
Klaipėda. Norint padėti Ukrainai išvežti grūdus ir juos eksportuoti per Klaipėdos uostą, geriausias kelias būtų vežti juos geležinkeliu per Baltarusiją, sako didžiausios Klaipėdos uosto krovos bendrovės „Klasco“ generalinis direktorius Vytautas Štumbergas.
„Geriausias variantas yra žaliasis koridorius – iš Ukrainos ant tos pačios vėžės, per Baltarusiją. Be to koridoriaus tik minimaliai galėtume perkrauti“, – ketvirtadienį žurnalistams sakė V. Štumbergas.
Anksčiau susisiekimo ministras Marius Skuodis minėjo, jog šis kelias neįmanomas, nes dėl Baltarusijos įsitraukimo į karą šios valstybės pasienyje su Ukraina apgadintas geležinkelis. Tačiau V. Štumbergo teigimu, ši aplinkybė gali nesutrukdyti.
„Kaip sako patys ukrainiečiai, apgadinimai nėra rimti, per savaitę galima sutvarkyti. Geležinkelis nesusprogdintas, tik apgadintas. Mums sunku pasakyti, mes to nematome“, – kalbėjo V. Štumbergas.
„Klasco“ vadovo teigimu, svarstyta vežti konteineriais geležinkeliu arba vilkikais, tačiau logistiškai tai būtų sudėtingiau ir ne taip patrauklu ekonomiškai.
„Mes su ukrainiečiais kalbamės, vien tik „Klasco“ galėtų paimti milijoną toną. Didžiausias klausimas – kaip atsivežti grūdus, dirbame su „Lietuvos geležinkeliais“ ir su Lenkijos geležinkeliais, Lietuvos variantas yra optimistiškesnis“, – sakė V. Štumbergas.
Anot jo, iš Ukrainos į Klaipėdą geriausiu atveju galėtų atvykti vienas traukinys per parą, o „Panamax“ tipo laivas būtų pakraunamas per 30–35 dienas.
Praėjusią savaitę Ukrainos grūdų eksporto galimybes per Lietuvą su politikais bei verslu aptarė čia viešėjęs Ukrainos žemės ūkio ministras Mykola Solskij‘us, į Ukrainą jau išvyko ir bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ traukinys.
Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika sakė, kad, be „Klasco“, Klaipėdos uoste grūdus galėtų krauti ir kitos kompanijos – „Bega“, „Kaminera“, „Vakarų krova“, Malkų įlankos terminalas.
***
Baltijos šalys ragina Jungtinių Tautų (JT) Saugumo Tarybą, JT valstybių bendruomenę ir atsakingas JT agentūras užtikrinti saugų ukrainietiškų grūdų gabenimą iš Rusijos užgrobtų ir blokuojamų Ukrainos jūros uostų.
Toks raginimas išreikštas ketvirtadienį vykusiame JT Saugumo Tarybos posėdyje, praneša Užsienio reikalų ministerija.
Komentuodamas bendrą Estijos, Latvijos ir Lietuvos pareiškimą Lietuvos nuolatinis atstovas JT ambasadorius Rytis Paulauskas sako, kad Rusijai užblokavus šalies jūrų uostus, Ukraina negali išvežti 20 mln. t praėjusių metų derliaus grūdų.
„Saugumo Taryba, JT valstybių bendruomenė ir atsakingos JT agentūros privalo išlaikyti nuolatinį spaudimą Rusijai, tam kad atblokuotume Ukrainos uostus ir užtikrintume saugų grūdus gabenančių laivų perplaukimą Ukrainos teritoriniais vandenimis per Juodąją jūrą”, − pranešime sako R. Paulauskas.
Taip pat šia tema skaitykite
-
Brangiausios bulvės – Šiauliuose ir Vilniuje
2025-10-31 -
„Kreda“ suteikė 26 proc. daugiau paskolų žemės ūkiui
2025-10-30 -
Kas rugsėjį mokėjo didžiausią atlyginimą
2025-10-28
Skaitomiausios naujienos
-
Išmokų nematysi, jei gausi pensiją?
2025-10-17 -
Melagingos žinutės kaina: iš ūkininko lauko dingo 150 t bulvių
2025-10-21 -
Po didinamuoju stiklu – traktorių ir kitų žemės ūkio mašinų registracija
2025-10-09




(0)