- Renaldas GABARTAS
- Mano ūkis
Pietų Korėjos automobilių pramonės milžinė „Hyundai-Kia“ pastarąjį dešimtmetį pro savo gamyklų vartus išlydi techniniu požiūriu itin panašius ratuočius. Todėl po 2021-ųjų pabaigoje įvykusios akistatos su elektromobiliu Hyundai IONIQ 5 į pasimatymą su broliu dvyniu Kia EV6 neskubėjau: negi sulauksi siurprizų iš automobilio, kuris nuo savo vyresnėlio nedaug kuo skiriasi.
Šioks toks kaltės jausmas uždelsus papasakoti apie svarbų rinkos debiutantą apėmė po to, kai elektrinis Kia EV6 išplėšė pergalę 2022-ųjų „Europos metų automobilio“ finale, tapo „Geriausiu elektromobiliu“ Jungtinėse Valstijose, iškovojo „Metų automobilio“ ir „Metų elektromobilio“ titulus daugelyje šalių. Tai yra perspjovė savo artimiausią giminaitį, o teigiamus žurnalistų ir apžvalgininkų atsiliepimus konvertavo į oficialius ekspertų vertinimus „puikiai“. Tačiau net ir turint itin didelių išankstinių lūkesčių, pažintis su tituluotu korėjiečiu smarkiai nustebino.
Bandymams pavyko gauti Kia EV6 GT versiją su visais varančiaisiais ratais, pamišėlišku 585 AG pajėgumu ir 730 Nm maksimaliu sukimo momentu – visa tai leidžia 100 km/val. greitį pasiekti vos per 3,5 sek. po starto ir lėkti 260 km/val. greičiu. Kasdienai skirtų automobilių pasaulyje tokios dinaminės savybės sutinkamos taip pat retai, kaip visiškas Saulės užtemimas. Daugiau galios turi tik aštriausios Tesla ar Porsche Taycan versijos, kurios, be kita ko, kainuoja didelius pinigus. Antai Taycan GTS, su kuria 100 km/val. greičio ribą galima peržengti prabėgus 3,7 sek. po itin stipraus akceleratoriaus paspaudimo, beveik 170 tūkst. eurų, o korėjietiška elektrinė bomba kainuoja nuo 74 tūkst. eurų. Skirtumas didelis. Tiesa, Tesla S Plaid pastaruoju metu pakoreagavo savo kainoraštį – 1 000 AG monstrą, iki 100 km/val. šaunantį per maždaug 2 sek., galima įsigyti už 86 tūkst. eurų. Tačiau čia prasideda gana sudėtinga kitų veiksnių dėlionė. Vieni amerikoną liaupsina už programinio valdymo sprendimus, kiti šiurpsta nuo prasto interjero, apdailos medžiagų, surinkimo kokybės ir kt.
Skonių įvairovė ir prioritetų skirtumai daro mūsų pasaulį margą, vis dėlto matematiškai – sumuojant nepriklausomos komisijos, sudarytos iš 59 automobilių žurnalistų (iš 22 Europos šalių), balus – išaiškintas „geriausias“ variantas, ko gero, yra arčiausiai objektyvios tiesos. Kia EV6 prestižiniame konkurse triumfavo už išskirtinai ilgą pažangių technologijų ir naujoviškų sprendimų sąrašą, įspūdingas dinamines savybes, nepriekaištingą valdymą ir stabilumą kelyje.
