Zurnalui - A1-Bioversija +  II pusm 2025 06 04 25 01 09 Gauti naujienas mobili žurnalas
Mano Ūkis 2024/08
Vokiška numerologijos pamoka
  • Renaldas GABARTAS
  • Mano ūkis

Senovės šumerai skaičių 7 laikė šventu. Prieš tūkstančius metų rašytuose tekstuose minimi septyni dievai, septynios planetos, septyni požemio pasaulio vartai ir t. t. Dievas sukūrė pasaulį per septynias dienas. Šis skaičius daug kur dominuoja: savaitė turi septynias dienas, vaivorykštė – septynias spalvas, oktava – septynias natas. Tai lyg visatos šifras, kurį atskleidus galima sužinoti būties esmę. Bet kol neužsivedžiau pasakoti apie Snieguolę ir septynis nykštukus, sukam pagrindinio rubrikos herojaus link – Volkswagen ID.7.

Tokios ilgos įžangos prireikė todėl, kad koncepcinį modelį Volkswagen ID. Space Vizzion vokiečiai pristatė prieš gerus 7 metus, o pernai rudeniop automobilininkų teismui pateikė ID.7 – visais parametrais į priekį išsiveržusį, pažangiausią ir kokybiškiausią elektromobilių flagmaną. Nors per šį laiką buvo sukurta pustuzinis mažesnių „Volkswagen AG“ koncerno modelių, neturinčių vidaus degimo variklio, tačiau beveik visi jie neišvengė daugiau mažiau akivaizdžių trūkumų. Pradedant stebėtinai kuklia interjero apdaila, kuri atrodė neadekvati itin išpūstai kainai, ir baigiant erzinančiais multimedijos kaprizais. Tačiau pravėręs naujoko dureles ir įsikūręs vairuotojo darbo vietoje, netrunki suprasti, kad vokiečiai išgirdo kritiką ir padarė išvadas.

ID.7 apdailos medžiagos ne tik sukurtos paisant visų įmanomų tvarumo ir ekologiškumo kanonų, bet ir glostančios akį, o palietus džiuginančios pirštų galiukuose esančius receptorius. Ambicingos rinkodaros saldžiabalsių kalbos apie posūkį į Premium segmentą šįkart yra toks pat tikras faktas, kaip ir tai, kad rezultatyviausia visų laikų Portugalijos futbolo rinktinės žvaigždė Krištianas Ronaldas vilki 7-uoju numeriu pažymėtus marškinėlius. Pavyzdinės ergonomikos Climatronic sėdynės turi ne tik šildymo ir ventiliacijos, bet ir džiovinimo bei masažo funkciją. Panoraminį stoglangį galima elektroniškai užtamsinti ir paversti visiškai neperregimu. Daugelį ID.7 funkcijų galima valdyti ir pasitelkiant natūralių balso komandų asistentą IDA. Už papildomus pinigus siūloma „Harman Kardon“ 700 W garso sistema su 14 garsiakalbių, kuri skamba absoliučiai fantastiškai.

Kartu su ID.7 automobilių gamintoja „Volkswagen“ pristatė naują valdymo ir informacijos pateikimo konceptą. Nuo šiol standartiškai bus montuojamas 38 cm skersmens liečiamasis multimedijos ekranas, projekcinis papildytos realybės ekranas, nauja, multimedijos sistemos viršuje integruota klimato kontrolės sistema ir apšviesti liečiamieji valdikliai. Meniu sudėliotas logiškai ir aiškiai, o reakcijos į visas komandas iš esmės tokios pat greitos ir tikslios, kaip ir naudojantis planšetiniu iPad kompiuteriu.

Kiek neįprastas sprendimas – pavarų perjungimo svirtį sumontuoti ten, kur paprastai yra langų valytuvų valdiklis, t. y. dešinėje vairo pusėje, o valytuvo svirtelę įkomponuoti kairėje, šalia posūkių svirties. Pirmą kartą prireikus nuvalyti priekinį stiklą šiokia tokia sumaištis beveik garantuota, bet prie to labai nesunku priprasti. Mainais vokiečių konstruktoriai siūlo skandinaviškai minimalistišką ir „švarią“ vairuotojo darbo vietą. Čia nėra netgi įprasto prietaisų skydelio, o visa kelionei svarbi informacija suspausta į miniatiūrinį monitorių arba – jei to pageidauja vairuotojas – projekciniu ekranu perkeliama ant priekinio stiklo.

Visame virtualiame ID.7 pasaulyje yra tik vienas dalykas, verčiantis raukyti kaktą ir iš nuostabos kilnoti antakius: įprastose vietose esantys salono vėdinimo ir šildymo ortakiai neturi klasikinių oro srauto paskirstymo grotelių. Norėdami pasirinkti, kur – į veidą, į priekinį stiklą ar kojas – pageidaujate stipriausios oro srovės, turite atsiversti virtualų klimato kontrolės puslapį ir uždėję pirštą ant pageidaujamo ortakio piešinio nuslinkti jo „taikiklį“ į norimą padėtį. Kodėl reikėjo viską padaryti taip komplikuotai, galima tik spėlioti. Geroji žinia, kad šis ultramodernumo proveržis yra vienintelis, kokį pavyko užfiksuoti per poros dienų draugystę su beveik 5 m ilgio elektromobiliu.

