Berlynas / Kaunas. Vokietijos ūkininkai ir sunkvežimių vairuotojai nesiliauja budėję prie sostinės ir visos šalies simbolio – Brandenburgo vartų. Protestuotojai sako, kad dabartinė padėtis nebegali tęstis ir ragina trauktis visą Vyriausybę.
Pirmadienį Berlyno gatves buvo užkimšę ūkininkai, prieštaraudami Vyriausybės planams panaikinti mokesčių lengvatas žemės ūkyje naudojamam dyzelinui. Anot žiniasklaidos, protesto akcijoje dalyvavo apie 10 tūkst. ūkininkų, sostinę blokavo keli tūkstančiai traktorių.
Dalis protestuotojų liko sostinėje ilgesniam laikui. Ketvirtadienį prie jų prisijungė vilkikų vairuotojai, pasisakantys prieš mokesčių didinimą ir šalies žaliąją politiką, jie taip pat pageidauja palankesnių darbo sąlygų.
Užsienio spaudos teigimu, ketvirtadienio protestui buvo užsiregistravę 1 500 dalyvių. Policija pranešė apie greitkelio A15 blokavimą. Planuojama, kad protestas tęsis ir penktadienį, tad dalis miesto cento liks uždaryta.
Ketvirtadienį prie Brandenburgo vartų rikiavosi sunkvežimių ir traktorių kolonos, kai kur buvo galima išvysti po miestą važinėjančius traktorius. Piketuotojai šildėsi prie laužų, šnekučiavosi, kartas nuo karto atkreipdami į save dėmesį garsiniais sunkvežimių bei traktorių signalais.
Protestuotojai piktinasi ne tik valdžios sprendimais, kurie atima iš jų subsidijas. Jie taip pat protestuoja prieš, jų nuomone, destruktyvią Briuselio žaliąją politiką ir žemės ūkio gamybos žlugdymą.
Portalo manoūkis.lt kalbinti protesto dalyviai sutartinai kartojo – dėl visų jų problemų kalta Vyriausybė, tad ministrai privalo trauktis. Kai kurie protesto dalyviai teigė Berlyno centre esantys jau ne pirma diena. Thorsten‘as Wiechert‘as (Torstenas Vychertas) iš Potsdamo sakė atvykęs palaikyti protestuotojų, nors pats nėra nei žemdirbys, nei vilkiko vairuotojas. Anot jo, didelė dalis Vokietijos gyventojų nepritaria šios Vyriausybės politikai ir palankiai žiūri protestus.
„Vyriausybė turi būti pakeista. Ji nesirūpina žmonėmis. Daug dalykų rodo, kad gyvenimas Vokietijoje nėra geras. Tai ypač pasijuto per Kalėdas, kai žmonės pirko minimaliai, vadinasi, jie tiesiog neturi pinigų“, – kalbėjo T. Wiechert'as.
Jam pritarė sunkvežimio vairuotojas Mirko‘s Reichelt‘as (Mirkas Reicheltas) iš Herborno, Heseno žemės. Jam nerimą kelia ne vien dyzelino lengvatos panaikinimas, bet ir tai, kad smarkiai krito pervežimų kainos. „Turiu draugą lietuvį, jis perveža krovinius vilkikais šaldytuvais. Prieš metus dirbo aštuonios jo mašinos, dabar dirba tik trys“, – apie tai, kad visos Europos vežėjams nėra lengva pasakojo M. Reichelt‘as.
Anot jo, Vokietijos vežėjams dar koją kiša ir lietuvių, bulgarų, ukrainiečių konkurencija, nes jie gabena krovinius ir už mažesnę kainą.
„Mūsų protestai su ūkininkais lyg ir atskiri, bet iš esmės mes vis tiek visi kartu. Problema juk yra čia – mūsų Vyriausybė“, – kalbėjo vilkiko vairuotojas.
Prasidėjus protestams, Vokietijos federalinis žemės ūkio ministras Cem'as Özdemir'as (Džemas Ozdemiras) pateikė pasiūlymą dėl finansinės paramos ūkininkams. Jis pažadėjo didesnes subsidijas, kurios pagerintų gyvūnų gerovę. „Süddeutsche Zeitung“ duomenimis, parama bus finansuojama iš padidėjusių mėsos, kiaušinių, pieno ir pieno produktų vartotojų kainų.
Vokietijos žiniasklaidoje teigiama, kad Federalinė logistikos ir transporto asociacija (BLV-pro) neatsitiktinai pasirinko protestuoti šiomis dienomis – vyksta pirmoji parlamento sesijos savaitė, penktadienį atidaroma tarptautinė žemės ūkio paroda „Žalioji savaitė“, vyks žemės ūkio ministrų konferencija.
Taip pat šia tema skaitykite
-
Prancūzai protestuoja prieš prekybos susitarimą
2024-11-18 -
Vokietija tampa priklausoma nuo gyvų paršelių importo
2024-11-07 -
ES žemės ūkio subsidijos pildo milijardierių kišenes?
2024-11-06
Skaitomiausios naujienos
-
Nustatyti tiesioginių išmokų dydžiai už 2024 metus
2024-11-15 -
Žemdirbiai galės įsigyti besiribojančią žemės ūkio paskirties žemę
2024-11-13 -
Skelbiami nauji pelkių ir natūralių pievų žemėlapiai
2024-11-08
(0)