23 10 24 Mano ukio prenumerata 2024 23 04 15 Gauti naujienas mobili žurnalas
Mano Ūkis 2019/11
Klientų poreikiai diktuoja traktorių tobulinimo kryptis
  • Gitana KEMEŽIENĖ
  • Mano ūkis

Dauguma žemės ūkio technikos gamintojų kuria šiuolaikinę techniką, atsižvelgdami į klientų poreikius, ypatingą dėmesį skirdami techniniams ir technologiniams sprendimams, kurie gerina našumą, darbo patogumą, saugumą. Ne išimtis – ir kompanija „New Holland“ (priklauso koncernui „CNH Industrial“), rugsėjo pabaigoje sudariusi galimybę „Metų traktorių 2020“ renkantiems Europos žurnalistams susipažinti su šiųmečiam konkursui pateiktais traktorių modeliais ir jų patobulinimais.

Netoli Turino, Italijoje, prieš kelerius metus įkurtame CNH pramonės centre ir šalia jo besidriekiančiose mašinų bandymų trasose Europos šalių įvairių žiniasklaidos priemonių žurnalistams pristatyti du nauji New Holland traktorių modeliai: T5.140 Dynamic Command™ ir T4.110N. Pirmasis pretenduoja į „Geriausio standartinio traktoriaus“, antrasis – į „Geriausio specializuoto traktoriaus“ apdovanojimus.

Geriausiu standartiniu traktoriumi pretenduojantį tapti T5.140 Dynamic Command™ kompanijos atstovai žurnalistams išbandyti pasiūlė tempiant priekabą ir sukantis ribotoje erdvėje, taip pat dirbant su ritinių krovimo šakėmis, T4.110N – važiuojant lauko nelygumus imituojančia trasa ir asfaltuotu keliu.

Tardamas sveikinimo žodį „New Holland“ prekės ženklo prezidentas Karlas Lambras (Carlo Lambro) sakė nekantriai laukiantis žemės ūkio technikos gamintojams ir visai šios srities pramonei svarbios tarptautinės parodos „Agritechnica“, o su ja ir konkurso „Metų traktorius“ nugalėtojų paskelbimo, tarp kurių tikisi išvysti ir savo kompanijos naujus traktorių modelius, sukurtus atsižvelgiant į šiuolaikinių ūkininkų poreikius ir reikalavimus.

Našumo ir universalumo suteikia nauja transmisija

Naujasis T5.140 Dynamic Command ™ – galingiausias naujos serijos, kurią sudaro 4 modeliai, traktorius. Šia serija gamintojas išplečia populiariausių T5 traktorių asortimentą, vienas iš jos išskirtinumų – nauja transmisija Dynamic Command™, taip pat naujo dizaino kabina.

New Holland T5 seriją sudaro ypač universalūs traktoriai, idealiai tinkantys visiems gyvulininkystės, įskaitant ir pienininkystę, taip pat mišrios specializacijos ūkiams. Mes išplėtėme asortimentą, kad klientai galėtų išsirinkti jų poreikius tenkinantį traktorių. Šiandien jie gali rinktis traktorių, kuriame gali būti įrengta viena iš trijų skirtingų transmisijų: Electro Command, ne vieną apdovanojimą pelniusi transmisija Auto Command ir dabartinė Dynamic Command. Šie modeliai puikiai tinka mišrių ir vidutinio dydžio pieno ūkių savininkams, ieškantiems našiam darbui sukurtų universalių traktorių, išsiskiriančių aukšto lygio komfortu“, – pabrėžė kompanijos „New Holland“ Traktorių padalinio vadovas Synas Lenonas (Sean Lennon).

Jo pastebėjimu, paprastai šios galios klasės traktorių pagrindiniai darbai yra transportavimas ir krova su frontaliniu krautuvu, tačiau taip pat jie gali būti naudojami, pavyzdžiui, šienavimui, presavimui, lengviems žemės dirbimo, sėjos, purškimo ir trąšų barstymo darbams. Dirbant krovos ar gyvulių priežiūros darbus fermose, pranašumo traktoriui suteikia kompaktiški matmenys: traktoriaus aukštis 2 695 mm, ratų bazė 2 480 mm, posūkio kampas 55o. Tai lemia ir jo manevringumą.

Naujiesiems traktoriams ypač didelio efektyvumo suteikia Dynamic Command transmisija, kurioje dėl dvigubos sankabos technologijos suderintas didelis pavarų skaičius (24 pirmyn, 24 atgal) ir visų pavarų perjungimas nenutraukiant galios srauto perdavimo. Tai lemia platų perdavimo skaičių pasirinkimą trijuose diapazonuose, kurie atitinka dažniausiai naudojamus atliekant darbus lauke ar kelyje. Pasak S. Lenono, ši savybė leidžia operatoriui tiksliai suderinti traktoriaus greitį su darbu, nekeičiant diapazono, todėl padidėja našumas.

„Specialios sankabos, skirtos važiuoti pirmyn ir atgal, užtikrina kontroliuojamą galios perkėlimą net esant stačiam nuolydžiui, o diapazono poslinkis yra automatizuotas. Su naująja Dynamic Command galima kryptį pakeisti akimirksniu, o tai idealiai tinka daugeliui krovimo operacijų, kurias dabar įmanoma atlikti daug greičiau ir sklandžiau. Tokia funkcija kaip StartStop, kuri leidžia nuspaudus stabdį sustoti, o jį atleidus – vėl pradėti sklandžiai važiuoti, nenaudojant sankabos pedalo, užtikrina eksploatavimo komfortą, sumažina nuovargį ir padidina našumą“, – naujosios transmisijos privalumus vardijo Traktorių padalinio vadovas.

