23 10 24 Mano ukio prenumerata 2024 23 04 15 Gauti naujienas mobili žurnalas
Mano Ūkis 2020/03
Mažasis drakonas laukia pripažinimo
  • Renaldas GABARTAS
  • Mano ūkis

Jei ne studentų bendrabučio kaimynas fizikas, greičiausiai būčiau pražiopsojęs momentą, kai Lietuvoje pradėjo populiarėti Pietų Korėjoje pagaminta elektronika. Kai tik visuose skersgatviuose pradėjo dygti komercinės parduotuvės, užsimojusieji keisti televizorius Šilelis ar Tauras į kažką kokybiškesnio dairėsi į Sony ar Philips, mano bičiulis į Saulėtekio alėjos gale (akademinės jaunuomenės lig šiol vadinamame Kamčiatka) esantį penkiaaukštį mūrą parsitempė Samsung.

Pamatęs iš nuostabos išsprogusias akis, jis be išvedžiojimų pradėjo žerti argumentus: didesnė įstrižainė, daugiau pikselių, geresnis atsinaujinimo dažnis ir kontrasto santykis, kokybiškesnis garsas, mažesnė kaina... Pusė specifinių televizoriaus techninių charakteristikų anuomet man nieko nesakė, bet Samsung pavadinimą įsidėmėjau, o šiandien prisiminiau ieškodamas paralelių su automobilių pasauliu. „SsangYong“ (korėjietiškai tai reiškia „du drakonai“) praėjusių metų pabaigoje mūsų rinkai pristatė jau ketvirtosios kartos kompaktinį krosoverį Korando, tačiau į šį korėjietį žiūrima įtariai, tarsi visureigis būtų albinosas. Arba kaip į Samsung televizorių kokiais 1995-aisiais.

Ir visai be reikalo. Porą dienų padraugavęs su naujuoju Korando radau vos du dalykus, kuriuos norėjosi keisti. Vienas jų – perspėjimai pernelyg priartėjus prie horizontaliojo ženklinimo linijų ant asfalto. Elektroninės automobilio smegenys dėl tokio atsipalaidavimo akivaizdžiai pyktelėjo ir bandydamos užbėgti galimiems nemalonumams už akių krūptelėjo vairaračiu taip, tarsi tai būtų elektrinis piemuo. Bent jau pirmasis perspėjimas savo misiją atlieka 120 proc., tačiau vėlesni choleriški impulsai pradeda kelti įtarimų, ar Korando turi pakankamai pedagogo talento ir kantrybės.

Kita keistenybė – garsiniai signalai kaskart prisilietus prie 9 colių lietimui jautrios informacinės sistemos ekrano. Dėl jam vienam žinomų priežasčių visureigis, išgirdęs bet kokią komandą, tarsi kareivėlis kaukšteli kerzinių batų kulnais. Tikėtina, kad visa tai galima pakoreguoti pagūžinėjus multimedijos sistemos meniu, bet dėl laiko stokos rinkausi pasyvaus bambeklio poziciją, nes tai iš tiesų smulkmena.

Juo labiau kad ilgėliau pasivažinėjus dėmesį patraukė kiti atradimai. Visų pirma, akustinis Korando komfortas. Gali būti, kad ir tiką primenančius mašinos pypsėjimus pastebėjau tik todėl, kad visureigio salone tvyro Premium klasei būdinga tyla. Korėjiečių atstovai ir patys giriasi sugebėję pažaboti vibraciją ir triukšmą. To jie pasiekė įvairiose automobilio vietose (dugne, statramsčiuose) panaudoję papildomą izoliaciją ir kai kurias inžinerines gudrybes. Antai kardaninį veleną su pavarų dėže ir diferencialu sujungė įdarbindami dvigubą amortizuojančią gumą, o galinių ratų transmisijos elementus vieną su kitu – keturiais varžtais. Būtent tokie sprendimai leido pasiekti vienus geriausių šioje klasėje triukšmingumo ir vibracijos rezultatus. „SsangYong“ rinkodaros specialistai netgi pamatavo, kad, varikliui dirbant laisvomis apsukomis, Korando salone triukšmo lygis tėra 44 dB, o vieno pagrindinių konkurentų Kia Sportage – 45,6 dB, kėbulo vibracijos atitinkamai yra 95 Hz ir 97 Hz.

