Vuojervis (Suomija) /Kaunas. Dauguma žemdirbių žino apie didžiausią transportinį traktorių greitį. Vienų gamintojų traktoriai gali važiuoti 50, kitų - 60 km/val. maksimaliu greičiu. Kad ši tikrai ne lenktynėms skirta mašina gali važiuoti kur kas greičiau, įrodė Suomijos kompanijos „Valtra" ir „Nokian". Vasarį ant snieguotos dangos surengtose lenktynėse pasiektas naujas traktoriaus greičio rekordas.
Pasaulio Gineso rekordų knygos teisėjų užfiksuotas 130,165 km/val. greitis beveik 10 km/val. viršija ankstesnį rekordą. Naujas greičio pasiekimas priklauso Valtra T234 traktoriui. Tik pernai pradėtas gaminti 250 AG traktorius buvo apautas specialiai atšiaurioms sąlygoms pritaikytomis žieminėmis padangomis NokianHakkapeliitta TRI, kurios rinkoje pasirodė taip pat tik praėjusiais metais.
Trasos, kurioje buvo siekiama greičio rekordo, ilgis siekė 2,3 km. Šį atstumą dideliu greičiu traktorius įveikė du kartus
NokianHakkapeliitta TRI - naujos specialaus protektoriaus žieminės padangos
Abi Suomijos kompanijos, suvienijusios pajėgas, parinko geriausią duetą rekordui pasiekti. Mašiną vairavo daugkartinis Suomijos ralio lenktynių nugalėtojas Juha Kankunenas (Juha Kankkunen). „Esu anksčiau bandęs siekti didžiausio greičio keliomis mašinomis. Už traktoriaus vairo sėdau pirmą kartą ir išvysčiau rekordinį greitį. Traktorius ir padangos dirbo kaip vienas vienetas, nors oro sąlygos kėlė nemažų iššūkių", - sakė lenktynininkas.
Rekordą pasiekė daugkartinis Suomijos ralio lenktynių nugalėtojas Juha Kankunenas
Naujos serijos traktorius Valtra T234Versu buvo pristatytas šiųmetėje parodoje „Ką pasėsi...". Jis pelnė parodos medalį. Naujos serijos mašina išskiria ne vien dizainu. Traktoriuose sumontuoti nauji Tier 4f deginių emisijų reikalavimus atitinkantys AGCO Sisu Power varikliai, ištobulinta kabina, rėmas, transmisija, mašina paruošta darbui su naujos kartos žemės ūkio technikos elektroninėmis sistemomis, įdiegta ir kitų pažangių sprendimų
Versu modeliuose įrengta pakopinė hidromechaninė Power-shift transmisija, kuri valdymo galimybėmis nenusileidžia bepakopėms CVT transmisijoms. Pirmą kartą pakopinėje transmisijoje įdiegta traktoriaus savistabdos, laikymosi įkalnėje Hill-hold sistema, t. y. traktorius stovi įkalnėje ir nuokalnėje, nejudėdamas iš vietos, nors variklis veikia, reversavimo svirtele užduota traktoriaus važiavimo kryptis, ir vairuotojas nieko neliečia nei rankomis, nei kojomis.
Apie naujo modelio išskirtinumą byloja ir faktas, kad Valtra T4 serijos traktorių prototipai ištvėrė 40 000 valandų bandymus ekstremaliomis atšiauraus Suomijos klimato sąlygomis. Naujasis modelis buvo pristatytas tik praėjusį lapkritį, ir per 10 dienų po pranešimo apie naujos kartos traktorius, gamintojai sulaukė 1 000 užsakymų, iš jų 300 traktorių užsisakė prancūzai. Pasak bendrovės „Rovaltra" direktoriaus Romualdo Trainaičio, Lietuvoje eksploatuojama apie 3 000 suomiškų Valtra traktorių.
MŪ inf.
Taip pat šia tema skaitykite
-
„Metų traktorius 2025“: nuo galingiausio masinės gamybos traktoriaus iki elektrinio
2024-11-11 -
Sodybose traktorius vis dažniau keičia keturračiai
2024-10-29 -
Lenkiškų traktorių gamyklą įsigijo ukrainiečių valdomas verslas
2024-10-28
Skaitomiausios naujienos
-
Nustatyti tiesioginių išmokų dydžiai už 2024 metus
2024-11-15 -
Žemdirbiai galės įsigyti besiribojančią žemės ūkio paskirties žemę
2024-11-13 -
Skelbiami nauji pelkių ir natūralių pievų žemėlapiai
2024-11-08
(0)