Basf A1 2024 11 19 Basf m1 2024 11 19
Rinka
„Klasco“ vadovas: grūdus iš Ukrainos geriausiai vežti per Baltarusiją Papildyta
Asociatyvi shutterstock.com nuotr.

Klaipėda. Norint padėti Ukrainai išvežti grūdus ir juos eksportuoti per Klaipėdos uostą, geriausias kelias būtų vežti juos geležinkeliu per Baltarusiją, sako didžiausios Klaipėdos uosto krovos bendrovės „Klasco“ generalinis direktorius Vytautas Štumbergas.

„Geriausias variantas yra žaliasis koridorius – iš Ukrainos ant tos pačios vėžės, per Baltarusiją. Be to koridoriaus tik minimaliai galėtume perkrauti“, – ketvirtadienį žurnalistams sakė V. Štumbergas.

Anksčiau susisiekimo ministras Marius Skuodis minėjo, jog šis kelias neįmanomas, nes dėl Baltarusijos įsitraukimo į karą šios valstybės pasienyje su Ukraina apgadintas geležinkelis. Tačiau V. Štumbergo teigimu, ši aplinkybė gali nesutrukdyti. 

Bioversija m7 2024 11 19

„Kaip sako patys ukrainiečiai, apgadinimai nėra rimti, per savaitę galima sutvarkyti. Geležinkelis nesusprogdintas, tik apgadintas. Mums sunku pasakyti, mes to nematome“, – kalbėjo V. Štumbergas.

„Klasco“ vadovo teigimu, svarstyta vežti konteineriais geležinkeliu arba vilkikais, tačiau logistiškai tai būtų sudėtingiau ir ne taip patrauklu ekonomiškai.

„Mes su ukrainiečiais kalbamės, vien tik „Klasco“ galėtų paimti milijoną toną. Didžiausias klausimas – kaip atsivežti grūdus, dirbame su „Lietuvos geležinkeliais“ ir su Lenkijos geležinkeliais, Lietuvos variantas yra optimistiškesnis“, – sakė V. Štumbergas.

Anot jo, iš Ukrainos į Klaipėdą geriausiu atveju galėtų atvykti vienas traukinys per parą, o „Panamax“ tipo laivas būtų pakraunamas per 30–35 dienas. 

Praėjusią savaitę Ukrainos grūdų eksporto galimybes per Lietuvą su politikais bei verslu aptarė čia viešėjęs Ukrainos žemės ūkio ministras Mykola Solskij‘us, į Ukrainą jau išvyko ir bandomasis „Lietuvos geležinkelių“ traukinys.

Lietuvos jūrų krovos kompanijų asociacijos prezidentas Vaidotas Šileika sakė, kad, be „Klasco“, Klaipėdos uoste grūdus galėtų krauti ir kitos kompanijos – „Bega“, „Kaminera“, „Vakarų krova“, Malkų įlankos terminalas.

***

Baltijos šalys ragina Jungtinių Tautų (JT) Saugumo Tarybą, JT valstybių bendruomenę ir atsakingas JT agentūras užtikrinti saugų ukrainietiškų grūdų gabenimą iš Rusijos užgrobtų ir blokuojamų Ukrainos jūros uostų.

Toks raginimas išreikštas ketvirtadienį vykusiame JT Saugumo Tarybos posėdyje, praneša Užsienio reikalų ministerija.  

Komentuodamas bendrą Estijos, Latvijos ir Lietuvos pareiškimą Lietuvos nuolatinis atstovas JT ambasadorius Rytis Paulauskas sako, kad Rusijai užblokavus šalies jūrų uostus, Ukraina negali išvežti 20 mln. t praėjusių metų derliaus grūdų.

„Saugumo Taryba, JT valstybių bendruomenė ir atsakingos JT agentūros privalo išlaikyti nuolatinį spaudimą Rusijai, tam kad atblokuotume Ukrainos uostus ir užtikrintume saugų grūdus gabenančių laivų perplaukimą Ukrainos teritoriniais vandenimis per Juodąją jūrą”, − pranešime sako R. Paulauskas.

Šaltinis: BNS
    Gudinas -  23 06 14 + prenumerata 2025

    (0)

    Dėmesio! Atsakomybė už komentarų turinį tenka patiems komentuotojams.

    Komentuokite atsakingai, gerbkite kitų nuomonę.

    Norėdami parašyti savo nuomonę – prisijunkite.

    Apklausa
    Kiek jūsų ūkyje yra nuosavos ir nuomojamos žemės?
    Visos apklausos