Zurnalui - A1-Bioversija +  II pusm 2025 06 04 25 01 09 Gauti naujienas mobili žurnalas
Mano Ūkis 2024/03
Vokietis prieš vokietį
  • Renaldas GABARTAS
  • Mano ūkis

Sparčiai kintančiame technikos pasaulyje galioja nerašyta taisyklė: prabėgus maždaug trejiems metams po automobilio premjeros, iš naujo atkreipti dėmesį į modelio atnaujinimus ir sukelti viešojoje erdvėje šurmulėlį bei sužadinti potencialių pirkėjų susidomėjimą.

Prieš šešerius metus pirmą kartą dienos šviesą išvydo dvi Vokietijos automobilių pramonės ikonos – BMW X5 ir Audi Q8. Todėl bent jau teoriškai abu krosoveriai turėjo senų seniausiai sulaukti vadinamojo feislifto. Kai galų gale kosmetinės permainos buvo pristatytos, kilo kalnas naujų klausimų...

Reikalas tas, kad tiek „Audi“, tiek BMW į pokyčius investavo mažiau, nei kablį pagavęs alaus mėgėjas per ilgąjį savaitgalį išleidžia arčiausiai namų esančiame bare. Viena vertus, abu miesto visureigiai vis dar nėra moraliai pasenę ir gali būti laikomi pavyzdžiu, kokias emocijas turėtų generuoti 100 tūkst. Eur kainos ribą perkopiantis automobilis. Tačiau faktas, kad jiems atnaujinti iš esmės nebuvo skirta dėmesio, leidžia daryti prielaidą apie artėjančią modelių su vidaus degimo varikliais eros pabaigą.

„Audi“ strategai yra anonsavę, kad greičiau nei po poros metų naujų benzinavalgių automobilių nepristatinės, o nuo 2033-iųjų apskritai negamins. Neatsitiktinai šįkart jie kėbului ar svarbesniems techniniams komponentams neskyrė dėmesio, o daugiausia tobulino apšvietimo įrenginius. Pavyzdžiui, pirmą kartą tarp variantų Q8 yra matriciniai priekiniai žibintai su lazerio-fosforo tolimosiomis šviesomis. „Audi“ buvo viena iš šios technologijos pradininkių, o tokie žibintai jau montuojami daugelyje senesnių modelių, tačiau ši galimybė tik dabar pasiekė Q8. „Lazeris“ įsijungia tik tuščiame kelyje, judant didesniu kaip 70 km/val. greičiu, o jo šviesos spindulys į tamsą prasiskverbia maždaug dukart toliau nei ilgųjų LED žibintų. Žinoma, egzistuoja galimybė rinktis iš kelių dieninių žibintų konstrukcijų.

Pažangios technologijos galinius žibintus sujungia visą automobilio plotį apimanti LED juosta su juoda apdaila ir integruotais „Audi“ logotipo žiedais. Už papildomą mokestį – ploniausių organinių šviesos diodų (OLED) pagrindu pagaminta optika, kuri išsiskiria ryškia ir vienoda šviesa. Šie žibintai leidžia pasirinkti šviesos raštą ir turi saugaus eismo požiūriu svarbią funkciją – jei iš paskos važiuojantis automobilis priartėja arčiau nei per 2 m, elektronika įjungia papildomas sekcijas ir atkreipia pernelyg rizikuojančio prielipos dėmesį.

Kitus atnaujinimo simbolius greičiausiai pastebės tik labiausiai užkietėję „Audi“ mėgėjai. Patys gamintojai tikina, kad Q išvaizda buvo pakeista laikantis naujos prekės ženklo dizaino koncepcijos. Vienas to pavyzdžių yra naujas dvimatis logotipas, kuriuo pirmą kartą buvo papuoštas Q8 e-tron elektromobilis. Logotipo chromą pakeitė kontrastinės balta ir juoda spalvos (tam tikrais atvejais vietoje baltos spalvos naudojama pilka). Pastaruoju atveju logotipo žiedai yra juodi blizgūs, o statramsčius nuo šiol puošia krosoverio versiją žymintys ženkliukai.

Interjeras palyginti konservatyvus ir iš esmės nesiskiria nuo kitų „Audi“ modelių – pokyčiai apsiriboja apdailos medžiagomis ir dekoratyviais sprendimais. Apie perėjimą prie antrinių žaliavų „Audi“ garsiai nekalba, todėl tiek Q8, tiek Q8 e-tron gausu akims ir pirštams malonių paviršių. Multimedijos sistemoje vis dar naudojama MIB3 platforma, nors „Volkswagen“ koncernas jau paruošė kitą MIB4 iteraciją.

