

Vilnius. Klaipėdos uosto krova 2020 metais buvo rekordinė – preliminariais duomenimis, ji siekė 47,7 mln. tonų – 3,2 proc. daugiau nei 2019 metais. Iki šiol geriausias uosto rezultatas buvo 2018-aisiais, kai perkrauta 46,6 mln. tonų.
„2020-ieji metai uosto krovos požiūriu buvo fantastiniai metai, kažkoks kosmosas. Žiūrint į tai, kad aplinka įsitempusi, daug iššūkių ekonomikai, transportui ir kitoms (verslo – BNS) rūšims, tai Klaipėdos uostas išliko geruose rodikliuose ir pasiekė rekordinį skaičių|", – spaudos konferencijoje ketvirtadienį sakė uosto vadovas Algis Latakas.
Uosto duomenimis, keturiose krovinių kategorijose – trąšų, grūdų, ro-ro, suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) – pernai pasiektas geriausias visų laikų rezultatas.
A. Latako teigimu, gerus rezultatus lėmė krovinių diversifikacija bei atplaukiantys didesni laivai.
„Praėjusiais metais nepaprastai didelę įtaką turėjo organizuota laivyba Klaipėdos uoste. Laivų skaičius kiekvienais metais krenta, bet krovinio kiekis yra didesnis. Laivai į uostą ateina didesni, ir tai „surišta“ su visais uosto parametrais“, – teigė uosto vadovas.
„Darbo organizavimas uoste tikrai buvo geras, nė viena kompanija netapo pandemijos židiniu, praktiškai visos kompanijos dirbo“, – pridūrė jis.
Labiausiai uoste pernai didėjo grūdų krova – jų krauta trečdaliu daugiau nei 2019 metais iki 4,6 mln. tonų. Trąšų krova augo 12 proc. iki 15,4 mln. tonų, ro-ro krovinių – 8 proc. iki 5,9 mln. tonų.
„(Trąšų krovos augimą – BNS) lėmė, kad kontraktai pasirašyti gan konkurencingomis kainomis, pagrindiniai pradavėjai, trąšų gamintojai Baltarusijos ir Lietuvos, turi gerus kontraktus, rinkai priimtinomis kainomis. Be to, nuo metų vidurio labai išaugo grūdų, žemės ūkio produktų kainos“, – spaudos konferencijoje sakė uosto rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktorius Artūras Drungilas.
Uosto teigimu, dėl pandemijos apribojus žmonių mobilumą ir pristabdžius gamybą, pernai penktadaliu iki 1,4 mln. tonų mažėjo naftos produktų, maždaug dešimtadaliu iki 7,4 mln. TEU – plataus vartojimo prekių konteineriuose krova.
„Konteineriai yra ta tara, kur gabenamos plataus vartojimo prekės. Natūralu, žmonės užrakinti namuose, mažiau uždirba, mažiau vartoja ir tų prekių apyvarta mažėja“, – teigė A. Drungilas.
Visų generalinių krovinių krova pernai mažėjo 3,8 proc. iki 14,7 mln. tonų, skystųjų – 12,7 proc. iki 9,1 mln. tonų. Tuo metu biriųjų krovinių krova augo 16,5 proc. iki 23,9 mln. tonų.
Į Klaipėdos uostą pernai atplaukė bemaž pusseptinto tūkstančio laivų – maždaug 5 proc. mažiau negu užpernai. Dėl pandemijos į uostą negalėjo atplaukti nė vienas kruizinis laivas.
BNS inf.
Taip pat šia tema skaitykite
-
„Linas Agro“ Šakiuose įrengė pirmąjį paštomatą
2025-04-18 -
„Lifosai“ nepavyko išvengti nurodymo panaikinti nemalonius kvapus
2025-04-18 -
Daugiau kaip 500 žemės tvarkybos specialistų gali netekti teisės dirbti
2025-04-17
Skaitomiausios naujienos
-
Saulės elektrinės nukenčia vis dažniau
2025-04-01 -
Gazolio naudojimas ūkyje: nusižengimų beveik nerasta
2025-03-31 -
ŽŪM pritaria siūlymui parduoti valstybinę žemės ūkio paskirties žemę
2025-04-16
(0)