23 10 24 Mano ukio prenumerata 2024 23 04 15 Gauti naujienas mobili žurnalas
Mano Ūkis 2021/02
Didžiausias Vokietijos iksas
  • Renaldas GABARTAS
  • Mano ūkis

Dažniausiai daug lengviau suvokti daiktus juos lyginant. Kol BMW X7 buvau matęs tik nuotraukose, šiam bavarų monstrui skirtas epitetas „didelis“ nieko konkretaus nesakė, kol visureigio nepastačiau greta mikroautobuso Volkswagen Multivan. Pastarojo ilgis yra 4 900 mm, viduje erdvės septyniems suaugusiems ir jų bagažui. Tai štai – BMW X7 išstypęs lygiai 25 cm daugiau – iki 5 151 mm...

Šis atradimas kiek netikėtas, nes plika akimi didžiausias kada nors BMW gamintas iksas atrodo kaip tik šiek tiek aukščiau nuo kelio paviršiaus pasistiebęs ir po kalėdinio vaišių maratono papildomų kilogramų atsikratyti nespėjęs X5. Ryškiausias skirtumas – bemaž pusę priekinės visureigio dalies užimančios radiatoriaus grotelės. Visa kita – kėbulo siluetas ir proporcijos – beveik nesiskiria nuo mažesniojo modelio. Tai gera žinia, nes visureigis atrodo taisyklingas, raumeningas ir inteligentiškas. BMW akivaizdžiai paisė klasikinių automobilio konstravimo kanonų, todėl kai kam šis modelis gali pasirodyti pernelyg konservatyvus ar netgi nuobodus. Kita vertus, labai panašiai bavarai elgiasi ir su visais sedanais: žvelgdami skersai futbolo aikštės trečiuką nuo penktuko paprastai skiria tik prisiekę vokiečių automobilių pramonės fanai.

Tas pats pasakytina ir apie X7 interjerą. Jei kada nors teko artimiau susipažinti su populiariuoju X5, tai bandydami prisijaukinti didesnįjį visureigį sugaišite tik tiek laiko, kiek reikia vairuotojo darbo vietai sureguliuoti ar išsiaiškinti, kaip transformuojasi antroji sėdynių eilė, kai kyla pagunda išbandyti šeštajam ir septintajam keleiviui skirtą erdvę. Pastaroji atsiveria naudojantis klavišais, aktyvuojančiais kiek lėtokai veikiantį elektrifikuotą sėdynių lankstymo ir stumdymo mechanizmą. Kompensacija už gaištamą laiką – netikėtai patogus kanalas kabarojantis į visureigio galą ir ten laukianti neįprastai patogi vieta. Visose lig šiol bandytose septynvietėse mašinose trečioji eilė būdavo skirta ikimokyklinio amžiaus vaikams ar kažkuo stipriai nusikaltusiems normalaus kūno sudėjimo suaugėliams, nes įsispraudus bet kokie judesiai suvaržomi griežčiau nei gabenant antrankiais surakintus nuteistuosius. O štai X7 atveju ne tik negrėsė klaustrofobijos priepuolis, bet ir pakako erdvės keliais nesiremti į priekyje esančios sėdynės atlošą. Trečioje didžiojo ikso sėdynių eilėje yra dvi įprasto dydžio sėdynės su porankiais, puodelių laikikliais ir USB jungtimis.

Žinoma, vargu ar naujuoju flagmanu dažnai kas nors keliaus septyniese didesnį už neišvengiamai būtiną atstumą, tačiau turėti tokią galimybę visuomet pravartu. Juo labiau kad net ir septynvietės salono komponuotės bagažinės talpa siekia 326 l. Prireikus gabenti didesnį kiekį krovinių, ją galima išplėsti iki 2 120 litrų. Štai jums ir 5 151 mm ilgio dividendai.

Didysis iksas sukonstruotas ant naujosios modulinės platformos, pakrikštytos Clar vardu, kuri leido inžinieriams automobilio konstrukcijoje panaudoti kur kas daugiau aliuminio ir magnio, padėjusių pasiekti kur kas didesnio kėbulo standumo ir, nepaisant išaugusių gabaritų, nepadidinti svorio. Beje, Clar platformos – brangiausio ir svarbiausio automobilio komponento – pagrindu buvo sukurta 7-osios, 5-osios ir 3-iosios serijos BMW modeliai bei mažesnysis visureigis X5.

Komforto lygiu ir neįprastai didelėmis reguliavimo galimybėmis dėmesį traukia visi keleivių bei vairuotojo krėslai. Vos prisilieti prie kurio nors patogiausios sėdėsenos paieškoms skirto klavišo, didžiajame prietaisų skydelio ekrane užsidega trimatis sėdynių piešinys su tuzinu rodyklių, sufleruojančių, kuriuo metu kaip kinta atramos nugarai plokštuma, šoninis prilaikymas ir visų ergonominiu požiūriu svarbių taškų išsidėstymas vienas kito atžvilgiu. Priekines sėdynes galima ir šildyti, ir ventiliuoti vienu metu. Tiesą sakant, neprisimenu kad kuris nors kitas gamintojas dar siūlytų kažką panašaus.

Antrasis didžiulių kėbulo gabaritų ir 3 105 mm siekiančios ratų bazės koziris – išaugusios galimybės absorbuoti vibraciją, gimstančią pasukus į priemiesčio keliūkščius, greiderio nemačiusius nuo pirmojo rinkimų į Seimą turo. X7, net apautas 22 colių ratais, leido tokiomis Dievo pamirštomis vietomis važiuoti su puodeliu kavos rankoje nerizikuojant apsilaistyti. Čia sumontuota pneumatinė pakaba, perkelta iš BMW X5, turinti vadinamąją Adaptive M Suspension Professional technologiją, elektronikos reguliuojamus stabilizatorius ir visų ratų vairavimo sistema Integral Active Steering. Vairo stiprintuvą taip pat galima vadinti išmaniu, nes automobilio pasukamumas kinta priklausomai nuo to, kokiu greičiu važiuojama.

