Basf 22 07 19 Lytagra 22 07 04
Technika
Laukų žemėmis draudžiama teršti asfaltuotus kelius
Asociatyvi nuotr.

Kėdainiai. Suintensyvėjus darbams laukuose, Kėdainių krašte jau antrus metus iš eilės neseniai surengtas reidas, per kurį policijos komisariato pareigūnai ir viešosios tvarkos specialistai tikrino, ar pavasarinius darbus laukuose atliekanti ir iš jų išvažiuojanti žemės ūkio technika neteršia kelių žemėmis.

Pavasariniai darbai laukuose, ypač ankstyvieji, atliekami tada, kai dirvos dar nebūna išdžiūvusios, dažnai susiję ir su žemėmis užterštais asfaltuotais keliais.

Kėdainių r. savivaldybės administracijos Viešosios tvarkos skyriaus vedėja Danutė Mykolaitienė pripažįsta, kad tai iš tiesų didelė problema, kurią identifikuoja savivaldybės administracija. Be to, dėl ūkininkų technikos ratų paliktų žemių ant kelių gaunama ir gyventojų skundų.

Bioversija 22 02 02

Pasak jos, purvinais ratais iš laukų į viešo naudojimo asfaltuotus kelius išvažiavusi žemės ūkio technika paskui save palieka smėlio, molio ir žemių šleifus, kurie užteršia važiuojamąją kelio dalį, dėl to pablogėja eismo sąlygos, kyla pavojus kitiems eismo dalyviams ir padidėja eismo įvykių tikimybė.

Dažniausiai įspėjama, bet galimos ir baudos

„Kelio dangos taršos kontrolei didesnį dėmesį skiriame jau antrus metus. Reidus, kaip prevencines priemones, dažniausiai vykdome kartu su policija, nes Viešosios tvarkos skyriaus specialistai negali stabdyti transporto priemonių. Mes neturime tikslo bausti, mums svarbu, kad tokių atvejų būtų kuo mažiau. Vairuotojai įspėjami, bandoma jiems paaiškinti, kad taip elgtis draudžiama“, – sako D. Mykolaitienė.

Ji priduria, kad dažniausiai šios problemos sprendžiamos geranoriškai, dauguma vairuotojų supranta situacijos rimtumą, reaguoja į pastabas ir imasi priemonių, tačiau atskirais atvejais yra pradedamas aplinkybių tikslinimas.

Pasak jos, ne tik iš dirbamų laukų, bet ir iš statybviečių išvažiuojantys sunkiasvorių transporto priemonių vairuotojai privalo pasirūpinti, kad neterštų kelio dangos ir nesukeltų pavojaus eismo saugumui.

„Prie statomų objektų buvo pastebėta ir fiksuota, kad iš statybviečių išvažiuojančių transporto priemonių ratai nenuvalyti ir teršia kelius. Dėl minimų pažeidimų teko taikyti ir administracinio poveikio priemones bei skirti pinigines baudas. Tad raginame vairuotojus kelyje elgtis atsakingai ir laikytis Kelių eismo taisyklių, kad būtų išvengta nepageidaujamų pasekmių“, – pabrėžia viešosios tvarkos specialistė.

Atsakomybė už kelio dangos teršimą numatyta Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso (ANK) 459 straipsnio 9 dalyje – automobilių kelių, kelio statinių, įrenginių ar kelių eismo techninių reguliavimo priemonių sugadinimas, važiavimas asfalto danga vikšriniu transportu, kliūčių eismui keliuose sudarymas, kelio dangos užteršimas užtraukia baudą nuo 300 iki 560 eurų.

Pritrūksta laiko, ne visi ir priemonių turi

Kauno r. ūkininkaujantis Romas Majauskas sutinka, kad kelių tarša žemėmis – nemaža problema, ypač ankstyvą pavasarį, ir jai pašalinti kai kurie ūkininkai vis dar skiria per mažai dėmesio, tačiau kartu jis pateikia ir pateisinimą – tenka labai skubėti, nes darbai darbus veja.

„Bandome vienas kitam pastabas sakyti, daugeliui laiko pritrūksta, žinoma, ne visi ir priemonių turi. O patiems ratams laukuose nuvalyti mažiausiai valandos reikia“, – pastebi ūkininkas ir priduria, kad jo ūkiui tai nėra didelė bėda, nes važiuojant į laukus ir iš jų asfaltuotais keliais reikia įveikti gana nedidelius atstumus. Daugiausia į laukus ir iš jų važiuojama žvyrkeliais, nuo kurių žemės nukrinta.

„Jei priteršiame, stengiamės visada nuvalyti. Turime šluotą, kabiname ją prie teleskopinio krautuvo ir važiuojame šluoti užterštos kelio dangos“, – pasakoja R. Majauskas, neslėpdamas, kad kartą ir jam dėl kelio taršos seniūnas davė velnių.

Žemėtus kelius nušluoja

Drauge su dviem broliais ir tėčiu Raseinių r. ūkininkaujantis Tadas Galinaitis sako, kad ir jie visada stengiasi žemėmis užterštus kelius nušluoti – tam naudoja traktoriaus gale prikabinamą šluotą, kuria tvarko ir asfaltuotą ūkio kiemą.

Ūkininkas sutinka, kad ši problema aktualesnė ankstyvą pavasarį, tačiau kai kuriais metais tenka kelią šluoti ir rudenį, ypač kai drėgnomis sąlygomis dorojami kukurūzai silosui gaminti. Tada po kiekvieno važiavimo tenka siųsti ūkio darbininką nušluoti kelią.

Beveik iš pusės Galinaičių šeimos dirbamų laukų važiuoti reikia asfaltuotais keliais.

„Mes tam skiriame daug dėmesio, būtų gerai, kad ir kiti ūkininkai į visa tai atsakingiau žiūrėtų, nes juk ir patiems nesmagu priterštu keliu automobiliu važiuoti. Tad net tada, kai sausa, su traktoriais iš laukų stengiamės važiuoti lėtai kelio pakraščiu, kad žemės birtų ne ant asfaltuotos dalies“, – sako T. Galinaitis, pridurdamas, kad su policija dėl to niekada reikalų neturėjo, nors pastabos iš kelių priežiūros atstovo kartą sulaukė.

Autorius: Gitana Kemežienė
Gudinas - mobilioji apacia 21.03.14

(0)

Dėmesio! Atsakomybė už komentarų turinį tenka patiems komentuotojams.

Komentuokite atsakingai, gerbkite kitų nuomonę.

Norėdami parašyti savo nuomonę – prisijunkite.

Taip pat šia tema skaitykite
Skaitomiausios naujienos
Verslo informacija
Apklausa
Ar Lietuvos žemės ūkis geba prisitaikyti prie klimato kaitos?
Visos apklausos