Dar vienas itin svarbus dalykas, kuriuo gali pasigirti vienas labiausiai neįvertintų visureigių rinkos žaidėjų – saugumas. Vos debiutavęs Europoje, SsangYong Korando buvo išsamiai išbandytas didžiausios nepriklausomos automobilių saugumo tyrimų agentūros „Euro NCAP“ ir surinko maksimalų įvertinimą – penkias žvaigždutes. Korando gavo išskirtinai aukštą 88 proc. įvertinimą už automobilyje sėdinčių suaugusiųjų saugumą, 85 proc. – už vaikų. Šie rodikliai artimi maksimaliems įmanomiems ir vos keletu punktų nusileidžia pasyvios saugos standartų diktatoriams iš „Volvo“, BMW ar „Audi“.

Teigiama, kad 74 proc. Korando kėbulo konstrukcijos sudaro itin tvirtas ir tankus plienas. Be to, automobilyje įdiegtos beveik visos šiuo metu žinomos saugumo sistemos, o tai ir lėmė aukštą galutinį įvertinimą per egzaminus „Euro NCAP“ laboratorijose. Visureigyje yra 6 oro pagalvės, autonominio stabdymo, vairuotojo nuovargio stebėjimo, aktyvi apsaugos nuo virtimo, ABS su stabdymo jėgos paskirstymo sistemos. Korando taip pat gali būti komplektuojamas su galinio vaizdo kamera, kelio ženklų atpažinimo sistema, elektroniniu stovėjimo stabdžiu su Auto Hold funkcija, priekiniais ir galiniais stabdymo jutikliais, prisitaikančia pastovaus greičio palaikymo sistema, aklosios zonos stebėjimo sistema, berakte užrakinimo sistema, šildomu vairaračiu, ventiliuojamomis ir elektra valdomomis priekinėmis sėdynėmis ir daug kitų vairuotojui bei keleiviams malonių detalių. Visureigyje įrengtas ir 10,25 colio tikrai neprastos grafikos skaitmeninis prietaisų skydelis.

Jaukiai atrodo ir visureigio eksterjeras, papuoštas keletu savitą stilių kuriančių detalių iš efektingojo koncepcinio modelio SsangYong e-SIV, 2018-aisiais demonstruoto Ženevos automobilių parodoje. Jei ankstesnės kartos modelis buvo panašus į pusiau nučiulptą ledinuką, tai dabartinis krosoveris turi ryškias šonines briaunas, besitęsiančias nuo priekinių žibintų iki vidurinių statramsčių, ledo ritulio lazdas primenančius įspaudus durelių apačioje ir pabrėžtinai raumeningas galinių ratų arkas. Korando atrodo taip pat solidžiai, kaip ir porą metų anksčiau debiutavęs kompanijos flagmanas Rexton. Savo pirmtaką ketvirtosios kartos kompaktinis visureigis pastebimai praaugo (ilgis – 4 450 mm, aukštis – 1 870 mm, plotis – 1 620 mm, ratų bazė – 2 680 mm) ir turi 551 litro talpos bagažinę (67 litrais daugiau nei anksčiau). Keletu paprastų judesių transformavus galines sėdynes, kroviniams skirtą erdvę galima padidinti iki 1 248 litrų. Už papildomus 500 eurų siūlomas elektra valdomos galinės durelės. Taip pat papildomai mokėti prašoma už priekinius LED žibintus – bazinėse versijose montuojami halogeniniai šviesos šaltiniai.

