Zurnalui - A1-BASF + prenumerata 2024 11 19 23 04 15 Gauti naujienas mobili žurnalas
Mano Ūkis 2021/04
Japonas iš Amerikos
  • Renaldas GABARTAS
  • Mano ūkis

Per pastaruosius du dešimtmečius pasikeitė net trys Toyota Highlander kartos, tačiau tik dabar – po ketvirtosios tobulinimo bangos – milžiniškas hibridinis visureigis atkeliavo į Europą. Didesnis už legendomis apipintą Land Cruiser, gražesnis už populiarųjį RAV4, turintis tokių pat pretenzijų į Premium klasę, kaip ir prabangieji Lexus. Atrodo, su šiuo dičkiu galima ženytis, negaištant laiko romantiškiems niekams, tačiau keletas „bet“ vis dėlto yra.

Pradėsiu nuo to, kuo Highlander iš tiesų geras ar netgi puikus. Tik užmetus akį, 4,96 m ilgio (Land Cruiser praaugtas 13 cm) visureigis neatrodo gremėzdiškas, tačiau grįžus namo ir įsispraudus į garažą apniko abejonės, ar pavyks uždaryti vartus. Visi parkavimosi jutikliai, ištikti ūmaus panikos priepuolio, pratrūko priekaištauti, tarsi bandyčiau kupranugarį prakišti pro adatos skylutę.

Automobilis sukurtas ant naujosios TNGA-K platformos, kuri naudojama tiek Camry sedano, tiek miesto visureigio RAV4 gamybai, o tai leidžia Highlander girtis septyniomis sėdimomis vietomis. Raktinis žodis čia yra „girtis“, nes 180 cm ūgio, karantininės kasdienybės pakoreguotų kūno formų ir svorio žmogui kelionė trečioje eilėje neabejotinai būtų kančia. Sakyčiau, tokia didelė kančia, kad dievobaimingi parapijiečiai per Žolinės atlaidus galėtų tokį pasivažinėjimą rinktis vietoj ėjimo keliais aplink bažnyčią. Padėties nė kiek nekeičia didele amplitude (18 cm) stumdoma antroji sėdynių eilė, nes dėl po grindimis paslėptų papildomų hibridinių nikelio ir metalo baterijų erdvė tokia komplikuota, kad visą laiką tenka kiūtoti embriono poza. Taigi, „Toyota“ rinkodaros atstovų pareiškimai, esą trečioje sėdynių eilėje gali „komfortiškai keliauti ir du suaugę žmonės“, yra gryniausia savigyra.

Tačiau jei šito pernelyg nesureikšmintume ir Highlander vertintume kaip penkiavietį automobilį, vietos jame iš tiesų daug, nors šokius organizuok. Bagažinėje tokiu atveju yra 865 l kelionės rakandams, o nulenkus antrąją sėdynių eilę ši erdvė gali pasiekti 1 909 litrus! Bambėti galima nebent dėl to, kad visas sėdynių transformacijas reikia atlikti atsidarius šonines dureles – gale šią operaciją aktyvuojančių klavišų nėra. Atsižvelgiant į komplektacijos lygį, visureigio bagažinės dangtis gali būti atidaromas mygtuko paspaudimu arba mostelėjus koja po užpakaliniu buferiu.

Didesnių priekaištų interjero ergonomikai, surinkimo kokybei ar apdailos medžiagoms pareikšti nėra pagrindo. Salone viskas sudėliota logiškai ir funkcionaliai, įlipti ar išlipti stebėtinai patogu dėl siaurų slenksčių. Viduje pagalvota apie viską – nuo belaidės telefono krovimo kišenės ir daugybės įprastų lizdų išmaniajai elektronikai pamaitinti, iki nepriekaištingai veikiančios multimedijos sistemos grafikos (12,3 colio lietimui jautriame ekrane pateikiama informacija lengvai suvokiama). Nors prieš leidžiantis į neilgą bandymų trasą visureigis kažkodėl buvo sukėlęs truputį didesnius lūkesčius, tačiau Highlander pozicionavimas kaip Premium klasės atstovo atrodo kiek nepamatuotas. Tiksliau su juo būtų galima sutikti, jei Audi, BMW ar Mercedes-Benz priskirtume kokiam nors Hyper Premium klubui.

Klasikinį Premium lygį atitinka važiavimo komfortas. Ketvirtos kartos hibridinė sistema, kurią sudaro 2,5 l darbinio tūrio benzininis variklis ir du elektros motorai, leidžia judėti skleidžiant tiek pat triukšmo, kiek sukelia saulės laikrodžio šešėlis, slinkdamas miesto aikštės grindiniu. Jėgos agregatų trio bendrai generuoja 244 AG. Iki 100 km/val. daugiau nei dvi tonas sveriantis visureigis pagreitėja per 8,3 sek., o 125 km/val. greičio ribą sugeba pasiekti nežadindamas vidaus degimo variklio. Didžiausias pasiekiamas greitis – 180 km/val. Drauge tai liudija, kad Highlander nėra skirtas sportiško vairavimo entuziastams. Kita vertus, turimas galios rezervas leidžia neprastai susidoroti su lenkiant kylančiomis problemomis: nuo 60 iki 100 km/ val. visureigis pagreitėja per 5,2 sek., o nuo 80 iki 120 km/val. – per 6 sekundes.

