


Vilnius. Bepiločiai orlaiviai (dronai) gali būti naudojami daugelyje sričių - nuo karinių iki meninių. Tačiau auga ir dronų sukeliamos grėsmės - sudėtingi didelį greitį išvystantys bepiločiai orlaiviai gali stipriai sužeisti žmones, gyvūnus ir paukščius, augantis jų spiečius padangėje kelia grėsmę žmonių privatumui. Kaip to išvengti ir apsisaugoti, jei vieningų jų veiklą reglamentuojančių įstatymų dar nėra?
Anot Civilinės aviacijos administracijos specialisto Adolfo Kuzborski, bendri ES reikalavimai turėtų pasirodyti iki 2020 metų, o kol kas kiekviena ES valstybė vadovaujasi savomis taisyklėmis.
„Vis dažniau kalbama apie bepiločių orlaivių panaudojimą vaizdo fiksavimo, tyrinėjimų, saugumo ir kitose srityse, tačiau informacijos ir reglamentavimo harmonizacijos šioje srityje vis dar trūksta. Europos Sąjungos mastu bepiločių orlaivių naudojimas iki šiol nėra vieningai reglamentuotas, nes ši technologija tebėra laikoma naujove", - pastebi jis.
Specialisto teigimu, savo turiniu šios taisyklės panašios visose šalyse - jos sukoncentruotos į bepiločio orlaivio valdytojo atsakomybę. „Kaip esmines taisykles reikėtų išskirti tam tikro atstumo laikymąsi - dažniausiai 50 m nuo pašalinių žmonių. Taip pat skraidinant bepilotį orlaivį jis visą laiką turėtų būti vizualiai matomas ir nekilti aukščiau nei 120 m, o kai kuriose šalyse - aukščiau nei 150 m. Taip pat dronus draudžiama skraidinti šalia oro uostų," - atkreipia dėmesį A. Kuzborski.
Apie bepiločių orlaivių eismo reguliavimą buvo diskutuojama ir Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Kūrybiškumo ir inovacijų centre vykusiame renginyje „Dronai. Technologijos. Lietuva". Susirinkusiųjų auditoriją atspindėjo plačios bepiločių orlaivių panaudojimo galimybės - Lietuvoje jie pasitelkiami viešajam saugumui užtikrinti, žemės stebėjimo, elektros perdavimo linijų stebėjimo, kelių priežiūros, gynybos, pastatų šiluminio pralaidumo, žemės ūkio, miškininkystės, net meno, fotografijos srityse.
Anot VGTU „LinkMenų fabriko" direktoriaus pavaduotojos Eglės Girdzijauskaitės, dronų pritaikymas skirtingose, net kasdienėse srityse, darosi vis įvairesnis ir populiaresnis. „Viena didžiausių internetinių parduotuvių pasaulyje „Amazon" planuoja, kad po 4 metų jų prekės klientams bus pristatomos 80 km/h greičiu skrendančių dronų. Gal dar po 10 metų ir Lietuvoje mūsų vaikai turės po droną, kurie į mokyklą skraidins knygas, ir taip išspręsime didesnių už pirmoką kuprinių problemą?" - juokauja E. Girdzijauskaitė.
VGTU, MŪ inf.
Taip pat šia tema skaitykite
-
Europos traktorių rinka nusirito į dešimtmečio žemumas
2025-04-15 -
Šeštos kartos „Valtra“ traktorius – prestižinių apdovanojimų viršūnėse
2025-04-11 -
Nors traktoriaus neatstos... Kokį darbą gali ištverti keturratis?
2025-04-10
Skaitomiausios naujienos
-
Saulės elektrinės nukenčia vis dažniau
2025-04-01 -
Gazolio naudojimas ūkyje: nusižengimų beveik nerasta
2025-03-31 -
ŽŪM pritaria siūlymui parduoti valstybinę žemės ūkio paskirties žemę
2025-04-16
(0)