Paryžius. Pritardamas iniciatyvai mažinti išmetamų maisto produktų kiekį, vienas Prancūzijos prekybos centras pasiūlė pirkėjams nestandartinės išvaizdos vaisių ir daržovių. Ši produkcija buvo parduodama 30 proc. pigiau, todėl projekto rezultatai pranoko lūkesčius.
Žmogus maistą pirmiausiai įvertina akimis, vėliau pasikliauja skoniu. Prancūzijos prekybos tinklas „Intermarché" nusprendė perauklėti klientus ir įtikinti juos, kad negražūs, netaisyklingai išaugę, deformuoti vaisiai ir daržovės taip pat yra kokybiški bei skanūs.
Trečias pagal dydį Prancūzijos prekybos tinklas pirkėjus viliojo neįprasta akcija. Parduotuvių lankytojai lentynose rado tokių vaisių ir daržovių, kuriuos augintojai dažnai laiko netinkamais vartoti, todėl maistas atsidurdavo sąvartynuose.
„Per metus išmetama apie 7 mln. tonų maisto, todėl per ateinantį dešimtmetį vyriausybė sieks sumažinti šį skaičių per pusę", - iniciatyvai pritarė Prancūzijos pareigūnai.
Norėdami suteikti akcijai socialinį atspalvį, „Intermarché" kompanija pasirūpino plakatais, vaizduojančiais gumbuotą apelsiną, „dvikoją" morką, juokingą bulvę ar išsikraipiusį baklažaną. Svarbiausias projekto tikslas – įtikinti pirkėjus, kad tokie produktai yra švieži, maistingi ir gali būti patrauklūs. Norint paneigti išankstinį nusistatymą, buvo pasiūlyta iš tokių vaisių ir daržovių pagamintų sulčių ir sriubų.
Projektą lydėjo didelė sėkmė. Netipiškos išvaizdos produktai, kurie kainavo 30 proc. pigiau nei gražūs ekvivalentai, buvo labai paklausūs. Išbandžius viename prekybos centre, panašią akciją numatoma vykdyti visose „Intermarché" parduotuvėse.
2009 metais Europos Sąjunga sušvelnino prekybos netipinės formos produkcija taisykles, tačiau prekybos centrai dažnai laikosi savų standartų ir nepageidauja nestandartinių vaisių ir daržovių. Jungtinių Tautų maisto ir žemės ūkio organizacijos (FAO) duomenimis, visame pasaulyje apie 40 proc. vaisių ir daržovių išmetama tik dėl netinkamos išvaizdos.
MŪ inf.
Taip pat šia tema skaitykite
-
Kaip populiarinti ir brangiau parduoti tradicinius lietuviškus produktus
2024-11-08 -
„Lašiša“ ar „tunas“ iš grybienos – austrai pradėjo spausdinti maistą
2024-10-09 -
Lietuviška jautiena įvertinta tarptautiniame konkurse
2024-10-04
Skaitomiausios naujienos
-
Nustatyti tiesioginių išmokų dydžiai už 2024 metus
2024-11-15 -
Žemdirbiai galės įsigyti besiribojančią žemės ūkio paskirties žemę
2024-11-13 -
Skelbiami nauji pelkių ir natūralių pievų žemėlapiai
2024-11-08
(0)