Vilnius. Lietuvos ūkininkų sąjungos pirmininkas Raimundas Juknevičius džiaugiasi, kad žemdirbiai išgirsti ir laikinasis žemės ūkio ministras Kazys Starkevičius ėmėsi iniciatyvos tarpinstituciniu lygmeniu ieškoti sprendimų, kaip užtikrinti technikos pravažumą keliais.
„Esame labai patenkinti, kad į ūkininkų išsakytas problemas šį kartą buvo reaguota ir reaguota gana solidžiai aukščiausiu lygiu. Tikimės, kad nauja valdžia tęs išsakytus pažadus ir pradėtus darbus, kad technikos pravažumo keliais klausimai nebus nukišti į stalčių, atsiradus valstybėje svarbesniems klausimams.
O reikia pripažinti, kad laikai sunkūs, gali daug kitų svarbių klausimų iškilti“, – sakė R. Juknevičius portalui www.manoukis.lt, reaguodamas į laikinojo žemės ūkio ministro K. Starkevičiaus iniciatyva surengtą susitikimą su Susisiekimo ir Krašto apsaugos ministerijų, taip pat AB „Via Lietuva“ atstovais.
ŽŪM paskelbtame pranešime rašoma: „Susitikime nutarta, kad Susisiekimo ministerija ir AB „Via Lietuva“, atsižvelgdamos į specifinius žemės ūkio sektoriaus poreikius, peržiūrės Kelių techninį reglamentą ir AB „Via Lietuva“ veiklą reglamentuojantį reguliavimą. Šios institucijos pateiks pasiūlymus, kurie galėtų prisidėti prie palankesnės teisinės aplinkos kūrimo šiam sektoriui.“
Raštu Žemės ūkio ministerijos pasiteiravome, kokie galimi sprendimai buvo aptarti susitikime, kas konkrečiai turėtų būti keičiama Kelių techniniame reglamente ar kituose dokumentuose, kad kaimiškose vietovėse nebūtų ribojamas žemės ūkio technikos pravažumas, kad dėl to nekiltų problemų ir nesusipratimų, taip pat per kiek laiko atsakingos institucijos turi pateikti savo siūlymus?
ŽŪM Ryšių su visuomene ir bendradarbiavimo skyrius patikslino, kad, siekiant mažinti žemės ūkio technikos naudojimo trikdžius viešojo naudojimo keliuose, „Via Lietuva“, reaguodama į konkrečias problemas ar situacijas, mažins kelio atitvarų aukštį, esant galimybei didins kelio elementų įrengimo atstumus nuo važiuojamosios kelio dalies.
„Susisiekimo ministerija ir AB „Via Lietuva“ per kelių savaičių laikotarpį peržiūrės galiojančius teisės aktus ir pateiks pasiūlymus Žemės ūkio ministerijai dėl palankesnės teisinės ir techninės aplinkos sukūrimo žemės ūkio technikos naudojimui viešuosiuose keliuose, atsižvelgiant į žemės ūkio sektoriaus poreikius“, – atsakė ŽŪM Ryšių su visuomene ir bendradarbiavimo skyrius, nedetalizuodamas, kas turėtų būti keičiama teisės aktuose, kad būtų užtikrintas technikos pravažumas.
Konkretūs atvejai – žmogaus likimo klausimas
Pasak R. Juknevičiaus, galbūt žemės ūkio technikos pravažumo viešaisiais keliais klausimas valstybės mastu nėra didelė problema, tačiau kalbant apie konkrečius atvejus, tai – žmogaus likimo klausimas.
„Kai kuriems ūkininkams veikla tapo neįmanoma dėl kelių siaurinimo, tam tikrų kelių infrastruktūros inžinerinių sprendimų, kurie apriboja galimybes su žemės ūkio technika pasiekti savo laukus. Vadinasi, kyla dilema, ar iš viso verta ūkininkauti“, – sako LŪS pirmininkas.
Jo teigimu, jei dėl saugumui užtikrinti keliuose įrengtų inžinerinių sprendinių technika negali pravažiuoti ir važiavimo iki lauko laikas nuo pusvalandžio ar valandos išauga iki pusės dienos, nes tenka daryti didelį lankstą važiuojant aplinkkeliais, akivaizdu, kad ūkininkavimas tampa neproduktyvus, pernelyg išbrangsta tame lauke auginamos produkcijos savikaina.
Laukia ilgas procesas, bet vilties teikia sąsaja su krašto saugumu
R. Juknevičius pastebi, kad saugumo salelės, buvusių nuovažų į laukus panaikinimas, kelio ar važiuojamosios dalies susiaurinimas ant griūvančio tilto daugeliui atrodo kaip didžiausios nesąmonės, kurias atitaisyti nėra sunku.
„Bet, deja, visos tos nesąmonės daromos projektavimo būdu ir sprendimai priimami pagal tai, kokie galioja teisės aktai, todėl ir atitaisymai užtrunka gana ilgai. O labiausiai pikta, kad tam daug laiko sugaišta įvairių institucijų žmonės, galų gale eikvojami mūsų, mokesčių mokėtojų, į biudžetą sumokėti pinigai“, – sako LŪS vadovas, sutikdamas, kad teisės aktų pokyčiai būtini, norint nuolat nelipti ant to paties grėblio rekonstruojant ar tiesiant naujus kelius, o vėliau tam tikrus sprendimus keičiant, perdarant.
Tačiau jis nesitiki, kad teisės aktų peržiūrėjimas ir jų pokyčiai bus greitas procesas. „Reikia suprasti, kad tai užtruks, nes kalbame ne tik apie paprasčiau keičiamus teisės aktus, tokius kaip, pavyzdžiui, ministro ar kažkokios institucijos direktoriaus įsakymai, bet apie daugybės dokumentų, įsakymų keitimą.
Šiuo atveju – apie kelių statybos reglamentą, taip pat su juo susijusius dokumentus, įskaitant ir bendrąjį statybų reglamentą, nes prie kelių yra ne tik jų infrastruktūrai priskiriami dalykai. Pakoregavus šiuos teisės aktus, galima būtų sakyti, kad iš esmės pasikeitė teisinė aplinka ir atitinkamai gali būti keičiami visi kiti žemesnio lygio teisės aktai, kurie yra mažesnės galios nei įstatymai“, – kodėl nesitiki greitų pokyčių, paaiškina R. Juknevičius.
Tiesa, jis atkreipia dėmesį, kad sprendžiant šiuos klausimus papildomo svorio ūkininkams suteikia tai, kad technikos pravažumo keliais problema glaudžiai siejasi ir su krašto saugumu. „Negalime žinoti ir nuspėti, kokiais keliais gali prireikti judėti karinei technikai. Ši sąsaja padėjo mus išgirsti, atsirado politinis dialogas ir supratimas, kad tai ne tik kelių ūkininkų, bet ir visos Lietuvos saugumo problema“, – pabrėžia LŪS vadovas.
Taip pat šia tema skaitykite
-
Traktorių pardavimai krenta į istorinį dugną: kas laukia toliau?
2024-12-02 -
„Metų traktorius 2025“: nuo galingiausio masinės gamybos traktoriaus iki elektrinio
2024-11-11 -
Sodybose traktorius vis dažniau keičia keturračiai
2024-10-29
Skaitomiausios naujienos
-
Nustatyti tiesioginių išmokų dydžiai už 2024 metus
2024-11-15 -
Žemdirbiai galės įsigyti besiribojančią žemės ūkio paskirties žemę
2024-11-13 -
Pradedama mokėti likusi išmokų dalis
2024-12-02
(0)