Basf 20 03 23 Basf 2023 03 20 m1
Pasaulyje
Prancūzijos grūdininkai kenčia dėl streikų

Paryžius. Prancūzijos grūdų pramonės atstovai šalies valdžią perspėja apie rimtus padarinius grūdų sektoriui, jeigu ir toliau tęsis transporto sektoriaus darbuotojų streikai dėl pensijų reformos.

Nuo praėjusio mėnesio dėl streikuotojų veiksmų kenčia geležinkelių ir šalies uostų darbas.

Mėnesį vykstantis viešojo transporto streikas didžiausios Europos Sąjungos grūdų augintojos – Prancūzijos įmonėms sukėlė didelių sunkumų pristatant derlių į uostus ir gamyklas.

Bioversija 23 01 16 + Agrokoncernas 23 02 06

Prancūzijos organizacija „Intercereales“, į kurią įeina grūdų augintojai, eksportuotojai ir perdirbėjai, laiške šalies vyriausybei teigia, kad grūdų eksporto padėtis dabar yra kritinė.

„Grūdų pramonė negali išsiversti be geležinkelių transporto, kuris naudojamas masiniam jų pervežimui, ir be uostų, per kuriuos eksportuojama beveik 50 proc. visos produkcijos“, - rašoma „Intercereales“ laiške, kurį cituoja naujienų agentūra „Reuters“.

„Streikai paralyžiuoja rinkodaros kampaniją, kuri turėjo būti geresnė nei ankstesniais metais“, - sakoma pranešime.

Transporto sektoriaus darbuotojų streikai dėl pensijų reformos Prancūzijoje sutrikdė kai kurių gyvulių pašarų gamyklų darbą, nes įmonės negali joms tiekti pakankamai grūdų, praėjusią savaitę teigė žemės ūkio sektoriaus atstovai.

„Intercereales“ praneša, kad Prancūzijos uostuose buvo užblokuota net 450 tūkst. tonų grūdų, kurių vertė siekia beveik 100 mln. eurų.

Logistikos problemas palaikė pastarųjų savaičių grūdų, daugiausiai kviečių, kainas. Jų maksimumas per pastaruosius 1,5 metų buvo pasiektas antradienį – 198,25 euro už toną.

„Intercereales“ praneša, kad papildomos išlaidos grūdams gabenti sunkvežimiais, o ne geležinkelių transportu sudaro nuo 4 iki 6 eurų už toną.

Dėl transportininkų streikų nukentėjo Prancūzijos konkurencinės galimybės išorinėse rinkose. „Intercereales“ šalies valdžią taip pat įspėjo, kad užjūrio klientai, negaudami prancūziškų grūdų, dabar kreipiasi į alternatyvius tiekimo šaltinius, įskaitant Šiaurės Europą, Baltijos šalis ir Juodosios jūros regioną.

Pavyzdžiui, praėjusią savaitę iš Vokietijos uostų į Alžyrą buvo išplukdytas laivas su 30 tūkst. t kviečių, o į Maroką – du laivai po 30 tūkst. t. Tokiu būdu Prancūzijos prekiautojai bando įvykdyti bent dalį turimų sutarčių ir, nedirbant savo šalies uostams, pagalbos kreipiasi į Vokietijos kolegas.

MŪ inf.

Gudinas - mobilioji apacia 21.03.14

(0)

Dėmesio! Atsakomybė už komentarų turinį tenka patiems komentuotojams.

Komentuokite atsakingai, gerbkite kitų nuomonę.

Norėdami parašyti savo nuomonę – prisijunkite.

Taip pat šia tema skaitykite
Skaitomiausios naujienos
Verslo informacija
Apklausa
Ar reikėtų riboti žemės ūkio paskirties žemės įsigijimą?
Visos apklausos