Minskas. Neturėdama galimybių išgabenti kalio trąšų per Klaipėdos uostą, Baltarusija jas siunčia geležinkeliu į Kiniją. Tai brangiau nei plukdyti jūra, be to, reikia specialių geležinkelio platformų ir konteinerių.
Didžioji dalis kalio, kurį Baltarusija anksčiau tiekė Europos rinkai, geležinkeliu gabenama į Kiniją. Kuriant naujas logistikos grandines dalyvauja 47 įmonės.
Aukštos pridėtinės vertės Baltarusijos prekių eksportas į Kiniją išaugo beveik dvigubai. Šios šalies eksportas į Kiniją 2022 m. sausį–vasarį, palyginti su 2021 m. lapkričiu–gruodžiu, padidėjo 29 mln. JAV dolerių (apie 27,4 mln. eurų).
Kinijos rinkoje jau registruota daugiau nei 140 Baltarusijos maisto pramonės įmonių. Iš viso per praėjusius metus ji į Kiniją pristatė prekių už daugiau nei 900 mln. JAV dolerių (apie 849 mln. Eur) – 30 proc. daugiau nei 2020 metais.
Baltarusijos prezidento administracijos vadovas Igorʼis Sergeyenkoʼa (Igoris Sergejenka), lankydamasis Soligorske, pareiškė, kad situacija Baltarusijos kalio pramonėje nelengva, bet ir ne kritinė.
Soligorsko įmonės sudaro trečdalį Minsko srities pramonės potencialo. Didžiausia iš įmonių – „Belaruskalij“, kurioje dirba daugiau kaip 16,5 tūkst. darbuotojų.
Prasidėjus Rusijos agresijai, Baltarusija prarado galimybę gabenti trąšas per Ukrainą ir jos uostus, todėl šalis priversta bendradarbiauti su Kinija ir dar aktyviau – su Rusija, pripažino I. Sergejenkoʼa.
***
Panašu, kad Rusijos uostų pajėgumų vis dar nepakanka, jei Baltarusija nusprendė geležinkeliu gabenti kalį į Kiniją. Tai daryti geležinkeliu brangiau nei jūra.
„Belaruskalij“ vadovai anksčiau pareiškė, kad kalio trąšos į Kiniją bus vežamos konteineriniais traukiniais. Tam reikalingos specialios geležinkelio platformos ir patys konteineriai.
Be to, norint organizuoti transportavimą konteineriais, kalio trąšos turi būti supakuotos į didmaišius. Neseniai „Belaruskalij“ paskelbė, kad padidino pakavimo į didmaišius, kurių talpa 500 ir 1000 kg, apimtis.
Gabenti trąšas planuojama ne tik į Kiniją. Svarstoma trąšas transportuoti konteineriuose į Indiją (per Astrachanės uostą) ir tarptautiniu Šiaurės–Pietų transporto koridoriumi (per Rusijos ir Irano teritoriją).
Neatsakyti lieka keli klausimai. Jei sutartis su Kinija dėl kalio tikrai pasirašyta, kodėl neatskleidžiamos sąlygos?
Įmonės „Belaruskalij“ svetainėje tokios informacijos nėra, o „Baltarusijos kalio kompanijos“ svetainė neprieinama. Belstatas – oficiali statistikos žinyba – nebeskelbia viešai prieinamos trąšų statistikos, o 2022 m. kovo 3 d. dekretas „Dėl eksporto“, kuris, matyt, reglamentuoja kalio eksportą, paskelbtas tik iš dalies ir pažymėtas prierašu „Oficialiam naudojimui“.
Taip pat šia tema skaitykite
-
Prancūzai protestuoja prieš prekybos susitarimą
2024-11-18 -
Vokietija tampa priklausoma nuo gyvų paršelių importo
2024-11-07 -
ES žemės ūkio subsidijos pildo milijardierių kišenes?
2024-11-06
Skaitomiausios naujienos
-
Nustatyti tiesioginių išmokų dydžiai už 2024 metus
2024-11-15 -
Žemdirbiai galės įsigyti besiribojančią žemės ūkio paskirties žemę
2024-11-13 -
Skelbiami nauji pelkių ir natūralių pievų žemėlapiai
2024-11-08
(0)