Vilnius. Kuo išskirtiniai buvo besitęsiančio Rusijos karo prieš Ukrainą, aukštos infliacijos ir aukštų palūkanų normų bei kitų iššūkių pažymėti metai ir ko laukti 2024-aisiais?
Lietuvos žemės ūkio tarybos pirmininkas Ignas Hofmanas:
„Sudėtingi ir sunkūs bei pilni iššūkių buvo 2023 metai – dėl neprognozuojamos žemės ūkio politikos, su kuria kažkaip dar galime susigyventi, bet labiausiai ūkininkus nuskriaudė gamta. Didžiojoje Lietuvos dalyje sausra paliko pasekmes. Žemdirbių sudėtinga finansinė situacija.
Tikimės, kad ateinantys metai bus geresni. Bet panašu, kad ne. Visų pirma, kad politika juda labai bloga linkme. Nebėra mūsų pagrindinis tikslas nuversti ministrą Kęstutį Navicką – matome, kad jo neturime, mūsų tikslas – išspręsti susikaupusias problemas – tas pagrindines“.
Lietuvos verslo konfederacijos prezidentas Andrius Romanovskis:
„Aš manau, kad jie buvo gerokai geresni negu tikėjomės, nes visi tikėjomės labai blogų metų, bet bendrąja prasme jie pranoko mūsų neigiamus lūkesčius. Eilinį kartą mūsų verslas ir ekonomika parodo, kad mes esam pakankamai atsparūs tiems iššūkiams, kad daugelis Vakarų Europos ekonomikų traukiasi, mes vis dėl to dar sugebam išlaikyti ir eksporto apimtis, mes sugebam išlaikyti ir žemą nedarbo lygį, tai aš sakyčiau, mes pasitinkam Naujus metus labiau su pozityvesnėmis nuotaikomis.
Mes turim kitais metais trejus rinkimus ir yra tam tikras įsitempimas verslo, ar neateis politikai su tam tikrais sprendimais, tiek kadencijos pabaigoj, tiek naujos kadencijos pradžioje. Tai sakyčiau, jeigu šitie faktoriai susivaldys, tai tikrai kiti metai bus geri metai, bet koks pliusas yra pliusas, o ne minusas“.
Prekybos tinklo „Norfa“ savininkas Dainius Dundulis:
„Iš ekonominės pusės tikrai metai buvo geri ir metų pabaigoje atsirado stabilumas, nebešokinėja prekių kainos, savikainos, nusistovėjo žaliavos, nebėra kažkokių ryškių šuolių. O psichologine prasme tai, manyčiau, nėra labai daug džiugesio. Įvykiai Ukrainoje, Izraelyje, Palestinoje tikrai nedžiugina. Jei tų įvykių nebūtų, manyčiau, daugelis įmonių žymiai drąsiau investuotų, nes ilgesnėms investicijoms tikrai šie įvykiai trukdo.
Dėl vartojimo, tai pagrindinis rodiklis yra žmonių pajamos – jeigu jos pradeda mažėti, tai automatiškai vartojimas mažėja. Bet šiais metais matome vidutinį pajamų kilimą, jeigu neklystu, bus apie 10 procentų. O dėl kitų metų – ar žmonių pajamos pradės stovėti, ar toliau kils – mano asmenine nuomone, jos kils, bet jau ne tiek, kiek paskutinius penkerius metus“.
Klaipėdos uosto direkcijos vadovas Algis Latakas:
„Metus vertinu labai gerai. Mes negalime šiandien koncentruotis vien į skaičių, kuris apibrėžia krovą. Šis skaičius, žinoma, yra mažesnis negu buvo, matome tą kritimą: Rytų kroviniai – 80 procentų Rusijos, maždaug 85 procentai Baltarusijos. Bet esminis, pats geriausias dalykas yra, kad šiemet buvo pačios didžiausios investicijos padarytos Klaipėdos uoste. Visą laiką, kada buvo investuojama, uosto krova ir pajėgumai augo ir šiuo metu – lygiai tas pats, tai mes tikrai džiaugiamės šiomis investicijomis, 100 milijonų eurų.
Konteineriai antrus metus iš eilės pasiekė milijoną TEU, tai jau rodo, kad tai – ne atsitiktinumas, o iš tikrųjų faktas, tikimės kitais metais dar padidinti. Šiandien veidą sukame į Vakarus, krovinį gauti iš ten, esame labai gerai išvystytas regione uostas ir tikslas yra aptarnauti ne tik Lietuvos rinką, bet aptarnauti viso Baltijos regiono rinką. Žinoma, konkurencija yra aštri, sudėtinga“.
„Lifosos“ darbuotojų profesinės sąjungos vadovas Kęstutis Šlama:
„Mūsų lūkestis vienas – kad būtų rasti sprendimai, kurie sudarytų sąlygas atnaujinti gamybą, o darbuotojai išsaugotų darbo vietas“.
Krovinių vežimo bendrovės „LTG Cargo“ vadovė Eglė Šimė:
„Besibaigiančius metus mes turbūt galėtume įvardyti kaip turbulencijos metus. Vis dar išliko daug neapibrėžtumo, daug pokyčių, daug įvairių sprendimų. Ko labiausiai pasimokėme iš šių metų, tai lankstumo. Tęsdami tas lankstumo pamokas žvelgiame į 2024 metus – mūsų tikslas yra fokusas į klientą.
Jau 2023 metais žengėme keletą kitiems metams labai svarbių žingsnių – paskelbėme elektrinių lokomotyvų bei grūdinių vagonų pirkimus. Visa tai irgi yra daroma dėl klientų. Mes siekiame, kad jie būtų patenkinti mūsų paslaugomis, todėl atnaujiname savo parką, kartu judėdami link žaliojo kurso.“
Taip pat šia tema skaitykite
-
Visų Šventųjų ir Vėlinių iškilmės: prisimename išėjusiuosius
2024-10-31 -
Žinomas verslininkas A. Alešiūnas nuteistas už sukčiavimą
2024-10-22 -
Netekome Naglio Narausko
2024-10-11
Skaitomiausios naujienos
-
Nustatyti tiesioginių išmokų dydžiai už 2024 metus
2024-11-15 -
Žemdirbiai galės įsigyti besiribojančią žemės ūkio paskirties žemę
2024-11-13 -
Skelbiami nauji pelkių ir natūralių pievų žemėlapiai
2024-11-08
(0)