Vilnius. Pasaulio akcijų rinkoms atsigaunant dėl vakcinos teikiamų vilčių, verslo lyderiai kol kas neatrodo nusiteikę optimistiškai. „Kantar“ pasaulio verslo lyderių tyrimo duomenimis, 57 proc. vadovų mano, jog pandemijos sukeltas nuosmukis pristačius vakciną dar tęsis mažiausiai metus ar net ilgiau.
Verslas pasaulyje smarkiai paveiktas viruso sukeltos krizės – du trečdaliai vadovų (69%) numato metus baigti prasčiau nei pirmą pusmetį, o kas šeštas mano, kad rezultatai bus bene 40 proc. prastesni. Kas ketvirto manymu (27%), jų verslui prireiks bent dvejų metų atsigauti nuo krizės.
Keičia struktūrą į lankstesnę
„Kaip matome iš tyrimo, virusas verslui sudavė stiprų smūgį, bet šis ieško sprendimų: 84 proc. planuoja pokyčius organizacijos struktūroje, 72 proc. ketina peržiūrėti darbo metodus, idant suteiktų lankstumo ir greičio, o du trečdaliai peržvelgia ilgalaikius strateginius prioritetus. Inovacijos ir nestandartiniai marketingo sprendimai dažniausiai įvyksta būtent tokiais laikotarpiais, tad nuobodu tikrai nebus. Jau vien e-komercija per kelis mėnesius padarė šuolį, kuriam būtų prireikę dešimtmečių“, – sako Renata Sadunišvili, „Kantar“ rinkos tyrimų ir įžvalgų direktorė.
Tikisi valdžios paramos
Pasak ekspertės, sudėtingu laikotarpiu, verslas itin tikisi pagalbos iš vyriausybių; kol kas esamą vyriausybės pagalbą pakankama laiko mažiau nei kas trečias vadovas pasaulyje. 54 proc. verslo lyderių išreiškė tęstinės pagalbos būtinybę – pirmiausia, mažinant mokestinę naštą ar atidedant mokesčių įmokas.
„Nors žinios apie koronaviruso skiepus įnešė šiek tiek daugiau vilties suvaldyti šią pandemiją, verslas numato, jog pasekmės bus skaudžios ir ilgalaikės. Nenuostabu, kad planuojant užtruksiantį atsigavimą, tikimasi stiprios ir tęstinės paramos iš vyriausybės“, – sako „Kantar“ ekspertė.
Marketingo svarba atsigavimui
R. Sadunišvili teigimu, slogus verslo klimatas stipriai paveikė ir marketingo skyrius visame pasaulyje. Beveik du trečdaliai įmonių sako 2020 metais mažinusios marketingo biudžetus – vidutiniškai 36,7 procento. Tačiau tyrėjai akcentuoja, jog marketingo indėlis yra itin svarbus įmonei atsigauti.
„Marketingo vaidmuo atsigavimo periodu itin svarbus – ir stiprinant e-komercijos kanalus, ir įgyvendinant skaitmenizacijos strategijas, taip pat užtikrinant bendrovės išskirtinumą, prekės ženklo diferenciaciją, stiprią socialinės atsakomybės kryptį. Pastarieji aspektai, kartu su verslo modelių ar struktūros pakeitimu organizacijoje bei diegiamomis inovacijomis, buvo būdingi per šią krizę augusiems verslams; o tokių buvo apie 20 procentų“, – sakė ekspertė.
„Kantar“ apklausė 4,475 verslo lyderius (tarp kurių per 900 aukščiausio lygio vadovų) daugiau kaip 60 šalių, apklausa vyko š. m. gegužės-birželio mėn.
„Kantar“ inf.
Taip pat šia tema skaitykite
-
Dviguba nauda ūkiams: degalai ir pašarai iš tų pačių grūdų
2024-12-02 -
Smuko „Pieno žvaigždžių“ pelnas
2024-12-02 -
Su „Rheinmetall“ pasirašyta žemės nuomos sutartis
2024-11-29
Skaitomiausios naujienos
-
Nustatyti tiesioginių išmokų dydžiai už 2024 metus
2024-11-15 -
Žemdirbiai galės įsigyti besiribojančią žemės ūkio paskirties žemę
2024-11-13 -
Pradedama mokėti likusi išmokų dalis
2024-12-02
(0)