Vilnius. Nors pirkėjų galimybės įsigyti daugiau ir įvairesnių produktų - didesnės, duona išlieka vienu iš dažniausių produktų pirkinių krepšeliuose. Kaip aiškėja iš vieno prekybos tinklo atlikto tyrimo, duonos reikšmė lietuvių mityboje nemenksta - dauguma lietuvių šio produkto į parduotuves skuba kelis kartus per savaitę.
„IKI" atlikto tyrimo duomenimis, 54 proc. tautiečių duoną perka po kelis kartus per savaitę, o daugiau nei trečdalis - 35 proc. - į pirkinių krepšį ją įsideda mažiausiai kartą per savaitę. Svarbiausias kriterijus, pagal kurį renkamasi duona - kaina, tačiau ar ir kitą kartą bus perkamas tas pats gaminys, lemia ne ji.
„Rinkdamiesi duoną lietuviai dažniausiai linkę žiūrėti į kainą, nes kokybę jie vertina jau įsigiję gaminį ir jį ragaudami. Jei gaminys patinka, jie tampa nuolatiniais to gaminio vartotojais", - pirkėjų pasirinkimą aiškina „IKI" viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė.
Kainą kaip svarbų ar labai svarbų kriterijų renkantis duoną įvardino 76 proc. tyrimo respondentų. Antras pagal svarbumą kriterijus yra gaminio sudėtis ir priedai - šis rodiklis svarbus 75 proc. vartotojų. 72 proc. nurodė, kad renkasi duoną atsižvelgdami į jos natūralumą ir ekologiškumą.
„Nors šie kriterijai yra dominuojantys, skirtingų grupių pirkėjų prioritetai skiriasi: vyrams yra svarbiausia kaina, o moterys didesnį dėmesį skiria sudėčiai, kaip ir vyresnio amžiaus pirkėjai. Šioms pirkėjų grupėms taip pat būdingas didesnis ir rūpinimasis savo bei artimųjų mityba", - teigia B. Čaikauskaitė.
Iš tyrimo aiškėja, kad tokie kriterijai kaip duonos gaminio išvaizda, kilmės šalis, pakuotės dydis ir patrauklumas, gamintojas, galiojimo laikas yra svarbūs tik vyresnio amžiaus vartotojų ir mažesnių miestų gyventojams. Taip pat vienas svarbiausių kriterijų jiems - ar duona pagaminta Lietuvoje. Tai rodo, kokias gilias tradicijas turi šis produktas mūsų kultūroje.
B. Čaikauskaitė pataria, kad renkantis duoną reikėtų įvertinti jos gamybos būdą. Jei gamybos procesas yra ilgesnis ir sudėtingesnis - duona turėtų išlikti šviežia ilgiau, o jei gaminama tik iš miltų, vandens ir mielių - duona skirta tos pačios dienos vartojimui.
Prie vienadienių duonų priskiriami prancūziški batonai ir bandelės, duona su alyvuogėmis, itališka duona „Ciabatta" ir kiti savo kepimo technologija panašūs duonos gaminiai. Daug ilgiau šviežia išsilaiko ruginė duona. Tokios rūšies duona dažniausiai gaminama iš rupių, stambiai maltų miltų, o jos gamybos procesas užtrunka ilgiau.
Statistikos departamento duomenimis, gaminių iš grūdų vartojimas šalyje po truputį auga. Jei 2010 m. vienam gyventojui teko 117 kg produktų iš grūdų, tai per penkerius metus suvartojimas išaugo 5 kg. Gaminių iš kviečių vartojimas per minėtą laikotarpį augo nuo 88 iki 94 kg, o iš ruginių miltų buvo stabilus - vidutiniškai suvartojama po 16 kg.
Tyrimas prekybos tinklo „IKI" užsakymu buvo atliktas liepos 1-7 dienomis. Internetinės apklausos metodu buvo apklausti 502 Lietuvos miestų gyventojai, kurių amžius - nuo 25 iki 64 m.
Prekybos tinklas IKI veiklą vykdo 24-us metus. Jame dirba beveik 7000 darbuotojų. Prekybos tinklui šiuo metu Lietuvoje priklauso 233 IKI ir IKI EXPRESS parduotuvės daugiau nei 65-iuose Lietuvos miestuose.
BNS inf.
Taip pat šia tema skaitykite
-
Kaip populiarinti ir brangiau parduoti tradicinius lietuviškus produktus
2024-11-08 -
„Lašiša“ ar „tunas“ iš grybienos – austrai pradėjo spausdinti maistą
2024-10-09 -
Lietuviška jautiena įvertinta tarptautiniame konkurse
2024-10-04
Skaitomiausios naujienos
-
Nustatyti tiesioginių išmokų dydžiai už 2024 metus
2024-11-15 -
Žemdirbiai galės įsigyti besiribojančią žemės ūkio paskirties žemę
2024-11-13 -
Skelbiami nauji pelkių ir natūralių pievų žemėlapiai
2024-11-08
(0)