Bet visoje šioje skaičių mozaikoje svarbiausi yra kiti du rodikliai: Highlander pasižymi bene geriausiu galios ir CO2 emisijų balansu visame segmente. Griežtosios WLTP metodikos matavimo duomenimis, didysis japonas į aplinką išmeta tik 149 g/km CO2, vadinasi, taršos mokesčiai ateityje neturėtų kelti didelių rūpesčių. Tas pat ir su degalų sąnaudomis. Oficialiai deklaruojamas vidurkis – 7,1 l/100 km – liko neįveikta aukštuma, tačiau „tilpti“ į 8 l rėmus galima pernelyg nestresuojant.

Jei nenorite beprasmiškai pražudyti milijonų nervų ląstelių, reikėtų atsakingai suplanuoti žygius ten, kur baigiasi asfaltas. Pamirškite nuotykių poskonį turinčias ekspedicijas, kurios atrodė vaikų žaidimas sėdint prie Land Cruiser vairo. Nors Highlander pristatomas kaip automobilis, turintis visų varančiųjų ratų pavarą, tarpašinio diferencialo čia nėra, o galinius ratus suka tik vienas 40 kW elektros varikliukas. Jis padeda stabiliai judėti slidžiais keliais, tempti iki 2 t sveriančią priekabą ir tuo pat metu taupyti degalus. Tačiau net turėdamas didelę prošvaisą (203 mm), jis nėra skirtas sudėtingiems bekelės iššūkiams įveikti. Vairuotojui siūloma rinktis iš skirtingų Eco, Normal, Sport ir Trail važiavimo režimų, tačiau užčiuopti reikšmingų skirtumų per neilgą bandymų sesiją nepavyko. Visais atvejais dičkis riedėjo komfortiškai ir oriai. Būtent tuo akivaizdžiausiai pasireiškia amerikietiškoji šio „Toyota“ šeimos nario prigimtis – Highlander turi tik JAV rinkai skirtiems modeliams būdingą impozantišką stotą ir „gero“ automobilio sampratą.

Kiek prieštaringus jausmus sukelia bepakopės transmisijos darbas. Itin tolygų greitėjimą užtikrinantis mechanizmas verčia šiek tiek koreguoti prie klasikinės automatinės pavarų dėžės įpratusių vairuotojų elgseną, nes, staiga nuspaudus akceleratorių, neišvengiamai sukeliama perteklinė triukšmo banga, o tai tiesioginių sąsajų su visureigio spurtu turi mažiau nei gali atrodyti. Šio mechanizmo rečitalis iš tiesų erzinantis ir rezonuojantis su bendru solidaus automobilio įvaizdžiu. Gera žinia, kad perpratus variatoriaus veikimą ir susidraugavus su gazo pedalu keliauti galėsite sklandžiai, o variklis dirbs optimaliu režimu, veiks ilgiau, hibridinės jėgainės privalumai bus išnaudojami efektyviau ir t. t.

O štai elektroniniai vairuotojo pagalbininkai ir saugos sistemos veikia tobulai. Highlander aprūpintas naujausiu Toyota Safety Sense aktyviųjų saugos sistemų rinkiniu, kuris yra standartinės automobilio įrangos dalis. Automobilio smegenys atpažįsta įvairias eismo situacijas ir leidžia išvengti avarijų arba padeda sumažinti jų pasekmes. Tarkime, atbuline eiga judant iš siauros parkavimo aikštelės, kai vaizdą į abi puses užstoja krovininės mašinos ar pastatai, apie artėjančias iš šonų kliūtis vairuotojas perspėjamas, kai iki jų dar būna likę pusės krepšinio aikštelės dydžio atkarpa. Taip pat labai inteligentiškai veikia susidūrimų išvengimo sistema (Pre-Collision Accident Prevention System), dviratininkų ir pėsčiųjų atpažinimo dieną ir naktį sistema, susieta su aktyviai veikiančia pagalbine vairavimo įranga, leidžiančia išvengti itin pavojingų kaktomušų. Komplimentų nusipelno adaptyvi pastovaus greičio palaikymo (Adaptive Cruise Control), kelio ženklų atpažinimo (Road Sign Assist), pagalbinė važiavimo eismo juostoje (Lane Tracing Assist) ir perspėjimo apie išvažiavimą iš eismo juostos (Lane Departure Alert) sistemos, automatinė tolimųjų šviesų įranga (Automatic High Beam).

„Toyota“ savo fanams siūlo tris skirtingos įrangos paketus: Luxury, Executive ir Premium. Net ir kukliausias Luxury komplektas turi oda aptrauktas sėdynes, purvo ir lietaus jutiklius, trijų zonų automatinę oro kondicionavimo sistemą, elektra valdomą vairuotojo sėdynę, galimybę susieti automobilio multimediją su išmaniuoju telefonu per Apple CarPlay arba Android Auto sąsajas ir daugybę kitų naudingų dalykų.

Geriausiai įrengtas Premium Highlander papildomai turės 20 colių skersmens lengvojo lydinio ratlankius, šildomas antros eilės ir ventiliuojamas priekines sėdynes, be to, automobilis sugeba įsiminti priekinių sėdynių ir veidrodėlių padėtį. Taip pat jame bus JBL garso sistema, panoraminio aplinkos vaizdo sistema, galimybė vairuotojui svarbiausią informaciją pateikti projekcija ant priekinio stiklo.

Kainų žirklės tarp skirtingos hierarchijos versijų siekia beveik 13 tūkst. eurų. Bazinis modelis siūlomas už kiek mažiau nei 45 tūkst., o daugiausia komforto atributų turintis modelis – už daugiau nei 57 tūkst. eurų. Už šiuos pinigus „Toyota“ suteikia 5 metų, 150 000 km ridos garantiją.

Daug konkurentų, siūlančių panašaus dydžio miesto visureigius, japonas neturės. Techniniais parametrais ir kaina artimiausias konkurentas – naujoji KIA Sorento versija.