Visų varančiųjų ratų pavarą kontroliuoja išmani elektroninė sistema, galinti akimirksniu paskirstyti sukimo momentą daugiausia sukibimo turintiems ratams. Kai sukibimas yra maksimalus, pavyzdžiui, važiuojant asfaltuotomis vietomis, visureigis yra varomas tik galiniais ratais. Galinis diferencialas turi blokavimo funkciją, padidinančią stabilumą ir sukibimą išvažiuojant iš posūkių ir kitose situacijose, kai reikia maksimalios traukos.

Kaip ir pridera visureigiui, bekelei skirtas paketas leidžia rinktis vieną iš keturių važiavimo režimų: pritaikytą smėliui xSand, žvyrui xGravel, akmenuotai dangai xRocks arba sniegui xSnow. Visi šie režimai pakoreguoja automobilio nustatymus (keičiami prošvaisos, xDrive sistemos, akceleratoriaus, transmisijos, stabilumo kontrolės parametrai) taip, kad mašina būtų maksimaliai efektyvi konkrečiomis sąlygomis. Jei pilotas savo jėgomis pasitiki labiau nei elektronika, BMW numato galimybę prireikus pačiam blokuoti diferencialą, o prošvaisą vienu mygtuko paspaudimu galima pakeisti net iki 80 mm, t. y. „apžergti“ net tokias kliūtis, kurios didžiajai daugumai kitų automobilių reikštų kelionės pabaigą. Faktas, kad asfalto džiunglėse gyvenančių žmonių fantaziją pranokstantis pravažumas stebuklingu būdu yra suderintas su aukščiausio lygio komfortu kelyje, kokį gali pasiūlyti labai nedaug konkurentų. Tiksliau du – Mercedes-Benz GLS ir Land Rover Range Rover (už abu juos BMW gigantas yra keletu centimetrų ilgesnis). Kiti Premium klasės visureigiai Audi Q7 ar Volvo XC90 iš tiesų yra kiek lengvesnės svorio kategorijos žaidėjai.

Varžydamasis dėl potencialių klientų simpatijų, X7 meta į ringą iš esmės visus kozirius, kokius tik bavarų koncerne plušantys inžinieriai yra sukūrę. Kol kas čia nėra tik autonominio važiavimo funkcijos, tačiau visos įmanomos pagalbinės vairuotojo sistemos pasirengusios priminti, kur nupieštos skiriamosios eismo juostų linijos (elektronika labai švelniai primena, kad nerodant posūkių jų kirsti nedera), neleidžia pernelyg priartėti prie ta pačia kryptimi lėčiau judančio automobilio, o esant reikalui mašiną visai sustabdo. Elektronika perspėja ne tik apie aklosiose zonose tykančias kliūtis, bet ir apie pirmenybę kelyje ar pasirinktą draudžiamą kryptį, maksimalų leistiną greitį ir t. t. Pastarieji dalykai ir navigacijos sufleruojama informacija patiekiama ir kaip projekcija ant priekinio stiklo. Papildomai užsisakyti galima netgi firminį vaizdo registratorių.

Bazinės komplektacijos modelių salonuose bus naudojami Vernasca odos apmušalai, keturių zonų klimato kontrolės sistema, trijų dalių panoraminis stoglangis ir visą erdvę apimantis švelnus Ambient interjero apšvietimas. Čia taip pat yra toks egzotiškas dalykas, kaip oro gaivinimo sistema su aštuonių skirtingų aromatų kvapais ir 1 500 vatų galios Harman Kardon velniškai gerai skambanti erdvinio garso sistema su 20 garsiakalbių. Kaip ir kituose BMW modeliuose, X7 turi gestų kontrolės sistemą, leidžiančią pagarsinti ir pritildyti muziką ar pakeisti radijo stoties kanalą nesiliečiant prie jokio mygtuko. Tradicine tampanti valdymo balsu sistema čia veikia tobuliau nei anksčiau debiutavusiuose automobiliuose.

Ypač gerą įspūdį padarė BMW Lazerlight technologija – su ja tolimosios šviesos tamsiu paros metu matomumą padidina net iki 600 metrų. Jos išsiskiria ir išvaizda – žibintų viduje yra melsvi X formos elementai. Papildomai galima užsakyti M Sport paketą ir daugybę BMW Individual automobilio pritaikymo asmeniniams poreikiams detalių.

Pabaigai apie jėgos agregatus. Pasirinkimas čia toks pat kaip ir X5 modelio – nuo 265 iki 400 AG. Bandytas trilitris dyzelis, generuojantis 340 AG, su automatine 8 laipsnių transmisija, dirbo taip tyliai, kad stabtelėjęs šalikelėje net išsitraukiau visureigio aprašą patikrinti, ar po kapotu tikrai ne benzinavalgis motoras. Deklaruojamos vidutinės sąnaudos 7,7 l/100 km iš esmės sutapo su tuo, ką užfiksavau per pusdienį trukusį pasivažinėjimą. Bazinė BMW X7 kaina šiek tiek mažesnė nei 96 tūkst. Eur, o klientų viliotiniui naudojamos versijos – 118 tūkst. eurų. Per praėjusius metus bavarų atstovai Lietuvoje pardavė tris dešimtis tokių visureigių.