Briuselis. Tikimasi, kad šiais metais biokuro importas į Europos Sąjungą sumažės ketvirtadaliu, nes dabar Bendrija turi didelių atsargų, skirtų patenkinti augančią paklausą po to, kai buvo sušvelninti koronaviruso pandemijos sukelti apribojimai, pranešė Europos Komisija.
Komisijos ataskaitoje sakoma, kad po karantino sukeltų ribojimų biodyzelino ir bioetanolio paklausa 2021 m. viršys iki COVID-19 buvusį lygį, o aukšti reikalavimai dėl degalų maišymo paskatins paklausos atsigavimą.
EK pateiktoje trumpalaikėje žemės ūkio rinkų prognozėje numatoma, kad dėl gausių nepanaudotų atsargų 2021 m. biokuro importas sumažės apie 25 proc., iki 3,0 milijardų litrų biodyzelino ir 1,0 milijardo litrų etanolio. Dėl mažesnės degalų paklausos ES biodyzelino importas jau sumažėjo 2020 m.
Nepaisant to, praėjusiais metais panaudoto augalinio aliejaus, kuris panaudojamas biodyzelino gamyboje, importas iš Kinijos ir kitų Azijos šalių padidėjo daugiau nei 30 proc. EK tikisi, kad 2021 m. šios žaliavos dalis toliau didės. Biodyzelinas, pagamintas iš panaudoto kepimo aliejaus, laikomas pažangios formos degalais.
Biokuras tradiciškai buvo gaminamas iš tokių žemės ūkio kultūrų kaip cukriniai runkeliai ir kukurūzai (etanoliui) ir aliejiniai augalai (biodyzelinui), tačiau didinant tvarumą ir mažinant maisto švaistymą kai kurios valstybės skatina kurui panaudoti ir antrines žaliavas. Be to, ES planuoja palaipsniui atsisakyti palmių aliejaus naudojimo biokure.
MŪ inf.
Taip pat šia tema skaitykite
-
Biodujų akcizo neliks nuo kitų metų liepos
2024-12-19 -
Agrofirmai „Josvainiai“ teks grąžinti dalį lėšų į biudžetą
2024-11-29 -
Didžiausia Baltijos šalyse biometano gamykla startuoja Pasvalyje
2024-11-28
Skaitomiausios naujienos
-
Pradedama mokėti likusi išmokų dalis
2024-12-02 -
Mažins finansinę naštą žemės ūkyje naudojamo transporto valdytojams
2024-12-04 -
Greitaeigis traktorius atstoja vilkiką
2024-12-09
(0)