Roma. Didėjant sveikų maisto produktų paklausai, atsirado speciali „funkcinio maisto“ kategorija – tai maistas, turintis ir gydomųjų savybių. Italijoje mokslininkai nusprendė į tradicinius kviečių miltus pridėti specialų ingredientą – figavaisę opunciją, taip paversdami paprastus makaronus į superproduktą.
Atsižvelgiant į tai, kad funkcinių maisto produktų rinka Europoje labai išaugo, tokios srities gamyba gali būti įdomi ir pelninga.
Figavaisė opuncija (Opuntia ficus indica) yra svarbus vitaminų ir mineralų šaltinis, taip pat gali padėti išvengti tam tikrų ligų, tokių kaip cholesterolio kiekio kraujyje padidėjimas, diabetas, nutukimas, aterosklerozė, širdies ir kraujagyslių ligos.
Pasaulyje didžiausia opuncijų augintoja yra Meksika, po jos eina Italija ir Pietų Afrika. Italijoje figavaisės opuncijos auginamos 7400 hektarų plote, daugiausia Sicilijoje. Vidutinė opuncijų produkcija šalyje siekia 78 tūkst. tonų šviežių vaisių per metus.
Dėl puikių maistinių savybių opuncijų vaisiai valgomi švieži arba perdirbti. Gaminamos sultys, uogienė, jų dedama į duoną, paplotėlius, sausainius. Galiausiai mokslininkai opuncijų vaisius panaudojo kaip sudedamąją dalį kuriant funkcinius makaronus.
Ištyrę galimybę iš kietųjų kviečių gaminamus makaronus praturtinti 3 proc. opuncijų, mokslininkai padarė išvadą, kad tokie makaronai gali būti laikomi geru funkciniu maistu, ypač kovojant su nutukimu ir siekiant išvengti su amžiumi susijusių medžiagų apykaitos sutrikimų.
Be to, specialistai iš Žemės ūkio tyrimų tarybos prie Italijos žemės ūkio ministerijos (CREA) domėjosi, ar vartotojai mokėtų daugiau už sveikesnius makaronus?
Buvo apklausi vyresni nei 18 metų asmenys, kurie atsakingi už maisto pirkimą savo šeimoje, nuomonę išreiškė 342 vartotojai (daugiausia moterys).
Maždaug 96 proc. respondentų pareiškė, kad sutiktų mokėti brangiau už funkcinius makaronus su opuncijomis. Apie 62 proc. respondentų teigė, kad už tokius produktus yra pasirengę mokėti per pusę daugiau nei už įprastus makaronus, o 21 proc. respondentų už naują produktą sumokėtų netgi dvigubai brangiau.
Įdomu tai, kad 35 proc. respondentų makaronus valgė daugiau nei du kartus per savaitę, ir tai nenuostabu, nes Italija yra didžiausia pasaulyje makaronų gamintoja.
Vartotojų požiūris į naujus maisto produktus yra svarbus aspektas, į kurį reikia atsižvelgti renkantis naujoves. Be to, vartotojų įtraukimas į naujų produktų kūrimo procesą padidina jų priėmimo ir pripažinimo galimybę, pabrėžia apklausos autoriai. Apie funkcinius makaronus paskelbta mokslo žurnale „Agriculture 2021“.
MŪ inf.
Taip pat šia tema skaitykite
-
Kaip populiarinti ir brangiau parduoti tradicinius lietuviškus produktus
2024-11-08 -
„Lašiša“ ar „tunas“ iš grybienos – austrai pradėjo spausdinti maistą
2024-10-09 -
Lietuviška jautiena įvertinta tarptautiniame konkurse
2024-10-04
Skaitomiausios naujienos
-
Nustatyti tiesioginių išmokų dydžiai už 2024 metus
2024-11-15 -
Žemdirbiai galės įsigyti besiribojančią žemės ūkio paskirties žemę
2024-11-13 -
Skelbiami nauji pelkių ir natūralių pievų žemėlapiai
2024-11-08
(0)