Atnaujintas SUV-kupė siluetas nepasikeitė, todėl galima tik pakartoti dizaineriams skirtus komplimentus už vykusiai suderintą sportiškumą ir eleganciją, t. y. kad nepasidavė pagundai perkrauti kėbulo sudėtingomis detalėmis ar įmantriomis formomis. Nuo pirmtako šiek tiek skiriasi radiatoriaus grotelės su didelėmis kameromis, kiek kitokie bamperiai su modifikuotomis oro paėmimo angomis. Trumpos iškyšos ir ilga, beveik 3 m ratų bazė, kuria proporcingo ir tvirto automobilio įspūdį. Beje, nors standartiškai Q8 siūlomas su 20 colių ratais, bandymams skirtas modelis buvo apautas net 23 colių, už kuriuos „Audi“ pardavėjai prašo papildomai 5 536 eurų.

Kad jau prakalbom apie pinigus, tai derėtų atkreipti dėmesį, kad gana brangiai kainuoja ir tokių (285/35 R23) matmenų padangos: jei rasite mažiau nei po 400 eurų už vienetą, vadinasi, galite žengti ir per kokio nors azartinių lošimų salono slenkstį, nes esate laimės kūdikis. Neseniai su kolegomis užklydome į nenaujų automobilių skelbimų portalą, bandydami suvokti, už kokią mažiausią sumą įmanoma nusipirkti hečbeką ir savo pačių nuostabai turėjome konstatuoti, kad 400 eurų gali užtekti. Už 5 000 Eur Ukrainos gynėjams padedantys savanoriai sugeba nupirkti visai neprastos techninės būklės rėminius pikapus ar visureigius. Atnaujintas Audi Q su 3.0 TFSI 250 kW (340 AG) motoru įkainotas 115 200 eurų. Nors kukliausios komplektacijos versiją galima gauti už 87 200 Eur, bene labiausiai intriguoja faktas, kad už elektrinę šio krosoverio versiją – Audi Q8 e-tron – prašoma nuo 78 700 eurų. Už šiuos pinigus gausite identiškos 250 kW galios elektromobilį su 95 kWh akumuliatoriumi, leidžiančiu viena įkrova įveikti maždaug 500 kilometrų.

Nuotaika dar labiau pasitaisys, kai įsigiję tokį aparatą gausite 5 000 Eur kompensaciją. Sakysite, kad 500 km yra juokingai mažai, tačiau pasirinkę versiją su vidaus degimo varikliu, su pilnu degalų baku vargiai nuvažiuosite toliau 600 km, nes benzininio jėgos agregato apetitas net akceleratorių spaudžiant pėdos pirštų galiukais siekia 15 l/100 km, todėl 85 l talpos bakas tuštėja akyse. Todėl jei kasdienių maršrutų kilometražas artimas įprastiniams priemiesčių gyventojams ir jei namuose turite galimybę papildyti baterijos atsargas nesukdamas galvos dėl viešų įkrovimo stotelių – Q8 e-tron jau dabar atrodo patrauklesnė alternatyva nei benzininis Q8. Važiavimo kokybės aspektu abu Audi gali būti laikomi etalonu. Judėdami krosoveriai kelia beveik tiek pat triukšmo, kiek duonos skrudintuvė, turi įspūdingą galios rezervą prireikus ką nors lenkti, o pneumatinė pakaba leidžia užsimiršti, kad mūsiškiai keliai kapitalinio remonto nematė nuo tų laikų, kai Lietuva dar tik trepsėjo Europos Sąjungos prieangyje.

Bandytas egzempliorius su 340 AG motoru iki 100 km/val. įsibėgėja maždaug per 6 sekundes. Jei dėl kokių nors priežasčių to nepakanka, galima dairytis „aštriausios“ krosoverio versijos su V8 tipo, 4.0 TFSI benzininiu turbininiu varikliu, siūlančiu 507 AG ir 770 Nm maksimalų sukimo momentą bei 4,1 sek. spurtą iki 100 km/val. Jei neketinate niekam nieko įrodinėti gatvėje, tuomet verta pasidomėti dyzeliniais Q8 modeliais. V6 tipo, 3 l darbinio tūrio turbodyzelinis motoras gali turėti 231 AG arba 286 AG. Visi variantai aprūpinti 48 V starteriu-generatoriumi, idealiai veikiančia aštuonių laipsnių automatine pavarų dėže ir nuolatine visų varančiųjų ratų pavara.

Kita Vokietijos automobilių pramonės ikona – BMW X5 – praėjusiais metais taip pat patyrė sunkiai pastebimą plastinę operaciją.

