Basf A1 2024 11 19 Basf m1 2024 11 19
Spaudos centras
Pradėtos žemės paėmimo procedūros dėl „Via Baltica“ ruožo

Vilnius. Nacionalinė žemės tarnyba (NŽT), prisidėdama prie valstybinės svarbos magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai rekonstrukcijos projekto įgyvendinimo, pradėjo žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras.

Lapkričio 20 d. NŽT direktorius Laimonas Čiakas pasirašė įsakymus dėl dviejų ypatingos valstybinės svarbos projektų, kuriais yra patvirtintas žemės paėmimas visuomenės poreikiams Marijampolės ir Kalvarijos savivaldybių teritorijose.

Magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožui nuo 56,83 iki 97,06 km rekonstruoti bus paimta 713 privačios ir valstybinės žemės sklypų, kurių plotas  – 568,4 ha, bei 29,06 ha ploto laisvos valstybinės žemės.

Bioversija m7 2024 11 19

Pagal žemės paėmimo visuomenės poreikiams Marijampolės savivaldybėje projekto sprendinius visuomenės poreikiams bus paimami 352 (182,29 ha ploto) privačios žemės sklypai, 50 (90,41 ha ploto) valstybinės žemės sklypų, 9,86 ha ploto laisvos valstybinės žemės. Šiuo projektu yra formuojami 9 kitos paskirties (naudojimo būdas – susisiekimo ir inžinerinių tinklų koridorių teritorijos) žemės sklypai.

Kalvarijos savivaldybėje  pagal žemės paėmimo visuomenės poreikiams projekto sprendinius visuomenės poreikiams bus paimami 276 (196,32 ha ploto) privačios žemės sklypai, 35 (99,40 ha ploto) valstybinės žemės sklypai, 19,21 ha ploto laisvos valstybinės žemės. Šiuo projektu formuojama 15 kitos paskirties (naudojimo būdas – susisiekimo ir inžinerinių tinklų koridorių teritorijos) žemės sklypų.

„VIA Baltica“ transporto koridoriaus Lietuvos dalies projektas ypatingos valstybinės svarbos projektu buvo pripažintas Lietuvos Respublikos Seimo 2013 m. birželio 18 d. nutarimu Nr. XII-380 „Dėl „VIA Baltica“ transporto koridoriaus Lietuvos dalies projekto pripažinimo ypatingos valstybinės svarbos projektu“.

Magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 56,83 iki 97,06 km rekonstravimo specialusis planas buvo patvirtintas ir pagal šį specialųjį planą žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūra buvo pradėta Lietuvos Respublikos Vyriausybei priėmus 2019 m. lapkričio 20 d. nutarimą Nr. 1177 „Dėl Magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 56,83 iki 97,06 km rekonstravimo specialiojo plano patvirtinimo ir Žemės paėmimo visuomenės poreikiams magistralinio kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožui nuo 56,83 iki 97,06 km rekonstruoti procedūros pradžios“.

Daugiau nei 40 km ilgio magistralinio kelio „Via Baltica“ A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo rekonstrukciją planuojama baigti iki 2026 metų. Naujasis A5 kelio Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožas atitiks tarptautinius greičio ir saugumo standartus, kurie keliami visam transeuropinio tinklo keliui E67.

Įgyvendinę visus projektui keliamus reikalavimus, kelininkai tikisi, kad magistralėje pagerės susisiekimas ir eismo saugumas, važiavimo greitis bus padidintas iki 130 km/h, panaikintos visos vieno lygio sankryžos ir pervažos, sankryžos bus įrengiamos išlaikant 5 km atstumą tarp jų, o tranzitinis transportas bus atskirtas nuo vietinio.

Žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūras „Via Baltica“ kelio ruožui Nacionalinė žemės tarnyba planuoja baigti iki numatomos kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai statybų pradžios.

 NŽT inf.

    Gudinas -  23 06 14 + prenumerata 2025
    Setupad-desktop-po tekstu

    (0)

    Dėmesio! Atsakomybė už komentarų turinį tenka patiems komentuotojams.

    Komentuokite atsakingai, gerbkite kitų nuomonę.

    Norėdami parašyti savo nuomonę – prisijunkite.