Bioversija A1 2025 01 31 Basf m1 2025 03 05
Energetika
Lietuvos atsinaujinančių degalų ir biometano gamintojai susibūrė į asociaciją

Vilnius. Degalus iš atsinaujinančių energijos išteklių gaminančios Lietuvos įmonės savo interesams atstovaus Atsinaujinančių degalų asociacijoje „Future fuel“.

Asociacijos nariai – šešios Lietuvos įmonės: bioetanolio gamybos įmonė „Kurana“, biodyzelino gamintojos „Mestilla“ ir „Rapsoila“, taip pat biometano gamybos bendrovės „Akola Group“, „Green Genius“ ir „Tube Green“.

Asociacijos prezidentu išrinktas Vytautas Kisielius – didelę patirtį atsinaujinančių išteklių energetikoje ir šilumos ūkio sektoriuje sukaupęs teisininkas ir lobistas. 

Bioversija m7 2025 01 31

„Atsinaujinančių degalų ir biometano gamintojus vienyti jėgas paskatino tie patys tikslai ir iššūkiai. Visos asociacijos įmonės gamina energiją iš atsinaujinančių energijos išteklių ir yra suinteresuotos spartesne transporto dekarbonizacija. palankiomis sąlygomis plėtoti žaliosios energijos gamybą ir naudojimą Lietuvoje, investuoti į naujus pajėgumus, kurti gerai apmokamas darbo vietas ir stiprinti šalies energetinę nepriklausomybę“, – teigė „Future fuel“ prezidentas V. Kisielius. 

Asociacija sieks paspartinti žaliosios energijos proveržį transporto sektoriuje.

Pasak V. Kisieliaus, atsinaujinančių degalų ir biometano įmonės turi didelį plėtros potencialą ir žada investuoti. Mat šiemet Asociacijos nariai planuoja investuoti daugiau nei 100 mln. Eur į pajėgumų didinimą ir inovatyvių technologijų diegimą.  

Biometano potencialas neišnaudotas 

Biometano sektoriuje Lietuvoje veiklą pradeda vis naujos modernios gamyklos, tačiau rinkoje nėra biometano paklausos, tad gamintojams tenka ieškoti realizacijos rinkų užsienio šalyse.

Asociacijos teigimu, biometanas galėtų būti naudojamas varant vilkikus, žemės ūkio techniką ir viešojo transporto priemones. Vis dėlto, skirtingai nei kitose regiono šalyse, Lietuvoje trūksta biometano užpylimo infrastruktūros ir šia energija varomų transporto priemonių.

„Lietuvos krovinių pervežimo ir viešojo transporto bendrovės siekia žalinti savo transporto parką ir aktyviai domisi biometanu – alternatyva iškastiniam kurui. Tačiau tam reiktų daugiau iniciatyvos iš valstybės pusės: nuo palankių teisės aktų iki mokestinių paskatų verslui“, – sakė V. Kisielius.

Parengta: pagal „Future fuel“ pranešimą žiniasklaidai
Gudinas -  23 06 14

(0)

Dėmesio! Atsakomybė už komentarų turinį tenka patiems komentuotojams.

Komentuokite atsakingai, gerbkite kitų nuomonę.

Norėdami parašyti savo nuomonę – prisijunkite.

Apklausa
Ką manote apie įsteigtą Maisto tarybą?
Visos apklausos