Pastaruosius dalykus lemia specialiai elektra varomoms transporto priemonėms skirta E-GMP platforma, leidusi automobilio svorio centrą nuleisti itin žemai, ratus išstumti į tolimiausius kėbulo kampus, o drauge efektyviai išnaudoti salono erdvę. Kad su šia užduotimi Kia EV6 kūrėjams pavyko susidoroti, puikiai liudija jiems įteiktas dizainerių pasaulio Oskaras – „RedDot“ apdovanojimas. Elektros varikliai sumontuoti tiesiai virš ratų ašių, todėl svoris paskirstomas itin tolygiai, o salono grindys visiškai lygios. Nors Kia EV6 gabaritai (ilgis – 4 695 mm, aukštis – 1 545 mm, plotis – 1 890 mm) lygintini su vidutinio dydžio miesto visureigiu, ratų bazė siekia 2 900 mm. Maždaug tiek, kiek E klasės Mercedes-Benz ar Audi A6. Vairuotojui ir greta jo sėdinčiam kompanionui vietos daugiau nei pakankamai. Gale aukštesnius ir stambesnio kūno sudėjimo keleivius gali šiek tiek erzinti arti viršugalvio esančios lubos, bet tai greičiausiai pastebės tik LKL krašto puolėjo pozicijoje žaidžiantys atletai. Bagažinės talpa siekia 480 l, o nulenkus galinių sėdynių eilę ji ūgteli iki 1 260 litrų.
Apskritai ergonomikos požiūriu kabinėtis prie korėjiečio galima nebent dėl ribotų galimybių reguliuoti piloto sėdynės horizontaliosios dalies pasvirimo kampą. Gera žinia, kad „Kia“ siūloma sėdėsena pabrėžtinai taisyklinga, leidžianti tarsi suaugti su automobiliu ir jausti kiekvieną kėbulo judesį.
Komplimentų nusipelno papildytosios realybės funkciją turinti navigacijos įranga, kurios projekcinis ekranas nuorodas vairuotojui pateikia ant važiuojamosios kelio dalies. Panašias galimybes turinčios sistemos kol kas diegiamos tik Premium segmento modeliuose. Be to, automobilį galima valdyti išmaniuoju rakteliu ir, pavyzdžiui, įvairuoti į itin ankštą stovėjimo vietą ar iš jos išvairuoti.
Svarbiausias dalykas yra kasdienybės poreikius gerokai pranokstantis Kia EV6 GT elektros ūkis. Maždaug ketvirtadalį (487 kg) elektromobilio svorio sudarančio baterijų bloko talpa yra 77,4 kWh. Pagal oficialią WLTP metodiką apskaičiuotas maksimalus nuvažiuojamas atstumas siekia 424 km, tačiau akivaizdu, kad šis rodiklis tiesiogiai susijęs su vairuotojo įpročiais. Tie, kurių dešinė koja sunkesnė ar neatsispiria pagundai kaskart užsidegus žaliam šviesoforo signalui detonuoti visą 585 AG užtaisą, vargu ar nuvažiuos toliau kaip 300 kilometrų.
Tačiau prakutusiems elektromobilių entuziastams labiau nei maksimalus viena įkrova įveikiamas atstumas rūpi įkrovimo charakteristikos. Šioje vietoje visos Kia EV6 modifikacijos yra sunkiai pralenkiamos: 800 V technologija leidžia elektromobilio bateriją įkrauti 350 kW galia – nuo 10 iki 80 proc. energijos atsargas papildyti vos per 18 minučių. Naudojantis bene dažniausiai sutinkamų 50 kW galingumo viešojo įkrovimo stotelių paslaugomis, per 5 min. galima papildyti elektros rezervą 28 km, o nuo 10 iki 80 proc. įkrauti maždaug per valandą. Iš buitinio elektros tiekimo tinklo baterija tiek pasotinama maždaug per 6 valandas. Korėjiečiai šiuo metu vieninteliai siūlo spartų įkrovimą už gana nedidelę kainą. Didesniu nei 100–150 kW įkrovimo greičiu lepintis gali tik Premium klubo mašinos, dažniausiai kainuojančios šešiaženkles pinigų sumas.
