Klaipėda. Ketvirtadienį į Klaipėdos jūrų uostą atplaukė pirmoji Nemunu plukdyta barža su eksportui skirtų lietuviškų grūdų kroviniu.
Uosto direkcija planuoja, kad tokie reguliarūs grūdų plukdymai iš Jurbarko į Klaipėdą bus vykdomi nuolat, pasitelkus du juos gabenančius laivus, kurių kiekvienas plukdytų po 1–1,3 tūkst. tonų grūdų.
Pasak Klaipėdos uosto direkcijos generalinio direktoriaus Algio Latako, šie grūdai yra naujo projekto pradžia.
„Suprantame, kad tai bus tam tikras kiekis, 50 tūkst., 60 tūkst. tonų grūdų, kurie baržomis bus atvežti į Klaipėdą. Tai yra naujas etapas, tai yra projektas, leidžiantis galvoti, kad ateityje vidaus vandenys bus vis labiau panaudojami krovinių pervežimui iš tos Lietuvos dalies į Klaipėdą“, – ketvirtadienį Klaipėdoje žurnalistams sakė A. Latakas.
Jo teigimu, didelę dalį krovinio galima vežti vienu ypu, vandens keliu į uostą, kur toliau krovinys gali būti perkraunamas į didesnius laivus, o jie – išplukdyti į galutinę krovinio vietą.
Uosto direkcija skaičiuoja, kad vienas reisas Nemunu gabens maždaug tiek grūdų, kiek jų pergabena 40–54 sunkvežimiai, todėl turėtų sumažėti vilkikų eismas keliais ir Klaipėdos gatvėmis.
Vidaus vandenų kelių direkcijos vadovas Vladimiras Vinokurovas sakė, kad 1 tūkst. tonų grūdų krovinys iš Jurbarko iki Klaipėdos atplaukė per maždaug 16 valandų, tačiau ateityje baržos uostą galėtų pasiekti per 13 valandų, plaukiant ir naktį.
Anot jo, vandens kelias Nemunu tokių krovinių plukdymui tinkamas upėje pastačius 553 bunas, tačiau jis pilnai bus pravalytas dar per keletą metų.
„Bunos veikia greičiau nei planuota, tačiau vis tiek reikia dar poros metų tam, kad jos pilnai išvalytų laivakelį. Tuomet dar reikės pavalyti susidariusius nešmenis ties Rusijos pasieniu (...) ir išeisime į tuos parametrus, kurie šiam keliui yra tinkami ir tuomet jau galima būtų krauti pilnu pajėgumu“, – teigė V. Vinokurovas.
Nemunu į uostą atplukdytus grūdus į didelio tonažo laivus perkraus Klaipėdos jūrų krovinių kompanija „Bega“. Jos generalinio direktoriaus Laimono Rimkaus teigimu, tam įmonei papildomai ruoštis nereikės.
„Tai yra tipinis metodas, iškrovos būdas, jis nėra sudėtingas. Svarbu tik tai, kad barža turėtų savo grafiką“, – žurnalistams sakė L. Rimkus. Jo skaičiavimais, 1 tūkst. tonų grūdų įmonė gali iškrauti maždaug per valandą.
Plukdytų grūdų tiekėjos, Žemės ūkio, maisto gamybos ir prekybos grupės „Akola group“ krovinių ekspedijavimo ir laivų agentavimo skyriaus Klaipėdos uostui direktorius Andrius Armonaitis teigė, jog grūdų transportavimas vandens keliais yra gerokai pigesnis nei kelių transportu, kasmet įmonė Nemunu siekia išplukdyti apie 30 tūkst. tonų grūdų.
Savo ruožtu, A. Latakas sakė, kad ateityje būtų galima plėsti vandens kelią iki Jonavos, kad iš šiame mieste veikiančios „Achemos“ iki Klaipėdos būtų plukdomi ir trąšų kroviniai.
Anksčiau, pasak A. Latako, iš Jurbarko baržomis buvo bandoma gabenti žvyrą, o pastaraisiais metais Nemunu buvo plukdomi negabaritiniai kroviniai, konteineriai, tačiau tokie reisai nebuvo reguliarūs.
***
Laivybos ir grūdų gabenimo Nemunu galimybės yra nagrinėtos ir žurnale „Mano ūkis“. Tekstą galima rasti čia.
Taip pat šia tema skaitykite
-
Pieno rinkos pakilimą gali greitai pakeisti nuosmukis
2024-12-03 -
Pieno supirkimo kaina kyla į aukštumas
2024-11-29 -
ES žemės ūkiui gresia nuostoliai dėl prekybos karų su Kinija
2024-11-27
Skaitomiausios naujienos
-
Nustatyti tiesioginių išmokų dydžiai už 2024 metus
2024-11-15 -
Žemdirbiai galės įsigyti besiribojančią žemės ūkio paskirties žemę
2024-11-13 -
Pradedama mokėti likusi išmokų dalis
2024-12-02
(0)