Vilnius. Klaipėdos uoste šiemet jau pakrauta 2,3 mln. t grūdų – 31 proc. daugiau nei pernai tuo pačiu metu (1,75 mln. tonų). Krovos įmonių atstovai teigia, kad šis skirtumas nesiejamas su šių metų derliumi, nes į statistiką įtraukiami iš anksčiau sukaupti grūdai.
Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos (LJKKA) prezidentas Vaidotas Šileika sako, kad didelio augimo įspūdį gali sudaryti šiemet išvežtas senas derlius.
„Vertinant aštuonis mėnesius, dalis yra seno derliaus, kuris užsistovėjo iš praėjusių metų ir išvažiavo tik šiais metais. Dėl to kai kurie mėnesiai yra su tokiu įspūdingu augimu“, – BNS teigė V. Šileika.
Anot jo, panaši situacija kartojasi kasmet: „Kiekis išvažiuoja maždaug tas pats per metus, anksčiau ar vėliau.“
Bendrovės „Vakarų krova“ vadovas Gediminas Rimkus sako, kad šiemet grūdų krova vyksta panašiai, kaip ir pernai, tiksliau ją bus galima vertinti lapkričio pradžioje.
„Dabar sunku ką nors pasakyti, maždaug praėjusių metų lygiu krauname. Kažkokių indikacijų neįprastų nėra, sezonas tik prasidėjo, ką nors daugiau bus galima pasakyti spalio pabaigoje, lapkritį“, – BNS teigė G. Rimkus.
Anot jo, nedidelę dalį bendrovėje kraunamų grūdų sudaro produkcija iš Ukrainos, tačiau dėl sudėtingos logistikos uostamiestį pasiekia tik labai nedideli kiekiai šios šalies produkcijos.
„Kiekiai dabar labai sumažėjo, logistika ilgai užsitęsia, iki Klaipėdos gal kokias 60 dienų keliauja“, – sakė G. Rimkus.
Klaipėdos jūrų uosto direkcijos duomenimis, iš šiemet perkrautų 2,3 mln. t grūdų maždaug 3 proc. (apie 60 tūkst. t) yra rusiški.
Kaip BNS teigė Muitinės departamentas, Rusijos maisto produktams Vakarų sankcijos netaikomos dėl bado grėsmės pasaulyje, išskyrus kviečius iš Rusijos neteisėtai aneksuotų Ukrainos Donecko, Luhansko, Zaporižios ir Chersono regionų – iš ten grūdus importuoti į Europos Sąjungą draudžiamas.
Klaipėdos uoste grūdus, be „Vakarų krovos“, krauna „Bega“, Malkų įlankos terminalas bei didžiausia uosto krovos kompaniją „Klasco“, praėjusią savaitę apie grūdų krovą pranešė ir Birių krovinių terminalas, anksčiau krovęs Vakarų sankcijų suvaržytos Baltarusijos trąšų gamintojos „Belaruskalij“ trąšas.
Valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ grupės krovinių vežimo bendrovės „LTG Cargo“ duomenimis, per grūdų sezono piką geležinkeliu Lietuvoje pervežama iki 70 proc. viso metų derliaus.
Bendrovė BNS nurodė, kad šiemet sausį–rugpjūtį pervežė 2,9 mln. t grūdų, iš jų lietuviškų – 1,8 mln. t, dar 1,1 mln. t tranzitu vežta į Kaliningradą, o apie 63 tūkst. t – į Draugystės stotį Klaipėdoje uoste veikiančių įmonių užsakymu.
Uosto direkcijos duomenimis, 2022 metais Klaipėdos uoste iš viso perkrauta 3,2 mln. t grūdų, kurie gabenti į Ispaniją, Saudo Arabiją, Nigeriją ir kitas Afrikos šalis.
Taip pat šia tema skaitykite
-
Prezidentas siūlo daugiau lėšų skirti rajonų keliams
2024-11-22 -
Už žemę dar liko sumokėti beveik 17 milijonų
2024-11-15 -
Prancūzijos įmonė tapo vienintele „Roquette Amilina“ akcininke
2024-11-14
Skaitomiausios naujienos
-
Nustatyti tiesioginių išmokų dydžiai už 2024 metus
2024-11-15 -
Žemdirbiai galės įsigyti besiribojančią žemės ūkio paskirties žemę
2024-11-13 -
Skelbiami nauji pelkių ir natūralių pievų žemėlapiai
2024-11-08
(0)