Basf A1 2024 11 19 Basf m1 2024 11 19
Technika
Naujam traktoriui įveikiami visi ūkio darbai

Jelgava (Latvija). Šį rudenį kompanijos „Valtra" darbuotojų komanda, pristatydama naują IV kartos Valtra N traktorių seriją, per Europą nukeliavo daugiau kaip 30 tūkst. kilometrų. Tai beveik atstumui aplink žemę prilygstantis kelias. Išskirtinės konstrukcijos ir galimybių modelius išbandė daugiau kaip 12 tūkst. žmonių (traktorių pardavėjų, ūkininkų, žurnalistų). Praėjusią savaitę naujovių konvojus pasiekė ir Baltijos valstybes.

Šalia Jelgavos įsikūrusioje Valtra traktoriais prekiaujančioje įmonėje „Valtek" išsamiai pristatytos ne tik naujos traktorių serijos techninės savybės, bet ir suteikta galimybė naujas mašinas išbandyti skirtinguose ūkio darbuose. Renginyje, kuris truko tris dienas, dalyvavo visų trijų kaimyninių valstybių Valtra traktorių pardavėjai, ūkininkai, žemės ūkio leidinių žurnalistai. Su Baltijos valstybių verslo partneriais susitiko ir kompanijos „Valtra" vadovas Jaris Rautjarvis (Jari Rautjärvi).

Bioversija m7 2024 11 19

Nuotraukoje (iš kairės): „Rovaltra" generalinis direktorius Romualdas Trainaitis, „Valtra" kompanijos vadovas Jaris Rautjarvis (Jari Rautjärvi) ir įmonės komercijos direktorius Skandinavijai, Baltijos valstybėms, Vokietijai bei Austrijai Matis Titinenas (Matti Tiitinen)

Iškilminga akimirka - nuimtas naują N serijos traktorių slėpęs audeklas

Ne patobulintas, o visiškai naujas traktorius

Nauja IV kartos Valtra N serija apima 6 modelius, kurių maksimalios galios diapozonas nuo 115 iki 185 AG. „Tai iš esmės naujas traktorius, o ne dėl sugriežtėjusių deginių emisijų reikalavimų šiek tiek patobulinta ankstesniojo versija", - pabrėžė M. Titinenas. N serijos mašinoje įdiegti iš viso 56 nauji techniniai sprendimai ir inovacijos.

Prieš pradedant serijinę gamybą, Valtra N traktoriaus prototipai ištvėrė ne vieną bandymą. Mašinos dirbo ekstremaliomis Suomijos sąlygomis, ištvėrė ir Portugalijos karščius. „Geriausias būdas išsiaiškinti silpniausias traktoriaus vietas - jį sulaužyti", - teigė M. Titinenas. Pasak jo, traktorius bandymuose išdirbo 30 tūkst. valandų. Tai prilygsta 30 mašinos darbo metų. Serijinė gamyba pradedama tik įsitikinus, kad traktorius yra patikimas ir atitinka tiek gamintojų, tiek žemdirbių lūkesčius.

Kad sukurta išties tvirta ir įvairius poreikius galinti patenkinti mašina, įsitikino visi, kurie išbandė naujuosius Valtra N serijos traktorius. Kompanijos šūkis - „Jūsų darbo mašina" - gerai atspindi svarbiausią šio traktoriaus paskirtį. „Siūlome labai daug traktoriaus komplektacijos variantų, todėl kiekvienas pirkėjas gali pasirinkti geriausiai jo ūkio poreikius atitinkančią mašiną. Traktoriumi nenusivils niekas, nes jis gali gerai dirbti ir augalininkystės, ir gyvulininkystės, ir komunalinio, ir miškų ūkiuose", - pabrėžė M. Titinenas, pridurdamas, kad Valtra N serija populiariausia kompanijos asortimente.

Gali būti patenkinti net ir tų žemdirbių, kurie pageidauja nestandartinės konstrukcijos, ar išskirtinio interjero traktoriaus, norai. „Valtra Unlimited" studija pasiryžusi įgyvendinti bet kokią traktoriaus pirkėjo idėją. Šią mašinų užsakymo koncepciją „Valtra" pradėjo siūlyti prieš dvejus metus. Šiandien jau parduota daugiau kaip 6 000 „Unlimited" traktorių.

