Puebla. Meksikos ūkininkų bendruomenės apkaltino Vokietijos automobilių milžinę „Volkswagen“ dėl „savavališko“ sausros išprovokavimo Pueblos valstijoje, siekiant apsaugoti naujai pagamintus bendrovės automobilius nuo krušos.
Didelę gamyklą Puebloje turinti „Volkswagen“ naudoja vadinamąsias „krušos patrankas“ – smūginių bangų generatorius, kurie atmosferoje sutrikdo krušos susiformavimą – kad apsaugotų savo automobilius nuo krušos daromos žalos.
Tačiau ūkininkai Kuautlausingo miestelyje, kuriame veikia „Volkswagen“ gamykla, sako, kad prieštaringai vertinamas metodas sukėlė sausrą, dėl kurios jie prarado 2 tūkst. hektarų pasėlių.
Nors mokslininkai į krušos patrankų veiksmingumą žiūri skeptiškai, vietos ūkininkai tvirtina, kad patrankos nuo gegužės mėnesio, kuomet turėjo prasidėti lietingasis sezonas, išsklaidė ne tik krušą, bet apskritai visus kritulius.
Skelbiama, kad ūkininkai iš gamintojo siekia prisiteisti 70 mln. pesų (beveik 4 mln. JAV dolerių) kompensaciją.
„Volkswagen“ šią savaitę bandė nuraminti nesutarimus paskelbdami, kad patrankos nuo šiol nebeveiks automatiniu režimu bei „šaudys“ tik tada, kai artės potencialios audros su kruša. Tačiau šis pasiūlymas tik dar labiau pakurstė ūkininkų nepasitenkinimą.
„Nepriimtina, kad jie toliau naudos šį įtaisą, net rankiniu režimu. Jie negerbia kaimynų prašymo visam laikui sustabdyti krušos patrankų naudojimą. Jie veikia savavališkai“, – sakė aukštas vietos aplinkosaugos pareigūnas Rafaelis Ramirezas.
„Įmonė gali imtis kitų priemonių saugant savo automobilius, bet žmonės čia negali išgyventi iš nieko kito, tik iš savo žemės. „Volkswagen“ sako esanti aplinkai draugiška bendrovė, bet jie to neparodo“, – piktinosi jis.
Tuo tarpu prieš „Volkswagen“ protestuojančių ūkininkų lyderis Gerardo Perezas sako, kad krušos patrankos „paveikia žemės ciklus“.
Kai šios patrankos paskleidžia smūgines bangas, „dangus tiesiogine to žodžio prasme išsivalo ir paprasčiausiai nebelyja“, sakė jis.
„Volkswagen“ veiklą Meksikoje pradėjo 1965 metais. Gamykla Puebloje yra didžiausia „Volkswagen“ gamykla už Vokietijos ribų. Joje kasmet pagaminama daugiau nei 450 tūkst. automobilių per metus bei samdoma apie 15 tūkst. darbuotojų.
AFP-BNS inf.
Taip pat šia tema skaitykite
-
Prancūzai protestuoja prieš prekybos susitarimą
2024-11-18 -
Vokietija tampa priklausoma nuo gyvų paršelių importo
2024-11-07 -
ES žemės ūkio subsidijos pildo milijardierių kišenes?
2024-11-06
Skaitomiausios naujienos
-
Nustatyti tiesioginių išmokų dydžiai už 2024 metus
2024-11-15 -
Žemdirbiai galės įsigyti besiribojančią žemės ūkio paskirties žemę
2024-11-13 -
Skelbiami nauji pelkių ir natūralių pievų žemėlapiai
2024-11-08
(0)