Po variklio gaubtu pasirinkimas kuklus: automobilis siūlomas tik su vienu benzininiu ir vienu dyzeliniu jėgos agregatu. Pastarasis 1,6 l darbinio tūrio motoras visiškai naujas, atitinka griežčiausius ekologijos reikalavimus ir generuoja 136 AG pajėgumą bei 324 Nm sukimo momentą. Matuojant naujuoju realaus važiavimo WLTP ciklu, Korando su šiuo varikliu vidutiniškai sunaudoja 4,8 l/100 km dyzelino, o jo CO2 emisija siekia 171 g/km.

Benzininio variklio jėga siekia 163 AG ir 280 Nm sukimo momentą, esant vos 1 500 aps./min, t. y. jis efektyviai veikia jau apatiniame sūkių diapazone. Vidutinės jo degalų sąnaudos – 8,7 l/100 km (WLTP).

Reikia pripažinti, kad Korando nėra orientuotas į sportiško vairavimo stiliaus gerbėjus. Beveik 1 700 kg sveriantis visureigis gana manevringas, tačiau 100 km/h greitį pasiekia tik per 10,9 s ir įsibėgėja iki 171 km/h. Apie kokią nors labiau dinamišką versiją gamintojas neužsimena.

Visureigį galima komplektuoti su 6 laipsnių mechanine arba automatine pavarų dėžėmis. Pastaroji yra sukurta „Aisin“, žinomos japonų pavarų dėžių gamintojos. Ji išsiskiria dideliu patikimumu, o montuojama į SsangYong turi kelis važiavimo režimus: kasdienėms kelionėms skirtas Normal, automobilio pajėgumą kiek padidina Sport, o pavaras perjungia anksčiau ir startuoti leidžia, kartu sumažindamas ratų prasisukimo tikimybę slidžiuose keliuose, Winter režimas.

Kukliausios ir pigiausios Korando versijos (kainos prasideda nuo 17 990 eurų) turi tik priekinius varančiuosius ratus, tačiau šiek tiek plačiau atvėrus piniginę galima įsigyti ir visavertį visureigį su kvadrine pavara. Toks modelis be jokių problemų gali tempti iki 2 t svorio priekabą. Automatic Drive Control sistema kontroliuoja kiekvieno rato sukimosi greitį realiu laiku ir užtikrina, kad vienam ratui buksuojant sukimo momentas nedelsiant būtų perduodamas ten, kur jo labiausiai reikia. Specialus Lock-Mode režimas padidina sukimo momento perdavimą galinės ašies ratams ir veikia iki 40 km/h – viršijus šį greitį, važiavimo režimas automatiškai nustatomas į Auto-Mode. Greitį vėl sumažinus, Lock-Mode automatiškai įjungiamas, tad vairuotojui papildomai nereikia galvoti apie šios sistemos įjungimą privažiavus sudėtingo kelio atkarpą.

Atkreiptinas dėmesys į Korando ratų išdėstymą – jie sumontuoti arti buferių, todėl ne tik didina važiavimo komfortą, bet ir užtikrina didesnį pravažumą. Šio visureigio užvažiavimo ant rampos (18 laipsnių) ir nuvažiavimo (24,5 laipsnio) kampai – pavydėtinas rezultatas daugeliui konkurentų, apsaugantis buferius judant miško keliais, kylant įkalnėse, leidžiantis stačiomis nuokalnėmis ar šturmuojant duobes.

Apibendrinant galima pasakyti, kad Korando – tai neprastai atrodantis, praktiškas šeimos automobilis, galintis pasigirti protingu kainos ir kokybės santykiu, puikiai tinkantis aktyvų gyvenimo būdą propaguojantiems žmonėms. Pasimatuoti šį krosoverį turėtų visi, svarstantys galimybę įsigyti VW Tiguan, Seat Ateca ar Toyota RAV4.