Beje, toks dydis automatiškai reiškia išskirtinai karališką salono erdvę ir milžiniško dydžio (beveik 3 m) ratų bazę, padedančią kurti nepriekaištingą važiavimo komfortą. Tuo pat metu ID.7 neįtikėtinai manevringas – apsisukti jis geba net 11 m pločio nesiekiančioje aikštelėje. Milžiniška ir bagažinė: 532 l tik pravėrus „filftback“ kėbulo tipo krovinių skyriaus dangtį ir 1 586 l nulenkus galinių sėdynių atlošus. Vokiečiai tikina, kad tai dar ne viskas. Netrukus pasirodysianti ID.7 universalo versija leis sutalpinti 1 700 l kelionės rakandų. Pagal šį rodiklį daugiau galimybių turi tik klasikinis devintos kartos Volkswagen Passat – vadinamasis B9 modelis už pirmtaką ilgesnis net 14 centimetrų.

Naujų aukštumų konstruojant ID.7 pasiekta ir aerodinaminio pasipriešinimo srityje. Kupė kėbulo bruožų turintis elektromobilio priekinis langas itin nuožulnus, atrodo lyg neturėtų nuo stogo skiriančių riboženklių. Užpakalinėje dalyje jis elegantiškai leidžiasi žemyn beveik iki galinių žibintų. Čia nėra jokių aštrių linijų. Trumputės kėbulo iškyšos padėjo pasiekti naują „Volkswagen“ rekordą šioje srityje – Cx koeficientas tik 0,23. Aplenktas netgi aptakusis Tesla Model S, kurio aerodinaminio pasipriešinimo rodiklis siekia 0,24.

Pastarasis dalykas padeda spręsti dvi problemas. Akustinis komfortas didžiajame elektromobilyje gali būti laikomas etalonu – net šiek tiek perkopus automagistralėse oficialiai leidžiamo greičio limitus, salone jokio triukšmo. Tarsi erdvę skrostų ne beveik 2 200 kg sverianti mašina, o kišeninio prožektoriaus spindulys. Antras dalykas – energijos sąnaudos. Vokiečiai pabrėžia šiam elektromobiliui įmontavę atnaujintą elektros pavarą: galingesnį 210 kW (286 AG) ir taupesnį jėgos agregatą, todėl keliauti galima eikvojant viso labo 14,1 kWh/100 km. Nors oficialūs WLTP matavimo duomenys dažnai kiek prasilenkia su realybe, vis dėlto per bandymus pavyko be didesnių pastangų (oras buvo bedieviškai įkaitęs, todėl kondicionierius veikė visu pajėgumu, artimu maksimaliam) tilpti į 16 kWh/100 km, t. y. judėti taip pat ekonomiškai, kaip ir su gerokai mažesniais ir lengvesniais elektromobiliais.

Su standartine 82 kWh (naudojama 77 kWh) talpos visai įkrauta baterija, vokiečių teigimu, turėtų pavykti nuvažiuoti 621 km, o pasirinkus 91 kWh akumuliatorių – net 700 km. Žinoma, visi šie skaičiai reliatyvūs, nes įveikiamas atstumas gali drastiškai skirtis, atsižvelgiant į oro temperatūrą, reljefą ir judėjimo greitį. Bet net ir nepalankiausiomis sąlygomis prireikus nulėkti 500 km turėtų pavykti be papildomo sustojimo.

Tačiau realybėje svarbesnis yra kitas parametras – baterijų įkrovimo greitis. „Volkswagen“ tikina, kad ID.7 yra ne tik toliausiai nuvažiuojantis, bet ir greičiausiai energijos atsargas papildantis modelis. Baterija kraunama 400 V įtampa ir 175 kWh galia. Vadinasi, greitojo įkrovimo stotelėse nuo 10 iki 80 proc. baterijos atsargas galima papildyti maždaug per pusvalandį. Beje, operacinė sistema leidžia bateriją paruošti įkrovimui. Tai ypač svarbu keliaujant šaltuoju metų laiku – elektromobilio bateriją pašildžius iki optimalios temperatūros, įkrovimo procesas gali sutrumpėti beveik perpus.

Baigiant kalbą apie variklį ir jo darbą, reikia atkreipti dėmesį į dinamikos ypatumus. ID.7 po starto 100 km/val. greitį pasiekia per 6,5 sekundės, tačiau tai daro pabrėžtinai švelniai. Tarsi riedėtų nuo stataus šlaito – jokio padangų cypavimo ar viduje sėdinčių žmonių vestibiuliarinio aparato dirginimo. Tai gali nuvilti „sportiško“ vairavimo stiliaus entuziastus, bet tik tokius, kurie pasiklydę savo pačių lūkesčiuose. Jei iš tiesų ieškote aštresnių pojūčių prie vairo, teks palūkėti, kol nuo konvejerio pradės riedėti galingesnė ID.7 GTX versija, su dviem elektros motorais ant abiejų ašių – kol kas siūlomas tik galinius varančiuosius ratus turintis modelis.

Pagyrų nusipelno ir pneumatinė šio elektromobilio pakaba. Vairuotojas gali pasirinkti amortizatorių standumą pagal savo įpročius ir poreikius, naudojantis gana plačiu reguliavimo diapazonu. Takoskyra tarp skirtingų režimų pakankamai gerai užčiuopiama ir visi jie savo funkciją atlieka puikiai. Bambėti galima nebent dėl programinę įrangą derinusių inžinierių sprendimo kaskart „pažadinus“ automobilį visus nustatymus grąžinti į pradinę, gamintojo numatytą padėtį, bet ne pasirinktą mašinos šeimininko.

Pabaigai apie pinigus. Už bazinės komplektacijos Volkswagen ID.7, gavus kompensacinę išmoką ir pritaikius šiuo metu dalijamas nuolaidas, teks pakloti 56 900 eurų. Kad ir kiek daug tai atrodytų, vis dėlto geresnį kainos ir kokybės santykį turinčio elektromobilio šiuo metu rinkoje niekas nesiūlo.