Kaunas. Šiemet jau keletą kartų nukentėjo ūkininkai, turintys „John Deere“ traktorius. Pavogtos jų navigacinės sistemos.
Savaitgalį Joniškio rajono, Mitkūnų kaimo ūkininkas pranešė, kad vagys pateko į „John Deere“ traktorius, pritaikę raktą. Iš ūkininko mašinų vagys pasisavino dvi automatinio vairavimo navigacines sistemas. Patirta žala įvertinta 14 500 eurų.
Gegužės 2 d. Pasvalio rajone, Švobiškio kaime iš dviejų traktorių „John Deere“, pritaikius raktus, pavogtos juose buvusios navigacijos sistemos. Nuostolis – 12 874 eurai.
Gegužės 1 d. Kėdainių rajone, Taujėnų kaime, iš dviejų traktorių „John Deere“ pavogti GPS įrenginiai bei viename traktoriuje yra sulankstytas statramstis ir nutrauktas papildomas GPS laidas. Nuostolis siekia 20 500 eurų.
„John Deere“ traktoriais prekiaujančios bendrovės „Dojus agro“ Lietuvos filialo direktorius Mindaugas Pasilauskas „Mano ūkiui“ teigė, kad GPS antenos yra vienos populiariausių tarp mūsų šalies ūkininkų dėl savo išskirtinio tikslumo bei universalumo, nes tinka beveik visų gamintojų traktoriams ir kitai technikai. Anot direktoriaus, jų populiarumas ir iškirtinės techninės savybės daro jas patraukliu objektu nusikaltėliams.
Pasak M. Pasilausko, vagystės yra nuolatinės, vagiamos ne tik GPS sistemos ar kita žemės ūkio įrangą. „Yra kas vagia įrangą, tačiau yra ir kas ją perka. Tai socialinės atsakomybės reiškinys: nebūtų paklausos, nebūtų ir pasiūlos. Su savo klientais nuolat kalbame apie tai, kad techniką ar kitą įrangą, į kurią jie investuoja savo sunkiai uždirbtus pinigus, reikia saugoti. Ne veltui egzistuoja draudimo paslaugos, signalizacijos ir pan. Kartais užtenka būti dėmesingesniems ir nepalikti technikos be priežiūros“, – teigė M. Pasilauskas.
Jo teigimu, jeigu klientas praneša oficialiam „John Deere“ technikos atstovui apie pavogtą įrangą, įrangos identifikacijos numeris yra užregistruojamas kaip vogtas duomenų bazėje. Esant užklausai dėl navigacinės įrangos kilmės, „Dojus agro“ gali patikrinti, ar ji nėra įtraukta į vogtos įrangos sąrašą.
Kodėl ūkininkai vis dažniau renkasi šią sistemą? „Žemės ūkio mašinos laukuose važiuoja plataus darbinio pločio padargais į priekį ir atgal, kol visas laukas yra apdirbamas. Automatinė vairavimo sistema užtikrina, kad padargas dirbtų visu darbiniu pločiu išvengiant persidengimų bei apie 10 proc. sumažina važiavimų lauke kiekį, taip sutaupoma apie 10 proc. ūkinės veiklos kaštų bei išlaikoma tiksli augalų auginimo technologija ir gausus derlius.
Automatinės vairavimo sistemos sumažina operatorių nuovargį bei gerina darbo sąlygas, tuo pačiu, per tą patį laiką yra padaroma apie 10 proc. daugiau darbo nei vairuojant rankomis. Mūsų šalies ūkininkai gerai supranta tikslaus automatinio vairavimo vertę. Tai priemonė taupyti gamybinius kaštus degalams, remontui, o svarbiausia, kad darbas yra atliekamas per trumpesnį laiką“, – sako M. Pasilauskas.
MŪ inf.
Taip pat šia tema skaitykite
-
„Metų traktorius 2025“: nuo galingiausio masinės gamybos traktoriaus iki elektrinio
2024-11-11 -
Sodybose traktorius vis dažniau keičia keturračiai
2024-10-29 -
Lenkiškų traktorių gamyklą įsigijo ukrainiečių valdomas verslas
2024-10-28
Skaitomiausios naujienos
-
Nustatyti tiesioginių išmokų dydžiai už 2024 metus
2024-11-15 -
Žemdirbiai galės įsigyti besiribojančią žemės ūkio paskirties žemę
2024-11-13 -
Skelbiami nauji pelkių ir natūralių pievų žemėlapiai
2024-11-08
(0)