„Naujas Valtra traktorius ne tik gali daug padaryti, bet ir patogus dirbti. Iš kabinos gali išlipi, susikišus rankas į kišenes", - ne tik žodžiais, bet ir veiksmais traktoriaus privalumus demonstravo M. Titinenas

Svarbiau - ne dydis, o darbštumas

Ketvirtosios kartos Valtra N serijos traktoriuose montuojamas 4 cl., priklausomai nuo modelio 4,4 arba 4,9 l darbinio tūrio AGCO Power variklis, kuris atitinka galutinius Tier IV deginių emisijų standartus. Variklyje įdiegta tik SCR technologija, kuri suomiškuose varikliuose pradėta naudoti jau prieš šešerius metus. Šio technologijos pranašumas tai, kad deginiams apdoroti nereikia palyginti brangaus kietųjų dalelių filtro, kuris kitų gamintojų varikliuose turi būti keičiamas periodiškai.

„Tai dar vienas mūsų privalumas lyginant su konkurentais, kurie variklius su SCR sistema pradėjo gaminti vėliau. SCR sistema mažina degalų sąnaudas ir ilgina variklio eksploatavimo laikotarpį, - sakė komercijos direktorius. - Mes turime nemažą ir 4 cl. traktorių gamybos patirtį. Juos gaminame jau nuo 1969 m. Tada mašinų su 4 cl. varikliais galia tesiekė per 100 AG".

Naujieji Valtra N serijos traktoriai su 4 cl. varikliu - šiek tiek mažesnė pernai pristatytos ketvirtosios kartos Valtra T serijos mašinų su 6 cl. varikliais kopija. N serijos traktoriai gali padaryti daugiau su mažesnėmis degalų sąnaudomis. „Šiandien mašinos su 4 cl. varikliais beveik tokio pat pajėgumo kaip ir traktoriai su 6 cl. jėgainėmis, tačiau jie yra ekonomiškesni", - akcentavo jis.

Kaip vieną iš labai svarbių Valtra traktorių privalumų komercijos direktorius nurodė tai, kad dauguma svarbiausių mašinos komponentų (transmisijos, varikliai ir kiti) gaminami Suomijoje, t. y. svarbiausi mazgai yra pagaminti „Valtroje", todėl įmonė gali garantuoti aukštą jų kokybę.

Serijinė naujų traktorių gamyba Suolahtyje sartavo rugsėjo 15 dieną

M. Titineno teigimu, kompanija tebetęsia automatinių Powershift transmisijų revoliuciją. Vairuojantys šiuolaikinius Valtra traktorius žemdirbiai gali naudotis visais bepakopių transmisijų privalumais. Priklausomai nuo greičio, automatiškai parenkama optimaliausia pavara. Šiems traktoriams vairuoti nereikia išminti sankabos pedalo. Apskaičiuota, kad dirbant ūkio darbus su standartiniais traktoriais, kuriuose įrengta mecahninė pavarų dėžė, sankabos pedalą tenka minti net 500 kartų. per darbo dieną.

N serijos traktoriai su Powershift pavarų dėžemis turi ir daugiau unikalių, kasdieniuose darbuose labai praverčiančių savybių. Pavyzdžiui, sustojus įkalnėje nereikia baimintis, kad mašina pradės riedėti atgal net ir tuo atveju, jei traktorius tempia prikabintą sunkią priekabą. Įjungus eigą pirmyn, atleidus stabdžio pedalą ir nuspaudus greičio pedalą traktorius sklandžiai pajuda pirmyn. Kaip ir automobiliuose, automatinė Valtra N traktorių buksavimo kontrolės sistema (ASR) neleidžia viršyti nustatytų ratų sūkių verčių ir užkerta kelią mašinos buksavimui. Taip ne tik sutaupoma degalų, mažinamas padangų dilimas, bet ir mažiau žalojama dirva.

