Vilnius. Seimas antradienį priėmė Alternatyviųjų degalų įstatymą, kuriuo siekiama sukurti galimybes iki 2030 m. padidinti atsinaujinančių energijos išteklių dalį transporto sektoriuje iki 15 proc. ir taip sumažinti neigiamą poveikį klimatui aplinkos oro taršai.
Tarp šiuo įstatymu įtvirtintų nuostatų – ir tai, kad palmių aliejus, pripažintas kaip keliantis didelę netiesioginę žemės naudos keitimo riziką, nebebus laikomas biodegalais nuo 2024 m.
Gruodį nuogąstavimus dėl galimo palmių aliejaus vieno degalinių tinklo biodegaluose buvo išsakę šalies žemdirbiai, beveik prieš metus jie ragino ir Seimą apsispręsti, kad biodegalai neturi būti pagaminti iš alyvpalmių aliejaus, sojos ir jų šalutinių produktų.
Šiandien priimto įstatymo iniciatoriai teigė, kad degalų ir energijos suvartojimas transporto sektoriuje nuolat didėja, o atsinaujinančių energijos išteklių dalis transporto sektoriuje yra ypač maža – 2018 m. siekė vos 4,3 proc. Be to, pasak jų, nėra naudojami pažangieji biodegalai, o biodegalų įmaišymo kontrolės sistema Lietuvoje yra nepakankama, taip pat nepakankamai išplėtota alternatyvi degalų infrastruktūra.
Pagal priimtą įstatymą, didinti atsinaujinančių energijos išteklių dalį transporto sektoriuje ketinama siekti nuosekliai didinant transporto sektoriaus energijos šaltinių įvairovę, nustatant įpareigojimus degalų tiekėjams dėl degalų iš atsinaujinančių energijos išteklių tiekimo, didinant pažangiųjų biodegalų naudojimo mastą.
Taip pat planuojama skatinti elektros energijos naudojimą transporte, vykdyti alternatyviųjų degalų infrastruktūros plėtrą, didinti netaršių transporto priemonių, registruojamų Lietuvos Respublikoje, skaičių ir nustatyti reikalavimus, keliamus viešiesiems pirkimams, atliekamiems transporto sektoriuje.
Įstatymu įtvirtinami ir įpareigojimai degalų bei transporto sektoriaus gamtinių dujų tiekėjams. Kiekvienais kalendoriniais metais degalai iš atsinaujinančių energijos išteklių turės sudaryti vis didesnę bendros degalų tiekėjo vidaus rinkai patiekto benzino ir dyzelino energinės vertės dalį. Nuo 2022 iki 2030 m. ji nuosekliai turės būti didinama nuo 6,8 iki 16,8 proc.
Degalų iš atsinaujinančių energijos išteklių dalyje taip pat bus nuosekliai didinama pažangiųjų biodegalų ir (ar) nebiologinių skystųjų ir dujinių degalų iš atsinaujinančių energijos išteklių dalis.
Įstatyme numatyta, kad kiekvienais kalendoriniais metais biodujos arba nebiologiniai dujiniai degalai iš atsinaujinančių energijos išteklių sudarys vis didesnę bendros transporto sektoriaus gamtinių dujų tiekėjo vidaus rinkai patiektų gamtinių dujų energinės vertės dalį. Nuo 2025 iki 2030 m. ji atitinkamai turės didėti nuo 4,2 iki 16,8 proc.
LRS, MŪ inf.
Taip pat šia tema skaitykite
-
Agrofirmai „Josvainiai“ teks grąžinti dalį lėšų į biudžetą
2024-11-29 -
Didžiausia Baltijos šalyse biometano gamykla startuoja Pasvalyje
2024-11-28 -
Radviliškio rajone pradeda veikti „Agrokoncerno“ biometano jėgainė
2024-10-07
Skaitomiausios naujienos
-
Nustatyti tiesioginių išmokų dydžiai už 2024 metus
2024-11-15 -
Žemdirbiai galės įsigyti besiribojančią žemės ūkio paskirties žemę
2024-11-13 -
Skelbiami nauji pelkių ir natūralių pievų žemėlapiai
2024-11-08
(0)