Kia EV6, drauge su technologiniu broliu Hyundai IONIQ 5, vis dar yra vieninteliai automobiliai, leidžiantys elektromobilių baterijų energiją išnaudoti ir kitiems prietaisams įkrauti. Nesvarbu, ar tai kitas elektromobilis ar tradicinis buities prietaisas: šaldytuvas, kaitlentė, skalbyklė, televizorius. Vadinasi, jei virstantys medžiai nutrauktų elektros laidus ir į jūsų namus ar sodybą sugrįžtų balanos gadynė, šis elektromobiliukas galėtų tiekti energiją iki 3,6 kW galia ir leistų toliau mėgautis civilizacijos malonumais. Taupiai naudojant 77 kWh atsargas galima ištempti visą savaitę ar net ilgiau.
Baigiant elektros įkrovimo ir jos konvertavimo į dinaminius stebuklus temą, reikia pasidžiaugti efektyviai veikiančia kinetinės energijos regeneracijos sistema. Įgudus manipuliuoti prie vairo esančiomis mentelėmis, galima judėti beveik nenaudojant darbinių stabdžių ir miesto sąlygomis pastebimai pailginti maksimalų nuvažiuojamą atstumą. Bandymų maršrutu Vilnius–Kaunas–Vilnius, pevažiavus abiejų miestų centrines dalis, sąnaudos vos viršijo 20 kWh/100 km. Tiesa, „Kia“ atstovybės smarkuolių užuominą apie EV6 GT esančią drifto funkciją ir galimybę asfalto paviršių papuošti svilintos padangų gumos ornamentais, šįkart ignoravau. Mainais iš drauge keliavusių kolegų išgirdau daugybę įžvalgų apie akustinį komfortą, vykusiai subalansuotą pakabą, kokybišką interjerą, multimedijos sistemos funkcionalumą. Važiavimo kokybės požiūriu korėjietis nepriekaištingas. Tiek provėžuoto asfalto gatvėmis, tiek žvyrkeliu elektromobilis juda oriai, tyliai, į komandas vairu reaguoja tiksliai. Daugiau kaip 2 t sveriantis krosoveris neatrodo turįs „viršsvorio“.
Vairuotojo darbo vietą supantis dvigubas gaubtos formos 12,3 colio panoraminis ekranas svarbiausią kelionės informaciją paserviruoja pavyzdingai kokybiškai ir praktiškai nevagia žmogaus dėmesio. Kaip ir kiti naujos kartos „Kia“ modeliai, elektrinis krosoveris aprūpintas vaizdo kamerų sistema, kuri prietaisų skydelyje spidometro / tachometro skrituliuose įjungus posūkį rodo, kas vyksta aklosiose zonose. Gyvybiškai svarbius vaizdus fiksuojančios šoninių veidrodėlių apvaduose sumontuotos kameros suteikia platesnį vaizdą nei patys veidrodėliai ir geresnį supratimą apie vairuotoją supančią aplinką.
Be abejo, elektromobilis turi visus svarbiausius vairuotojo asistentus ir pakankamai sėkmingai prisirišęs prie horizontalaus kelio ženklinimo linijų įveikia posūkius, kai pilotas paleidžia vairaratį. Dėl tokio atsipalaidavimo elektronika netrukus pradeda signalizuoti ir siųsti perspėjimo signalus, tačiau, skirtingai nei vokiški modeliai, mašinos nesustabdo.
Pigiausias Kia EV6 kainuoja nuo 61 tūkst. Eur, o brangiausia ir galingiausia GT versija – beveik 74 tūkst. eurų. Palyginti su potencialiais konkurentais, pirmiausia reikėtų užmesti akį į tos pačios platformos Hyundai IONIQ 5. Šio dvynio salonas šiek tiek erdvesnis (skirtumą lemia tarp priekinių sėdynių esančio porankio konstrukcija, EV6 jis beveik susisiekia su centrine konsole), o eksterjeras – futūristinis. „Kia“ elektromobilis atrodo ne mažiau efektingai, tačiau važiavimo savybėmis palieka kur kas azartiškesnio automobilio įspūdį. Bet kokiu atveju, šiandien gamintoja „Kia“ siūlo vieną geriausių kainos ir kokybės derinių rinkoje.