Maskva. Tolimuosiuose Rytuose Rusija pradeda statyti grūdų terminalą, skirtą kviečių, kukurūzų ir sojų eksportui. Projektinė metinė grūdų terminalo talpa sudaro 33,5 milijonų tonų.
Iki 2020 metų turėtų būti pastatytas pirmas kompleksas, kuris per metus talpintų 3 mln. tonų grūdų. Vėliau (iki 2023 metų) numatoma padidinti talpumą iki 10 mln./t. Viso terminalo statybą planuojama baigti 2030 metais. Terminalas galės priimti laivus, kurių krovumas siekia iki 91,3 tūkst. tonų
Žiniasklaidoje teigiama, kad naujas uostas taps Rusijos grūdų langu į Aziją. Šiuo metu jūrinio grūdų eksporto Rusija beveik nevykdo. Pagrindinė dalis grūdų išvežama automobilių transportu per pasienio rajonus. Japonija ir Vietnamas rusiškų grūdų importui naudojasi Juodosios jūros uostais. Tikimasi, kad terminalas leis sparčiau plėstis į Pietryčių Azijos ir Kinijos rinkas.
Vyriausybė teigia, kad terminalas atvers naują realizavimo kanalą ūkininkams ir taps galingu stimulu didinti gamybą ir verslo plėtrą Amūro regione, Žydų autonominėje srityje, Altajaus, Primorjės ir Krasnojarsko kraštuose.
Nurodoma, kad Tolimųjų Rytų ir Sibiro grūdininkystės potencialas yra labai didelis, iki 2020 metų ten galėtų būti užauginta iki 3 mln., o iki 2030 m. - iki 5 mln. t grūdų. Iki šiol sektoriaus plėtrą riboja prastai išvystyta infrastruktūra ir realizacijos kanalų trūkumas.
Rinkos ekspertai patikslina, kad net įvertinus Rusijos grūdų gamybos augimą, mažai tikėtina, jog vien to užteks, kad būtų maksimaliai išnaudoti naujojo terminalo pajėgumai. Tikėtina, kad projektuojant buvo įvertinti ir Kinijos grūdų tranzito poreikiai. Pagrindiniai Kinijos grūdų gamybos regionai yra šiaurės rytuose, o vartojimas sutelktas šalies pietuose. Pastačius terminalą, kinams atsivers galimybė intensyviau aprūpinti savo šalies vartotojus grūdais, pasinaudojus Rusijos uostu.
Projektą įgyvendina valstybinė „Jungtinė grūdų kompanija", valdanti 17 grūdų elevatorių ir saugyklų (jų bendras pajėgumas 2 mln. tonų), 7 perdirbimo įmones, kurių gamybiniai pajėgumai sudaro 1,6 mln. tonų per metus, ir du uostų elevatorius Kaliningrade ir Novosibirske, kutrių metinė krova siekia 4,1 mln. tonų.
MŪ inf.
Taip pat šia tema skaitykite
-
Prancūzai protestuoja prieš prekybos susitarimą
2024-11-18 -
Vokietija tampa priklausoma nuo gyvų paršelių importo
2024-11-07 -
ES žemės ūkio subsidijos pildo milijardierių kišenes?
2024-11-06
Skaitomiausios naujienos
-
Nustatyti tiesioginių išmokų dydžiai už 2024 metus
2024-11-15 -
Žemdirbiai galės įsigyti besiribojančią žemės ūkio paskirties žemę
2024-11-13 -
Skelbiami nauji pelkių ir natūralių pievų žemėlapiai
2024-11-08
(0)