Basf A1 2024 11 19 Basf m1 2024 11 19
Technika
Suomiškų traktorių atgimimas

Orleanas (Prancūzija), rugsėjo 13 d. Praėjusią savaitę Prancūzijoje pristatytą trečiąją Valtra traktorių kartą kompanijos vadovai vadina esminiu suomiškos technikos atgimimu: naujovių yra ir traktorių išorėje, ir po variklio gaubtu. Svarbi ir žinia, kad per 2013-uosius metus Suomijos įmonė pradės serijinę biodujomis varomų traktorių gamybą.

Pasak kompanijos „Valtra" vadovo Miko Lehikoineno (Mikko Lehikoinen), kuriant naujus traktorių modelius, visa įmonės komanda įdėjo daug pastangų. „Mes niekada dar neturėjome tokio didelio traktorių asortimento, tačiau kaip ir anksčiau vadovaujamės išskirtine nuostata - gaminti individualiai pagal kiekvieno poreikius", - technikos naujovių pristatymo šou kalbėjo M. Lehikoinenas.

Svarbiausia mažųjų Valtra traktorių naujovė - N82 ir N92 keičiantys modeliai N93 (didžiausios 99 AG galios) ir N103 (didžiausios 111 AG galios) su 3 cl. varikliu ir tradicine 3 perdavų HiTech transmisija. Galingesnėje mašinoje galima užsisakyti penkių perdavų HiTech 5 transmisiją.

Bioversija m7 2024 11 19

Atnaujinti visi N serijai priklausantys modeliai. Šios serijos flagmanas - didžiausios 171 AG galios Valtra N163 pretenduoja gauti „Metų traktorius 2013" titulą. Pasak kompanijos inžinieriaus Timo Matilos (Timo Mattila), tai galingiausias iš esančių rinkoje traktorių su 4 cl. varikliais. „Jis gali padaryti tiek pat, kiek ir mašina su 6 cl. varikliu. Tai tinkamiausias gyvulininkystės ūkiams traktorius", - pabrėžė specialistas.

Valtra N163 montuojamas AGCO Power variklis su kenksmingų deginių emisijas mažinančia SCR sistema. Anot T. Matilos, kad išmetamosios dujos būtų efektyviau valomos ir sumažėtų degalų sąnaudos, įrengti du katalizatoriai. Tokiems varikliams veikti reikalingas AdBlue tirpalas.

Valtra N163 pretenduoja tapti 2013 metų traktoriumi. Pasak T. Matilos, iš visų serijų būtent N serijos Valtra traktoriai populiariausi ir sudaro apie 50 proc. visų užsakymų. Atsižvelgdami į teigiamus žemdirbių atsiliepimus apie N serijos modelius, kompanijos inžinieriais atnaujino ir T serijos mašinas. „Siekėme ne tik suteikti joms patrauklią išvaizdą, bet ir padidinti efektyvumą bei praktiškumą, - teigė M. Lehikoinenas. - Žinoma, dėl naujų deginių emisijos reikalavimų daugiausia permainų variklyje".

Valtra T serijos traktoriuose montuojami nauji 6,6 ir 7,4 l AGCO Power varikliai su deginių emisijas mažinančia SCR sistema. Valtra T163 Direct montuojama bepakopė transmisija, vieno mygtuko paspaudimu leidžianti variklio sūkius sumažinti nuo 2 100 iki 1 900 min-1, sukimo momentui didėjant nuo 680 iki 740 Nm.

Brangstant energetiniams ištekliams, kompanija „Valtra" neabejoja geromis biodujomis varomų traktorių perspektyvomis. Tad kitąmet numatyta pradėti serijinę šių aplinkai draugiškų mašinų gamybą. Pirmieji nuo konvejerio turėtų pradėti riedėti 110 AG Valtra N101 traktoriai. Jie galės naudoti ir dujas, ir dyzeliną. Pasibaigus dujoms, mašina galės būti varoma tik dyzelinu. Beje, į baką vietoj dyzelino bus galima pilti ir biodyzeliną.

MŪ inf.

    Gudinas -  23 06 14 + prenumerata 2025

    (0)

    Dėmesio! Atsakomybė už komentarų turinį tenka patiems komentuotojams.

    Komentuokite atsakingai, gerbkite kitų nuomonę.

    Norėdami parašyti savo nuomonę – prisijunkite.

    Apklausa
    Kiek jūsų ūkyje yra nuosavos ir nuomojamos žemės?
    Visos apklausos