Vilnius. Antrą sezoną laukuose testuojami „AUGA Tech“ hibridiniai traktoriai, o šią vasarą – dar ir elektrinis traktorius-daugiafunkcė platforma.
Pasak „AUGA Tech“ direktoriaus Kęstučio Juščiaus, hibridiniu dujiniu traktoriumi ūkyje galima nudirbti apie trečdalį sunkiausių darbų, o lengvesniems darbams, pvz., žolei tvarkyti ir pašarams ruošti, užtenka mažesnio traktoriaus.
Tiek biometanu ir elektra varomas AUGAM1, tiek elektrinis AUGA E1 traktorius pradėti kurti nuo tuščio lapo ir būtent tai, K. Juščiaus teigimu, leido mąstyti laisvai, atvirai, be jokių apribojimų ir suvaržymų, kitaip nei didžiosiose traktorių gamybos įmonėse, kur turimas bazes bandoma pritaikyti prie naujų technologijų.
Hibridinės koncepcijos biometanu ir elektra varomas AUGA M1 traktorius yra rėminės erdvinės konstrukcijos, turi specialią ertmę dujų balionams, o virš jos montuojamas elektros baterijų blokas. Tai – unikalus „AUGA Tech“ sukurtas sprendimas, prie kurio priderinti visi kiti traktoriaus komponentai (didžiąją jų dalį sudaro europietiškoje technikoje paprastai naudojamos komplektuojamosios dalys).
„AUGA Tech“ direktorius Kęstutis Juščius džiaugiasi, kad įmonės inžinierių sukurto AUGA M1 hibridinio traktoriaus rėmo konstrukcijos unikalumas patvirtintas ir patentais įvairiose šalyse
K. Juščiaus teigimu, erdvinė rėminė konstrukcija leidžia gerokai padidinti balionų talpą ir pailginti darbo laiką iki 12 valandų. Nereikia gaišti laiko balionams pripildyti – lietuvių konstruktoriai tai išsprendė sumontuodami šešis suslėgtų dujų balionus į tam vientisos kasetės konstrukciją, kad ją galima būtų greitai išstumti, pakeisti ir vėl važiuoti. Minimali kasetės talpa – 240 m3 suspausto biometano. Beje, joje esantys balionai pagaminti iš anglies pluošto, todėl yra tris kartus lengvesni nei metaliniai. Tai vienas iš sprendimų, leidžiančių mažinti traktoriaus svorį.
Norint dirbti tokiu traktoriumi nebūtina pačiam žemdirbiui turėti biodujų jėgainės, biometano talpyklų ir pildymo degalinės, kurių statyba kainuotų brangiau nei traktorius. Reikalinga tik speciali platforma, nuo kurios traktorius pats užsikraus balionų kasetę ir sudės tuščią, t. y. kasetės bus keičiamos automatiškai. „Visas procesas užtruks ne ilgiau nei užtrunkama į traktoriaus baką pripilti dyzelino“, – tikina pašnekovas.
Beje, „AUGA Tech“ sukurto rėmo konstrukcijos unikalumas patvirtintas patentais. Šiuo metu įmonės išradimas patentuotas ne tik Lietuvoje, bet ir Eurazijos patentų konvencijos valstybėse, taip pat JAV, Australijoje ir Kinijoje.
Taip turėtų atrodyti elektrinis traktorius-daugiafunkcė platforma AUGA E1
Kitas reikšmingas dalykas, kuo AUGA M1 skiriasi nuo pirmojo pasaulyje biometanu varomo traktoriaus, yra jo dydis ir galia. Profesionaliam ūkininkavimui ir dideliems plotams apdirbti reikalingi galingi traktoriai, galintys našiai dirbti su plačiais padargais. Tokia technika sudegina ir daugiausia dyzelino, todėl ir jų poveikis aplinkai didžiausias. Pasak K. Juščiaus, apie 1 000 valandų sunkius darbus dirbantis galingas traktorius per metus sunaudoja 35 tūkst. l dyzelino – tiek, kiek lengvasis dyzelinis automobilis per visą eksploatacijos laiką.
„Tad, norint tvariai ūkininkauti, ir žemės ūkio mašinų parką reikėtų pradėti keisti nuo tos technikos, kuri teršia daugiausia. Didieji žemės ūkio technikos gamintojai pradėjo kurti tvarias technologijas nuo mažiausios technikos, daugiausia skirtos komunaliniams ūkiams. Pirmojo biometanu varomo traktoriaus galia siekia apie 170 AG, o elektrinių – iki 100 AG, nors žemei dirbti reikia gerokai galingesnės technikos“, – pastebi K. Juščius.
„Pagal rėmo konstrukciją ir sumontuotas padangas mūsų traktorius AUGA M1 atitinka 500 AG dyzelinį analogą, todėl mūsų tikslas – didinti hibridinio traktoriaus galią iki 500 AG, kad galima būtų prie jo kabinti plačius agregatus, nors iš pradžių galvojome, kad užteks 400 AG“, – pasakoja K. Juščius.
Beje, pirmąją gamybos partiją sudarančiųjų trijų AUGA M1 hibridinių traktorių komplektacija šiek tiek skiriasi, tačiau visų jų koncepcija ir principas tas pats: vidaus degimo variklis, degindamas biometaną, gamina elektros energiją. Ji arba keliauja į bateriją ir joje saugoma, arba, jei reikia maksimalios galios, suka tris elektros variklius. Vienas jų sumontuotas ties priekine ašimi ir per transmisijos mechanizmą suka priekinius ratus.
Dar du elektros varikliai įrengti tiesiai galinių ratų tvirtinimo konstrukcijoje, taip minimizuojant mechaninius energijos nuostolius. Kai traktorius juda be didesnės apkrovos, naudojama tik baterijoje sukaupta elektra, o agreguojant su žemės ūkio padargais, vidaus degimo variklis dirba tokiu pajėgumu, kokio tuo momentu reikia elektrai gaminti. Visas procesas vyksta automatiškai, operatoriui nieko daryti nereikia.
Taip pat šia tema skaitykite
-
Traktorių pardavimai krenta į istorinį dugną: kas laukia toliau?
2024-12-02 -
Ledai pajudėjo – valdžia ieško sprendimų technikos pravažumui keliais užtikrinti
2024-11-29 -
„Metų traktorius 2025“: nuo galingiausio masinės gamybos traktoriaus iki elektrinio
2024-11-11
Skaitomiausios naujienos
-
Pradedama mokėti likusi išmokų dalis
2024-12-02 -
Mažins finansinę naštą žemės ūkyje naudojamo transporto valdytojams
2024-12-04 -
Greitaeigis traktorius atstoja vilkiką
2024-12-09
(0)