Basf 22 07 19 Lytagra 22 07 04
Technika
EP nutarė iki 2035-ųjų baigti prekybą naujais benzininiais ir dyzeliniais automobiliais
Asociatyvi pixabay.com nuotr.

Strasbūras. Nepaisant stipraus konservatorių priešinimosi, Europos Parlamentas trečiadienį nedidele balsų persvara pritarė Europos Komisijos pasiūlymui iki 2035 metų Europos Sąjungoje visiškai sustabdyti prekybą naujomis anglies dvideginį išmetančiomis transporto priemonėmis.

Europos Komisija pernai pristatė planus sustabdyti prekybą transporto priemonių su vidaus degimo varikliais pardavimus. Tai turi padėti įgyvendinti ambicingus žaliojo kurso užmojus per šį dešimtmetį sumažinti išmetamų šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) kiekį daugiau kaip perpus ir 90 proc. – iki 2035 metų.

Naujasis siūlymas, kad ateityje faktiškai būtų prekiaujama tik ŠESD neišskiriančiais elektromobiliais, per EP sesiją Strasbūre buvo priimtas 339 balsais prieš 249, dar 24 europarlamentarams susilaikius.

Bioversija 22 02 02

Šiuo metu 27 šalių Bendrijoje lengvųjų automobilių išmetamas anglies dvideginis sudaro 12 proc. bendro kiekio, o visas transporto sektorius – apie ketvirtadalį.

Konservatyvi Europos liaudies partija (ELP), didžiausia Europos Parlamento frakcija, siekė kompromisinio, švelnesnio siūlymą, kuris būtų leidęs toliau prekiauti naujais hibridiniais automobiliais.

Tačiau jų siūlyta pataisa nedideliu balsų skirtumu buvo atmesta. Taip pat žlugo ir žaliųjų bandymas užtikrinti, kad prie naujos tvarkos būtų pereita anksčiau – nuo 2030 metų.

Konservatoriai taip pat neįstengė įtvirtinti pataisų, kad būtų atsižvelgta ir į automobilių gamybos poveikį aplinkai. Toks sprendinys potencialiai suteiktų išlygų automobilių gamintojams, naudojantiems sintetinius, vadinamuosius e-degalus, gaminamus iš atmosferos anglies dvideginio ir vandenilio, naudojant atsinaujinančių šaltinių energiją.

Po balsavimo ES aplinkos apsaugos komiteto pirmininkas Pascalis Canfinas (Paskalis Kanfenas) per „Twitter“ džiūgaudamas parašė: „100 proc. nulinės emisijos automobilių 2035-aisiais! Labai sveikinu balsavimą dėl CO2 standartų Europos Parlamente. Ši Europos Parlamento pozicija yra svarbi pergalė, atitinkanti mūsų uždavinį dėl neutralumo klimato atžvilgiu.“

Vokietijos žaliųjų europarlamentaras Michaelis Blossas (Michaelis Blosas) irgi sveikino šį balsavimą kaip žingsnį, padėsiantį sulėtinti klimato kaitą ir tuo pačiu išsaugoti darbo vietas automobilių gamybos sektoriuje.

Tuo metu Prancūzijos europarlamentarė Agnes Evren (Anjes Evren) atrodė nusiteikusi mažiau optimistiškai. Anot jos, šis sprendimas „pasmerkia pramonės veiklą ir smarkiai baudžia vartotojus“.

A. Evren pridūrė, kad nauji teisės aktai užkirs kelią vystyti našesnes hibridines transporto priemones ir biodegalais varomas mašinas, kurių gamyba, anot įstatymų leidėjos, galėtų būti pigesnė ir mažiau tarši negu elektromobilių.

Šaltinis: AFP-BNS
Gudinas - mobilioji apacia 21.03.14

(0)

Dėmesio! Atsakomybė už komentarų turinį tenka patiems komentuotojams.

Komentuokite atsakingai, gerbkite kitų nuomonę.

Norėdami parašyti savo nuomonę – prisijunkite.

Taip pat šia tema skaitykite
Skaitomiausios naujienos
Verslo informacija
Apklausa
Ar Lietuvos žemės ūkis geba prisitaikyti prie klimato kaitos?
Visos apklausos