Basf 22 07 19 Lytagra 22 07 04
Technika
Vievio apylankų labirintais turės važiuoti ir ūkininkai su technika
Asociatyvi manoūkis.lt nuotr.

Vievis. Rekonstrukcijai uždaryta geležinkelio pervaža Balceriškių k., Vievio seniūnijoje, didžiulių nepatogumų kelia ne tik gyventojams, bet ir iš vienos Vievio pusės į kitą su žemės ūkio technika norintiems pervažiuoti ūkininkams.

Nemažai eismo iššūkių kyla ir dėl praėjusių metų lapkričio pradžioje išardyto Paparčių viaduko virš autostrados. Šie du respublikiniai projektai perskėlė miestelį į dvi dalis ir dėl jų kelionė klaidžiais aplinkkeliais pailgėjo kelis kartus.

Vieną projektą įgyvendina „Lietuvos geležinkelius“ valdanti „LTG Infra“, kitą – Lietuvos automobilių kelių direkcija.

Bioversija 22 02 02

„Kaip reikės per javapjūtę, kai svarbi kiekviena valanda, kombainą į laukus nuvaryti ir grįžti atgal? O kur dar grūdų vežimas į elevatorius? Tai ypač aktualu tokiems ūkiams, kaip mano, kurie neturi kur grūdų sandėliuoti.

Neįsivaizduoju, kaip reikės šį sezoną ir kulti, ir grūdus vežti“, – paskambinęs į „Mano ūkio“ redakciją skundėsi Trakų r. ūkininkas Andžej Abucevič, dirbamos žemės turintis ir Vilniaus rajone.

Kad Balceriškių k. uždaryta geležinkelio pervaža, kurią kirsdamas patogiausiai pasiekdavo savo laukus Vilniaus r., jis pamatė gegužės viduryje.

Ūkininkauja ekologiškai, iš rudens pasėtų pasėlių pavasarį nei tręšė, nei purškė, todėl pasiekti laukus su žemės ūkio technika jam aktualu tik nuimant derlių ir sėjant.

Jis sutiko, kad apvažiavimai padaryti, tačiau jie skirti lengviesiems automobiliams ir sunkvežimiams, o su žemės ūkio technika jais važiuoti ne tik sunku, bet kai kur ir negalima, pvz., apylanka per Elektrėnus autostrada.

Be to, jis nėra tikras, ar aplinkkeliuose link jo dirbamų laukų nepastatyta sunkiosios technikos eismą draudžiančių ženklų.

Ūkininkas skaičiuoja, kad važiuojant aplinkkeliais kelionė pailgės mažiausiai pora valandų, bandant laukus Vilniaus r. pasiekti kombainu, ir mažiausiai valanda – vežant grūdus į elevatorius.

„Gerokai pailgėjusi kelionė per javapjūtę – žiaurus dalykas, nes gaištamas brangus laikas. Pasidomėjęs skelbiama informacija apie rekonstrukcijas ir eismo pokyčius, supratau, kad daugiausia skundžiasi ir nepatogumų patiria gyventojai.

O apie ūkininkus, ko gero, niekas nė nepagalvojo. Kažin ar diskutuota apie tai, kaip ūkininkams reikės grūdus į elevatorius nuvežti ar technika laukus pasiekti?“ – nusivylimo neslėpė su baime javapjūtės laukiantis Trakų r. ūkininkas.

Nepatogumų patiria visi

Pasak Elektrėnų savivaldybės Žemės ūkio ir melioracijos skyriaus vedėjo Donato Matijoškos, vienu metu įgyvendinant du kelių rekonstrukcijos projektus dėl eismo pokyčių sunku visiems, neišskiriant ir ūkininkų, nes tenka važiuoti aplinkkeliais ir dėl to kelias gerokai pailgėja.

„Tai respublikiniai projektai, o savivaldybė yra tokioje pačioje situacijoje, kaip ir visi gyventojai. Nepatogumų patiria visi, ne tik ūkininkai, bet ir paprasti gyventojai, pervežėjai. Įsivaizduokite, kai kurių autobusų maršrutas pailgėjo 20 km, nes tenka nemažą lanką daryti. Šiai dienai taip jau yra.

Nieko negalime padaryti, kad ūkininkai tiesiai patektų į savo laukus ar privažiuotų prie elevatorių. Tačiau pasiekti aplinkkeliais tikrai galima, tik, žinoma, tam reikia daugiau laiko nei iki šiol“, – sakė D. Matijoška.

Jo teigimu, gegužės 2 d. uždarytos geležinkelio pervažos rekonstrukcijos darbai turėjo prasidėti gerokai anksčiau, tačiau Elektrėnų savivaldybė, siekdama kiek įmanoma palengvinti eismo sąlygas, išsireikalavo, kad būtų įrengti tam tikri nuvažiuojamieji keliai. Lengvieji automobiliai sudaro didžiąją dalį, todėl būtent į juos ir orientuotasi įrengiant kelius.

„O patekti į elevatorių su krovininiu automobiliu įmanoma, žinoma, kilometrų padaugės, to niekaip nepavyks išvengti, bet privažiuoti ir nuvežti grūdus ūkininkai tikrai galės“, – patikino skyriaus vedėjas.

Rengiant apylankų schemas, ūkininkai neišskirti

Norėdami išsiaiškinti, ar su savivaldybe derinant rekonstrukcijos planus ir svarstant apvažiuojamuosius kelius pagalvota apie ūkininkus ir tai, kad jiems reikės važiuoti su žemės ūkio technika, raštu kreipėmės į Elektrėnų savivaldybės merą Kęstutį Vaitukaitį.

