Vilnius. Vienos didžiausių pasaulyje kalio trąšų gamintojų Baltarusijos „Belaruskalij“ produkcija per Lietuvą nebebus pervežama nuo gruodžio, sako susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Anot jo, tam įtakos turės Jungtinių Valstijų pirmadienį paskelbtos sankcijos Baltarusijai, apimančios ir „Belaruskalij“. Ministro teigimu, maždaug trečdalis krovinių, kurie keliauja „Lietuvos geležinkeliais“ ir per Klaipėdos uostą, yra trąšos, kurioms taikomos sankcijos.
„Iš vienos pusės galime sakyti, kad sankcijos taikomos JAV subjektams, bet iš praktikos žinome, kad bankai nepriims atsiskaitymų už suteiktas paslaugas Lietuvoje eurais, ne tik doleriais. Įmonės, jeigu yra sankcionuotas subjektas, atsisako su juo turėti bet kokių verslo santykių vengdami rizikos ir galiu tvirtai teigti, kad nuo gruodžio, kai sankcijos įsigalios, trąšos per Lietuvą nustos judėti“, – Žinių radijui ketvirtadienį sakė ministras.
Jis taip pat teigė, jog krovinių srautai iki gruodžio mėnesio mažės, nes daugelis įmonių nori iš karto pasiruošti ir išvengti bet kokių rizikų ir nepatogumų, kurie gali kilti ateityje.
„Paprastas pavyzdys – finansinis kanalas, jei geležinkeliai gabena trąšas, bet atsiskaitymų bankai neleidžia už tas paslaugas, tai jau dėl to nekeliaus. Verslas šitoje vietoje nerizikuos“, – teigė M. Skuodis.
Anot jo, į Europos Sąjungą per Lietuvą gabenamų baltarusiškų trąšų patenka apie 10 proc., o likusi dalis keliauja į Kiniją, Indiją, Braziliją ir kitas šalis. Pasak M. Skuodžio, įvedus sankcijas, kalio trąšų kaina išaugs 80 eurų už toną.
Vėliau ministro atstovė Gabrielė Vasiliauskaitė BNS patikslino, kad tik paskelbus sankcijas, kaina išaugo iki maždaug 600 eurų už toną.
Vis dėl to jis pabrėžė, jog į situaciją reikia žiūrėti kompleksiškai ir negalima skaičiuoti vien praradimų. „Turime kritinę situaciją pasienyje, kuri valdoma, bet sukelia daug sudėtingų situacijų pareigūnams ir visiems. Prekiauti su tuo režimu, kuris žmones apgavystės būdu siunčia į Europos Sąjungą per Lietuvos sieną, bet jei atsiribotume nuo to ir pažiūrėtume, faktas, kad poveikis bus, mes jį projektavome“, – teigė M. Skuodis.
Komentuodamas „Lietuvos geležinkelių“ padėtį, ministras sakė, kad įmonei svarbu išlaikyti infrastruktūrą, todėl mažėjant krovinių auga jos išlaikymo sąnaudos. Anot jo, norint, jog tarifai nedidėtų, gali prireikti Vyriausybės paramos, tačiau ji priklausys nuo to, kaip „Lietuvos geležinkeliai“ kompensuos praradimus.
Pasak M. Skuodžio, turėtų būti didinami krovinių vežimai Lietuvos viduje, nuo vilkikų krovinius perkeliant ant bėgių, be to, turi būti didinamas prekių srautas į Vakarus.
JAV naujas sankcijas Baltarusijai paskelbė pirmadienį, minint pirmąsias opozicijos ir Vakarų suklastotais laikomų 2020 metų Baltarusijos prezidento rinkimų metines.
Iždo departamento pranešime nurodoma, kad į sankcijų sąrašą įtraukti 23 fiziniai ir 21 juridinis asmuo, tarp jų – ir „Belaruskalij“.
BNS inf.
Taip pat šia tema skaitykite
-
Traukiasi smulkieji galvijų augintojai
2024-10-14 -
Eksportuota daugiau kiaušinių
2024-10-07 -
Lenkijos eksporto sprogimas
2024-10-04
Skaitomiausios naujienos
-
Kada ir kokios išmokos bus mokamos
2024-10-08 -
Tiesioginių išmokų avansai – spalio viduryje
2024-10-01 -
Iki laukų su technika – tik pažeidžiant Kelių eismo taisykles?
2024-09-17
(0)