
Vilnius. Kompanija „Volvo Trucks“ jau pradėjo testuoti sunkvežimius, varomus vandenilį naudojančiais degalų elementais ir gaminančiais elektros energiją. Teigiama, kad tokie nulinės emisijos sunkvežimiai be sustojimo galės įveikti iki 1 000 kilometrų.
Degalų elementai (angl. fuel cell) patys generuos energiją iš vandenilio, jų nereikės įkrauti iš išorinio įrenginio. Bendra sąstato masė gali būti apie 65 t ar netgi didesnė, o du degalų elementai generuos 300 kW galią. Vienintelė emisija – vandens garai.
Degalų elementus gamins „Cellcentric“ – bendra „Volvo Group“ ir „Daimler Trucks AG“ įmonė, statanti vieną didžiausių Europoje sunkiasvoriam transportui skirtų degalų elementų gamyklą.
„Volvo Trucks“ jau siūlo elektrinius sunkvežimius ir sunkvežimius, kurie naudoja iš atsinaujinančių šaltinių gaunamus degalus, pavyzdžiui, biodujas. Antroje šio dešimtmečio pusėje gamintojo produktų gamą papildys trečiasis CO2 neutralus pasirinkimas – vandenilio degalų elementais varomi sunkvežimiai.
Klientams skirti bandomieji važiavimai prasidės po kelerių metų, o tokius sunkvežimius parduoti planuojama nuo šio dešimtmečio pabaigos.
Taip pat šia tema skaitykite
-
Kvalifikuotų specialistų problema: „John Deere“ atveria duris buvusiems kariams
2025-12-11 -
Jau žinoma, kas pelnė „Ūkio mašinos 2026“ apdovanojimus
2025-11-13 -
„Metų traktorius 2026“: tarp skaitmenos ir plieno
2025-11-11
Skaitomiausios naujienos
-
Leido parduoti mažus dirbamos valstybinės žemės plotus
2025-12-12 -
Pieno sektoriaus krizė – jau ant slenksčio
2025-12-16 -
Kas turi pirmumo teisę į žemės nuomą?
2025-11-26



(0)