Ūkio plėtros ir investicijų skyriaus vyriausiojo specialisto Algirdo Jašauskoteigimu, rengiant apylankų schemas ūkininkai nebuvo išskirti, bet sprendžiamas viso transporto srauto eismas.

„Per apylankas (pažymėtas kelio ženklais) yra susisiekimas tarp abiejų Vievio pusių. Eismas vyksta valstybinės ir Elektrėnų vietinės reikšmės keliais.

Savivaldybė neturi galimybės palengvinti ūkininkų susisiekimo. Rengiant apylankų schemas išanalizuoti visi galimi variantai, Balceriškių k. apvažiuoti įrengtas naujas laikinas kelias“, – atsakė savivaldybės atstovas.

Taip važinėti teks iki kitų metų pradžios

Gegužės 5 d. „LTG Infra“ puslapyje paskelbta apie šiuo metu įgyvendinamą projektą Skirtingų lygių geležinkelio kelio ir automobilių kelio sankirtos Lentvaris-Vievis 38+855 km pervažoje tunelio statyba“ Balceriškių k., Vievio seniūnijoje, Elektrėnų savivaldybėje.

„2023 m. pirmąjį ketvirtį bus įrengtas automobilių tunelis geležinkelio kelio Lentvaris–Vievis 38+855 km pervažos ir valstybinės reikšmės krašto kelio Nr. 108 Vievis–Maišiagala–Nemenčinė sankirtoje.

Dviejų lygių sankirtos įrengimas leis didinti eismo saugumą, pralaidumą ir sutrumpinti kelionės automobiliu laiką. Taip pat planuojamas ir teigiamas aplinkosauginis efektas“, – rašoma tinklalapyje.

Čia taip pat pabrėžiama, kad nuo šių metų gegužės 2 d. iki 2023 m. sausio 5 d. visas transporto eismas, judantis per pervažą valstybinės reikšmės krašto keliu Nr. 108 Vievis–Maišiagala–Nemenčinė, bus nukreipiamas apylankomis, kuriomis bus galima saugiai aplenkti darbų zoną. Pateikiama ir apylankų schemų nuoroda.

Nuo praėjusių metų lapkričio 8 d. iki 2023 m. birželio 18 d. važiuoti apylankomis siūlo ir Lietuvos automobilių kelių direkcija, kol Vievyje rekonstruojamas transporto mazgas ir statomas naujas viadukas.

Žemės ūkio technikos eismo ženklai neribos

Nors apylankomis ir aplinkkeliais kelionė gerokai pailgėja visiems, tačiau ar jomis gali važiuoti žemės ūkio technika, ar nepastatyti sunkiasvorių transporto priemonių eismą draudžiantys ženklai?

Raštu kreipėmės į geležinkelio pervažos projektą įgyvendinančią „LTG Infra“ ir į Lietuvos automobilių kelių direkciją, vykdančią naujo viaduko virš autostrados statybas Vievyje.

Gautuose atsakymuose pabrėžiama, kad eismas aplinkkeliuose pirmiausia turi vykti vadovaujantis Kelių eismo taisyklėmis.

„LTG Infra“ komunikacijos partneris Gediminas Petrauskas parašė, kad dėl visų aplinkkelių atsakyti negali, tačiau įrengtame laikinajame apylankos kelyje, kuris veda per privačius sklypus, nėra sunkiųjų transporto priemonių eismą draudžiančių ženklų. Laikinojo kelio danga pritaikyta transportui, kurio bendroji masė iki 40 tonų.

Lietuvos automobilių kelių direkcijos Tarptautinių ryšių ir komunikacijos skyriaus vadovė Aušra Ramoškaitė taip pat informavo, kad reikalavimai atitinkamoms transporto priemonėms nurodyti Kelių eismo taisyklėse.

„Konkrečiu atveju esama apylanka, susijusi su viaduko statyba, taikoma visoms transporto priemonėms (visoms transporto rūšims), tačiau dalis apylankos ruožo yra automagistralėje Vilnius–Kaunas–Klaipėda ir minėtu ruožu pagal KET traktorinės transporto priemonės negali važiuoti, todėl jų vairuotojai turi patys pasirinkti kitus kelius, kuriais galėtų važiuoti.

Atsakant konkrečiau, numatytoje apylankoje jokie draudžiamieji kelio ženklai traktorinėms transporto priemonėms netaikomi“, – atsakė A. Ramoškaitė.

O ar vietoj geležinkelio pervažos Balceriškių k.  įrengus automobilių tunelį galės juo naudotis ir žemės ūkio technika važiuojantys ūkininkai?

Dėl detalesnio didžiagabaričių ir/ar sunkiasvorių transporto priemonių eismo „LTG Infra“ atstovas pasiūlė kreiptis į Lietuvos automobilių kelių direkciją (LAKD) ir (arba) Elektrėnų savivaldybę, tačiau informavo, jog projekte numatyta, kad tunelio aukštis bus 5,5 m, eismo juostos plotis tunelyje – 3,5 m, o kelio dangos plotis – 4,2 metro.

Autorius: Gitana Kemežienė
Gudinas - mobilioji apacia 21.03.14

(0)

Dėmesio! Atsakomybė už komentarų turinį tenka patiems komentuotojams.

Komentuokite atsakingai, gerbkite kitų nuomonę.

Norėdami parašyti savo nuomonę – prisijunkite.

Taip pat šia tema skaitykite
Skaitomiausios naujienos
Verslo informacija
Apklausa
Ar Lietuvos žemės ūkis geba prisitaikyti prie klimato kaitos?
Visos apklausos