Pekinas. Kinijos inžinieriai įsitraukia į ateities traktorių kūrimą ir pristato autonominį traktorių, varomą vandeniliu ir elektros baterijomis. Su naujuoju traktoriumi, kaip ekologiška alternatyva dyzelinėms mašinoms, kinai nori įsitvirtinti rinkoje.
Futuristinės išvaizdos traktoriaus ET504-H modelis naudoja 5G mobiliojo ryšio technologiją, turi savaiminio vairavimo režimą ir gali būti valdomas nuotoliniu būdu.
Ateities traktoriui kurti jėgas suvienijo kelių Kinijos universitetų, taip pat pažangiosios žemės ūkio gamybos mokslinių tyrimų ir plėtros institutų mokslininkai. Kūrimo procese taip pat dalyvauja ir didžiausias Kinijos traktorių gamintojas YTO, pagaminęs kai kurias prototipo dalis.
Kūrėjų tikslas – sukurti naujus bepiločius traktorius, varomus naujos rūšies energija, tobulinti tokias technologijas, kaip bepilotis vairavimas ir elektrinis valdymas.
Traktoriuje ET504-H įrengtas pagrindinis nuolatinis magnetas, sinchroninis variklis ir nepriklausomi elektriniai kėlimo bei vairavimo varikliai. Vandenilio degalų elementas veikia, kai traktoriui nereikia visos galios, o esant didelei apkrovai energija imama iš ličio baterijos. Važiuojant maksimaliu 30 kilometrų per valandą greičiu, elektrinė transmisija gali perduoti 50 arklio galių.
Nuo pat pradžių traktorius ET504-H kurtas taip, kad galėtų važiuoti be vairuotojo. Šiuo tikslu traktorius remiasi „China Mobile“ 5G tinklu, o nuotoliniam valdymui naudoja GPS anteną, milimetrinių bangų radarą ir didelio kiekio duomenų perdavimo technologiją. Ši navigacijos technologija gali realiuoju laiku suvokti transporto priemonės būklę ir darbo aplinką. Ji naudojasi 5G funkcijomis, tokiomis kaip didelis greitis, mažas delsimas ir didelio kiekio ryšys, ir jas sujungia su intelektualia nepilotuojama grupių technologija, kad efektyviai pagerintų žemės ūkio mašinų operacijų patikimumą ir vartotojams teiktų aukštesnės kokybės paslaugas.
„Norime parodyti, kad žemės ūkyje galima naudoti autonominį traktorių, varomą vandeniliu. Traktorius ET504-H jau baigė gamybos ir rinkodaros srities bandymų seriją. Tačiau dėl didelės akumuliatoriaus kainos dar nėra aiškaus pardavimo plano. Tačiau tai gali greitai pasikeisti, jeigu baterijų kaina sumažės“, – sako traktoriaus kūrėjai.
Beje, kinų bandymai sukurti vandeniliu varomą traktorių – ne naujiena. Kompanija „New Holland“ 2008 m. pabaigoje pristatė pirmąjį vandeniliu varomo traktoriaus NH2 prototipą, sukonstruotą vidutinės galios traktoriaus New Holland T6.140 bazėje. Ekologiškas ir netaršus traktorius iki 2012 m. buvo bandomas Europos ūkiuose. Tačiau dėl riboto degalų prieinamumo ir didelių gamybos sąnaudų jis niekada nebuvo komerciškai perspektyvus.
MŪ inf.
Taip pat šia tema skaitykite
-
„Metų traktorius 2025“: nuo galingiausio masinės gamybos traktoriaus iki elektrinio
2024-11-11 -
Sodybose traktorius vis dažniau keičia keturračiai
2024-10-29 -
Lenkiškų traktorių gamyklą įsigijo ukrainiečių valdomas verslas
2024-10-28
Skaitomiausios naujienos
-
Nustatyti tiesioginių išmokų dydžiai už 2024 metus
2024-11-15 -
Žemdirbiai galės įsigyti besiribojančią žemės ūkio paskirties žemę
2024-11-13 -
Skelbiami nauji pelkių ir natūralių pievų žemėlapiai
2024-11-08
(0)