik išorėje, bet ir kabinoje
Galingiausiuose John Deere traktoriuose montuojama nauja 21 pavaros transmisija e21TM (lig šiol buvo 18 pavarų), o tai suteikia daugiau pavarų darbiniame diapazone, jos yra arčiau viena kitos, todėl nėra galios šuolių ir sklandžiai perjungiamos automatiškai.
Atnaujinta ir vikšrinė važiuoklė. Šiuose traktoriuose montuojamas naujas didesnio skersmens (1,2 m) varantysis ratas ir ne du, o 3 atraminiai ratukai. Visa tai suteikia didelį atraminį plotą, o pats vikšras yra ilgesnis, todėl mažiau kaista ir dyla.
„Nors šis traktorius sunkesnis nei mažesnieji 9RX, jo statinis spaudimas į dirvą toks pat – 0,5 kg/cm2“, – į dirvožemio tausojimą dėmesį atkreipia specialistas.
Traktoriuose montuojama ir galinga hidraulinė sistema, kurios srauto našumas gali būti 212, 424 arba 636 l/min. Dar viena gamintojos naujiena, M. Liepuoniaus teigimu, yra tai, kad padargams skirti siurbliai naudoja alyvą iš atskiro bako, ji nesimaišo su skirta transmisijai.
Dėl konstrukcinių sprendimų iš kabinos gerai matomas padargų prikabinimo įtaisas
Nemažai pokyčių ir CommandView TM Plus kabinoje, kuri iš išorės atrodo panaši į mažesniųjų 9RX. Pirmiausia ji 15 proc. erdvesnė grindų zonoje (pačios kabinos tūris 3,37 m3) dėl dešinėje pusėje panaikintos arkos. Tai leido įrengti didesnį stiklą ir 20 proc. padidinti matomumą į dešinę.
Pagerinti matomumą iš kabinos į visas puses leido ir kapoto forma (platus priekyje, siaurėja kabinos kryptimi), taip pat degalų bako perkėlimas į traktoriaus centrą. Kartu tai padėjo paskirstyti ir subalansuoti svorį ant ašių 60:40 santykiu.
Patogų darbą užtikrina 330 laipsnių kampo priekinio stiklo valytuvas, operatoriaus komfortą – mechaninė 4 taškų kabinos amortizacija, 7 garsiakalbiai, odinė ventiliuojama masažinė sėdynė.
Kasdieniam naudojimui svarbios išmaniosios technologijos
Galingiausieji traktoriai aprūpinti ir naujausiomis pažangiausiomis technologijomis. Tarp kasdieniam naudojimui svarbių funkcijų, padedančių maksimaliai išnaudoti traktoriaus galimybes, „DOJUS agro“ tiksliosios žemdirbystės specialistas-vadybininkas Gvidas Žiogas išskyrė traktorių prie interneto prijungiantį ir jį pasiekti per nuotolįleidžiantį JDLink, taip pat operacijų centrą, skirtą technikai ir jos parametrams stebėti, įvairiems duomenims siųsti ir gauti, taip pat jiems analizuoti.
Kaip vieną iš šių metų telematikos sistemos naujovių jis įvardijo servisui suteiktas galimybes per nuotolį valdyti kai kuriuos parametrus ir taip padėti operatoriui paruošti techniką darbui.
Taip pat G. Žiogas išskyrė AutoSetup sąrangą, leidžiančią pasiruošti darbus iš anksto ir taip sutaupyti daug laiko ir padidinti produktyvumą darbymečiu. Be to, atkreipė dėmesį į automatinio vairavimo funkciją AutoPath, kuri automatiškai subraižo lauko linijas, leidžia pasirinkti optimalų važiavimo maršrutą ir taip sumažinti važiavimo skaičių ir saugoti dirvožemį, greičiau ir pigiau atlikti darbus.
Taip pat šia tema skaitykite
-
Staigmena ant ratų: į mišrų ūkį atvežtas 200-asis traktorius
2025-09-22 -
„New Holland“ naujovės: daugiau galios, technologijų ir susietumo
2025-09-12 -
Naujų padangų išskirtinumas – akustinis komfortas
2025-09-02
Skaitomiausios naujienos
-
Pakeisti išmokų dydžiai už 2024 m. deklaruotus plotus
2025-09-11 -
I. Hofmanas atskleidė, kas siūlė savą žmogų skirti ŽŪDC vadovu
2025-09-05 -
Kur bus leidžiama, o kur draudžiama deginti augalus
2025-09-16
(0)