Basf A1 2024 11 19 Basf m1 2024 11 19
Technika
Registruoti žemės ūkio techniką – su technine apžiūra ir draudimu
Asociatyvi manoūkis.lt nuotr.

Vilnius. Koreguojama Traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų bei jų priekabų techninės apžiūros tvarka. Siūlomi pakeitimai numato privalomą transporto priemonių draudimą, be to, registruojama transporto priemonė turi turėti galiojantį techninės apžiūros taloną.

Tad, registruojant žemės ūkio techniką ar priekabas, Registre bus dvi žymos – ar turi galiojantį techninės apžiūros taloną, ar yra draudimas.

Teisės aktų informacinėje sistemoje nurodyta, kad žemės ūkio ministro įsakymo projektas „Dėl Traktorių, savaeigių ir žemės ūkio mašinų bei jų priekabų techninės apžiūros tvarkos“ pakeitimo su visuomene derinamas iki rugpjūčio 19 dienos.

Bioversija m7 2024 11 19

Įsakymo lydraštyje primenama, kad Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymo nuostatos taikomos transporto priemonėms – kiekvienai privalomai registruoti, važiuoti žeme skirtai motorinei transporto priemonei, traktoriui ir savaeigei mašinai, kurios didžiausias projektinis greitis – daugiau kaip 25 km/h arba kurios didžiausias grynasis svoris – daugiau kaip 25 kg, o didžiausias projektinis greitis – daugiau kaip 14 km/h, taip pat priekaboms ir puspriekabėms, išskyrus bėgines transporto priemones.

Draudimo įstatymas taikomas ir nurodytus kriterijus atitinkančioms neregistruotinoms transporto priemonėms – motorinėms transporto priemonėms, traktoriams ir savaeigėms mašinoms, kurių privaloma registracija pagal teisės aktus nenumatyta.

Keičiamo įsakymo projektas nurodo, kad Registre registruota technika negali būti eksploatuojama, jeigu neturi galiojančio transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo.

Kaip portalui manoūkis.lt komentavo Žemės ūkio ministerijos Melioracijos ir infrastruktūros skyriaus vedėjas Darius Vilimas, techninės apžiūros tvarka būtent ir keičiama dėl nuo sausio pasikeitusių aukštesnio teisės akto – Draudimo įstatymo – nuostatų.

„Jame yra aiški, visiems ūkio subjektams vienodomis sąlygomis galiojanti nuostata, kad visos transporto priemonės, dalyvaujančios viešajame eisme, turi būti draustos. Į šią kategoriją patenka netgi paspirtukai“, – aiškino ŽŪM atstovas.

Keičiama ir nuostata dėl techninės apžiūros. Dabar siūloma numatyti, kad registruojama transporto priemonė privalo turėti galiojantį techninės apžiūros taloną, išskyrus naujas nevienetinės gamybos transporto priemones iki jų pateikimo pirmajai privalomajai transporto priemonių techninei apžiūrai datos, kitas atskirai nurodytas priemones.

Nauji traktoriai nuo pirmos registracijos datos trejus metus galės būti eksploatuojami be techninės apžiūros, išskyrus vienetinės gamybos – jiems techninę apžiūrą privaloma atlikti iki pirmos jų registracijos.

D. Vilimo teigimu, nuostatą dėl techninės apžiūros irgi lemia aukštesnis teisės aktas – Saugaus eismo automobilių keliais įstatymas. Jo teigimu, transporto priemones Registre iki šiol buvo galima registruoti ir be techninės apžiūros, tad perpardavėjai ar patys ūkininkai, įsivežę techniką, pirmiausia ją registruodavo ir tik vėliau atlikdavo techninę apžiūrą.

„Paskui paaiškėdavo, kad ta technika specializuota, pagaminta Olandijoje ar Vokietijoje, vienetinė, nestandartizuota, kuri galbūt turi kokią nors individualią paskirtį, bet neatitinka bendrųjų ES nustatytų reikalavimų. Tad ją įsiveždavo, registruodavo Registre, o po kiek laiko paaiškėdavo, kad negali atlikti techninės apžiūros, nes neatitinka kokių nors reikalavimų. Dėl to Rregistre pradėjo kauptis begalė technikos, kuri neturėjo techninės apžiūros“, – aiškino skyriaus vadovas.

Pasak jo, galiausiai ta technika vienaip ar kitaip atsiranda eisme ir dėl to kyla įvairių problemų, nes ūkininkas ją perka darbui – juk oru lauko nepasieksi.

„Suprantu, kai kurie sako, kad tai, galbūt, papildoma administracinė našta, bet neapmirškime, jog ta administracinė našta atsiranda dėl eismo saugumo, žmonių gyvybių. Net ir vienos išgelbėtos gyvybės kelyje negalima vertinti kažkokiais papildomais kaštais... (...)  Keliuose turi būti tvarka, o ji pasiekiama tik keičiant tokius teisės aktus“, – portalui manoūkis.lt teigė D. Vilimas.

Įsakymo projekto lydraštyje taip pat kalbama apie sistemos kontrolę ir jos stygių. Pastabas dėl to Žemės ūkio ministerijai (ŽŪM) yra pateikusi ir Specialiųjų tyrimų tarnyba. Jose teigiama, kad savivaldybės darbuotojų, atliekančių transporto priemonių registraciją ir techninę apžiūrą, kontrolė nepakankama ir nevykdoma, o pagrindinis ŽŪM uždavinys – formuoti politiką, o ne prižiūrėti, kaip laikomasi nustatytos techninės apžiūros tvarkos.

Taip pat primenama, kad žemės ūkio mašinų registravimas ir techninė priežiūra –savivaldybėms perduota valstybinė funkcija. „Savivaldybių administracija privalo užtikrinti, kad savivaldybės darbuotojai, atliekantys transporto priemonių registraciją ir techninę apžiūrą, vykdytų šias funkcijas tinkamai“, – siūlomus pakeitimus rašte aiškina ŽŪM.

Autorius: Asta Laukaitienė
Gudinas -  23 06 14 + prenumerata 2025

(0)

Dėmesio! Atsakomybė už komentarų turinį tenka patiems komentuotojams.

Komentuokite atsakingai, gerbkite kitų nuomonę.

Norėdami parašyti savo nuomonę – prisijunkite.

Apklausa
Kiek jūsų ūkyje yra nuosavos ir nuomojamos žemės?
Visos apklausos