


Niurburgas. Traktorius CLAAS XERION užkariavo legendinę lenktynių trasą - Niurburgringo šiaurinę kilpą, dėl pavojingumo pravardžiuojamą Žaliuoju pragaru.
Vairuojamas garsaus vokiečių automobilių sporto lenktynininko Kristiano Menzelio (Christian Menzel), jis visą trasos distanciją įveikė greičiu, artimu maksimaliam, judėdamas atbuline eiga.
Į garsiąją 20,6 km „Formulės 1“ trasą CLAAS XERION 5000 Trac VC išvažiavo ne tam, kad pasiektų rekordą. 17 tonų sveriantis supertraktorius su keturiais 2 metrų skersmens varančiaisiais ratais ir aukštu svorio centru turėjo visai kitą užduotį - įveikti 73 staigius „Žaliojo pragaro“ posūkius, įskaitant ir siaubingą Karuselę. Garsus vokiečių automobilių sporto lenktynininkas K. Menzelis, įpratęs prie sportinių superautomobilių su šimtais arklio galių po variklio dangčiu, ėmėsi šios užduoties.
Renginio iniciatoriai, žurnalo „Auto Motor und Sport“ redaktoriai, šią užduotį įvertino kaip nepakankamai sunkią, todėl pasiūlė trasą įveikti atbuline eiga. Mat šis traktorius turi pasukamą kabiną ir gali pasiekti didžiausią 50 km/h greitį tiek pirmyn, tiek ir atgal.
CLAAS XERION į rinką buvo išleisti dar 1997 m. Tad 23 metų eksploatavimo patirtis parodė, kad šis traktorius, nepaisant įspūdingo dydžio ir galios, puikiai „jaučiasi“ įvairiomis sąlygomis: laukuose, statybose, aukštų kalnų perėjose, oro uostuose ir miškuose. Tačiau „Formulės 1“ lenktynių trasoje, kuri laikoma viena pavojingiausių pasaulyje, jis važiavo pirmą kartą.
Prieš važiavimą patyręs lenktynininkas nerimavo, nes mašina jam buvo neįprasta. Skirtingai nei „Porsche 911“, jis turėjo sekti trasą iš trijų metrų aukščio. Iš pradžių K. Menzelis važiavo neryžtingai, tačiau greitai apsiprato ir toliau įprastu lenktynių stiliumi stengėsi išlyginti staigiausius posūkius neprarasdamas greičio.
Beveik visą trasos atstumą greičio pedalas buvo spaudžiamas iki dugno. Tik viename paskutinių staigių „karuselės“ posūkių vairuotojas šiek tiek sumažino greitį, bijodamas aklojoje zonoje esančių atbrailų.
Galiausiai traktorius visą ratą įveikė per 25 minutes 50,57 sekundės. Vidutinis greitis siekė 47,85 km/h, o tai gerokai pranoko renginio organizatorių lūkesčius. Jų prognozė buvo kuklesnė: 40 km/val. Posūkiuose praleistas laikas buvo lengvai kompensuojamas tiesiuose ruožuose. Tam padėjo galingas traktoriaus variklis.
„Lenktyniniu automobiliu aplenkčiau traktorių trimis ratais“, - išlipęs iš kabinos įspūdžiais dalijosi K. Menzelis. - Nepaisant to, aš labai vertinu traktorių. Juk jis buvo suprojektuotas dideliems kroviniams pervežti mažu greičiu. Nepaisant to, jis gerai laikėsi ir lenktynių trasoje.“
MŪ inf.
Taip pat šia tema skaitykite
-
Europos traktorių rinka nusirito į dešimtmečio žemumas
2025-04-15 -
Šeštos kartos „Valtra“ traktorius – prestižinių apdovanojimų viršūnėse
2025-04-11 -
Nors traktoriaus neatstos... Kokį darbą gali ištverti keturratis?
2025-04-10
Skaitomiausios naujienos
-
Saulės elektrinės nukenčia vis dažniau
2025-04-01 -
Gazolio naudojimas ūkyje: nusižengimų beveik nerasta
2025-03-31 -
ŽŪM pritaria siūlymui parduoti valstybinę žemės ūkio paskirties žemę
2025-04-16
(0)