Priklausomai nuo modelio, Valtra N serijos traktorius galima užsisakyti su 4 skirtingomis transmisijomis: HiTech, Active, Versu ir Direct (bepakopė). N114 ir N154 gali būti EcoPower modeliai, kurie, pasirinkus vairavimo režimą Eco, sutaupo apie 10 proc. degalų. Standartinė degalų bako talpa - 250 l (pasirinktinai galima užsakyti 300 l, miškininkystės ūkiams siūlomas 160 l talpos plieno bakas). AdBlue tirpalui skirtas 45 l bakas.

Naujieji Valtra N traktoriai gali atlikti bet kokius darbus. Nuotraukoje viršuje N 174 Versu, apačioje N 124 HiTech


Operatoriaus darbo sąlygoms - išskirtinis dėmesys

Naujųjų Valtra N serijos traktorių kabina gali būti užsakoma su vienos pusės arba abiejų pusių durimis. Miškininkams skirta SkyView kabina su smūgiams atspariu polikarbonatiniu stiklu. Kaip ir T serijos traktorių, naujųjų N serijos modelių kabina suteikia išskirtinį matomumą. Įstiklinimo plotas siekia 6,5 m2. Priekinis ir galinis stiklas - šildomi, o priekinis valytuvas apima 270o erdvę. Dirbančio traktoriaus kabinoje triukšmo lygis neviršija 70 dB.

Kaip ir kitų serijų Valtra traktoriuose galima užsisakyti Twin Track vairavimo sistemą. Jei ūkyje daug dirbama su priekiniu krautuvu, siūloma įrengti stoglangį. Kadangi traktoriai kompaktiški (ratų bazė 2 665 mm), apsisukimo spindulys tėra 4,5 m. „Pagalvota ir apie mašinos techninę priežiūrą. Jos intervalas padidintas nuo 500 iki 600 motovalandų", - pasakojo M. Titinenas.

N serijos traktorių kabinoje - išskirtinės operatoriaus darbo sąlygos

Valtra traktoriuose gali būti įrengta automatinė vairavimo sistema AutoGuide ir kita operatoriaus darbą lengvinanti informacinių technologijų įranga. Pavyzdžiui, Valtra Smart seka per 60 traktoriaus darbo parametrų, kuriuos galima stebėti savo kompiuteryje.

Laukite demonstracinio turo

Suomijos įmonės planuose 2016-aisiais per pirmąjį ketvirtį pagaminti 1 500 šių mašinų. Naujųjų N serijos traktorių premjera Lietuvoje numatyta pavasarinėje parodoje „Ką pasėsi...". „Užsakymų yra daug, tačiau serijinė gamyba dar tik įsibegėja. Užsakymus mes jau priimame", - tvirtino „Rovaltra" komercijos direktorius Jonas Trainaitis. Pasak jo, po intensyvių derybų su gamintojais pavyko susitarti ir vietoj numatytų 5 traktorių Lietuvai išsiderėti 15 naujų mašinų. Vertinant Valtra traktorių paklausą Lietuvoje, N serijos modelių parduodama apie 40 proc. Populiariausi T serijos traktoriai su 6 cl. varikliais.

Pasak „Rovaltra“ komercijos direktoriaus Jono Trainaičio, naujų Valtra N serijos traktorių užsakymai jau priimami

Kad kuo daugiau ūkininkų galėtų įvertinti naujos N serijos traktorių privalumus, kompanija „Valtra" kitų metų vasarą Baltijos šalyse numačiusi surengti demonstracinį turą. „Lietuvoje planuojame organizuoti tris demonstracinius renginius skirtingose Lietuvos vietovėse", - pridūrė „Rovaltra" generalinis direktorius Romualdas Trainaitis.

Praėjusiais metais kompanija „Valtra" Suomijoje ir Brazilijoje pagamino iš viso 24 tūkst. traktorių.

MŪ inf.

    Gudinas -  23 06 14 + prenumerata 2025
    Setupad-desktop-po tekstu

    (0)

    Dėmesio! Atsakomybė už komentarų turinį tenka patiems komentuotojams.

    Komentuokite atsakingai, gerbkite kitų nuomonę.

    Norėdami parašyti savo nuomonę – prisijunkite.

    Apklausa
    Kiek jūsų ūkyje yra nuosavos ir nuomojamos žemės?
    Visos apklausos