Išorėje pirmiausia į akis krenta atnaujintuose modeliuose įmontuoti 35 mm siauresni priekiniai žibintai, simboliškai sustiprinantys automobilio modernumo ir sportiškumo įvaizdį. Be to, dienos šviesos žibintai, atliekantys ir posūkio signalo funkciją, įgavo rodyklių pavidalą. Minimaliai pasikeitė X5 priekinis buferis: vertikalios oro sklendės ir apatinė oro įsiurbimo anga, papildyta dekoratyvine chromo apdailos detale, o už papildomą mokestį galima gauti švytinčias BMW Iconic Glow priekines groteles bei M Sport paketą.

Šiek tiek daugiau pokyčių bavarai atliko krosoverio salone. Inžinieriai įdiegė jau 8 kartos BMW operacinę sistemą su itin pažangia iDrive valdymo sistema. Priekinį prietaisų skydelį vainikuoja šiek tiek išlenktas monitorius, sudėliotas iš dviejų sujungtų ekranų. Vairuotojai aktualiausią informaciją matys už vairo esančiame 12,3 colio informaciniame ekrane, o kitas svarbias funkcijas reguliuoti galima 14,9 colio valdymo ekrane. Dėl jutiklinio valdymo gerokai sumažėjo mygtukų ir jungiklių, visas interjeras atrodo moderniai minimalistinis, tačiau didžiulė ekranų dėlionė stebina aštrokais kampais ir dulkėms kauptis patogiomis užnugario ertmėmis. Prietaisų skydelis padengtas į odą panašia Sensafin medžiaga ir pasipuošęs trupučiu dekoratyvios medienos. Nauja salone LED apšvietimo juosta, integruota priekinėje keleivių zonoje. Deja, veidrodėliuose atsispindi kai kurios blizgios interjero puošmenos ir tai erzina.

Dėl didesnio saugumo krosoveris praturtintas pažangių automatinio vairavimo ir parkavimo sistemų. X5 gavo patobulintą įspėjimo apie priekinį susidūrimą sistemą, perspėjančią apie gresiantį susidūrimą su dviratininkais ar pėsčiaisiais sukant iš kelio. Kaip ir galima tikėtis, čia yra automatinė greičio ribojimo pagalbos sistema, patobulintas įspėjimas dėl išsukimo iš kelio, aktyvi navigacija, šviesoforų atpažinimo sistema, avarinio sustojimo asistentas ir pagalbinės funkcijos persirikiuojant.

Už papildomą mokestį siūloma parkavimo asistento technologija, kuri automatiškai parkuoja automobilį, vairuotojui net nesant salone. Parking Assistant Professional sprendimas leidžia automatizuotai parkuotis į stovėjimo vietą vairuotojui esant iki 200 m atstumu, automobilį valdant lauke ir naudojant My BMW programėlę.

BMW atstovų teigimu, svarbiausi pokyčiai plika akimi nėra matomi, nes slepiasi po krosoverio variklio dangčiu: X5 gavo dar daugiau galios turinčius 8 arba 6 cilindrų benzininius variklius, taip pat 6 cilindrų dyzelinį motorą. Visos versijos (išskyrus iš tinklo įkraunamą hibridą) turės integruotą 48 V dalinę hibridinę technologiją. Nepriklausomai nuo pasirinkimo, variklio galia į ratus perduodama per automatinę aštuonių laipsnių M Steptronic pavarų dėžę. Šie mechanizmai dirba pasakiškai sklandžiai. Iš tinklo įkraunama hibridinė versija BMW X5 xDrive50e generuoja 360 kW (490 AG) ir leidžia nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėti per 4,8 sekundės. Svarbu, kad vien elektra (baterijos talpa 25,7 kWh) įmanoma įveikti iki 110 kilometrų.

Galingiausios ir greičiausios versijos su 4,4 l darbinio tūrio, 8 cilindrų benzininiais varikliais – BMW X5 M60i xDrive ir BMW X6 M60i xDrive. Jų agregatai išsiskiria 390 kW/530 AG galia ir maksimaliu 750 Nm sukimo momentu. Nuo 0 iki 100 km/val. šie modeliai įsibėgėja per 4,3 sekundės. Dyzelinės versijos BMW X5 xDrive30d galingumas siekia 219 kW (298 AG) ir leidžia po starto iki 100 km/val. įsibėgėti per 6,1 sekundės. Bazinė bavariško krosoverio kaina prasideda nuo 83 449 Eur, tačiau susirinkusi tradicinius komforto ir saugumo priedus netrunka perkopti 107 tūkst. eurų ribą.