Traktoriuje T5 Dynamic Command įrengtas 4 cilindrų 4,5 l darbinio tūrio FPT NEF variklis, kuris galingiausiame T5.140 modelyje pasiekia maksimalią iki 140 AG galią ir užtikrina maksimalų 630 Nm / 1 300 aps./min. sukimo momentą. Variklis atitinka V etapo išmetamųjų teršalų normas. Šiuos reikalavimus įgyvendinti padeda ECOBlue™ HI-eSCR2 technologija, leidžianti sumažinti ir traktoriaus eksploatavimo išlaidas.

Kompanijos atstovai atkreipė dėmesį ir į išorinius traktoriaus pokyčius. Vienas jų – naujoji kabina Horizon™, kurios pavadinimas atskleidžia ir svarbiausią jos savybę – nepriekaištingą matomumą visomis kryptimis, net dirbant su priekyje iškeltais padargais. Tai užtikrina priekinis panoraminis stogas. Kabinoje ypač tylu. Ji komfortiška, ergonomiška, joje patogu dirbti su intuityviu SideWinder™ porankiu ir daugiafunkce CommandGrip svirtimi. Svarbu ir tai, kad jau gamykloje naujosios T5 serijos traktoriuose įdiegiami traktoriaus ir padargo sąsajos, tiksliojo ūkininkavimo ir telemetrijos sprendimai.

Dėmesys saugumui ir komfortui

Sklandžiam ir saugiam darbui specializuotuose ūkiuose, pavyzdžiui, stačiais šlaitais besidriekiančiuose soduose ar vynuogynuose, užtikrinti kompanija „New Holland“ atnaujino T4 seriją, pristatydama traktorius T4.110N su priekinės ašies pakaba Terraglide™ ir naujosiomis hibridinėmis Trelleborg PneuTrac padangomis, sujungiančiomis geriausias vikšrų ir radialinių padangų savybes. Pasak kompanijos traktorių rinkodaros vadovo Mišelio Rosio (Michele Rossi), dėl naujosios pakabos dirbti tampa gerokai patogiau, nes 60 proc. sumažėja vibracijos, o naujosios padangos 12–24 proc. pagerina sukibimą dirbant kalvų šlaituose, todėl padidėja saugumas ir sumažėja degalų sąnaudos.

„Priekinės ašies pakaba Terraglide™ apsaugo traktorių, padargą ir operatorių nuo didelių smūginių apkrovų nelygiuose laukuose ir kelyje. Ašies pasukimo centro aukštis (virš traktoriaus priekio centro) užtikrina didelį riedėjimo komfortą ir aukštą svyravimo lygį. Su Terraglide™ operatorius gali valdyti pakabos aukštį, kad pakeistų prošvaisą pagal sąlygas ir priekinio padargo aukštį. Ši savybė taip pat palengvina priekinio padargo montavimą. Galimi 4 važiavimo režimai leidžia operatoriui pasirinkti parametrus, kurie geriausiai atitinka darbo pobūdį“, – naujovę pristatė M. Rosis.

Jo teigimu, naujasis traktorius ypač stabilus dirbant su sunkiais priekiniais padargais, nes Anti-dive / squat funkcija neleidžia jiems pasislinkti stabdant ar įsibėgėjant. Ašies apvirtimo valdymas dar labiau padidina traktoriaus stabilumą ir apsaugo nuo per didelių svyravimų bei apvirtimo pavojaus dirbant šoninio nuolydžio laukuose.

Metanu varomo traktoriaus konceptas

Traktorių padalinio vadovas S. Lenonas atskleidė, kad, siekdama tvarios veiklos ir reaguodama į aplinkosauginius reikalavimus, šiųmetėje parodoje „Agritechnica“ kompanija pristatys metanu varomą traktorių, kurio konceptu pasidalino ir su Turine susirinkusiais žurnalistais. Jo teigimu, tai įgyvendinti leidžia koncerno „CNH Industrial“ ilgametė partnerystė su „Fiat Powertrain Technologies“ (FPT), kuri jau ne vienus metus gamina gamtinių dujų variklius (jų skaičius perkopė 50 tūkst.) sunkvežimiams ir yra laikoma švarių degalų lydere.

„Kodėl pasirinkome kurti metanu arba gamtinėmis dujomis varomą vidutinės galios klasės traktorių? Pirmiausia metanas daro mažiausią įtaką šiltnamio reiškiniui, degdamas išskiria ypač nedidelį kietųjų dalelių ir CO2 kiekį. Be to, gamtinės dujos gaminamos iš atsinaujinančių šaltinių. Neabejojame, kad šie traktoriai bus tvirtas mūsų žingsnis tvarumo link“, – sakė S. Lenonas.

Gamtinėmis dujomis varomas traktorius galės dirbti visą dieną vienu dujų užpylimu. S. Lenono teigimu, inovatyvus traktorius su šešių cilindrų metanu varomu varikliu, kurio galia 180 AG, turėtų sutaupyti iki 30 proc. eksploatacinių sąnaudų, išlaikydamas dyzelinio variklio galios rodiklius ir ilgaamžiškumą. „O svarbiausia, kad šis traktorius atliks visus darbus kaip ir analogas su dyzeliniu varikliu, tačiau į aplinką išmes 80 proc. anglies dvideginio mažiau. Dar vienas traktoriaus privalumas – jis bus 50 proc. tylesnis už tuos, kurie dirba dyzeliniais varikliais“, – tikino traktorių specialistas.