23 10 24 Mano ukio prenumerata 2024 23 04 15 Gauti naujienas mobili žurnalas
Mano Ūkis 2017/08
Didysis Kvazimodo virsmas
  • Renaldas GABARTAS
  • Mano ūkis

Kai beveik prieš dešimtmetį „Renault“ pristatė pirmąjį savo miesto visureigį ypač sparčiai besiplečiančio segmento gerbėjams, publikos reakcija, švelniai tariant, buvo kontraversiška. Skeptikai šaipėsi iš Koleos vardu pakrikštyto modelio, nes tuo metu rinkoje jau varžėsi, ko gero, 25 tokio tipo modeliai, todėl laisvos erdvės čia tiek pat „daug“, kaip pernokusio žirnio ankštyje. Koleos ne tik beviltiškai vėlavo, bet ir pasirodė scenoje darbiniais seno hečbeko drabužiais, todėl atrodė taip nykiai, kad pirkti jį galėjo nebent silpnaregiai. Tačiau prakalbus apie šios mašinos elgseną bekelėje, visi kritikai mandagiai prikąsdavo liežuvius – čia „prancūzas“ buvo sunkiai pralenkiamas.

Šį birželį į Lietuvą atkeliavo antrosios kartos Koleos. Ko iš jo tikėtis? Tiesą sakant, ir anuomet, ir dabar Koleos vadinti „prancūzu“ buvo ne visai korektiška. Mėgindami sudalyvauti didžiojoje krosoverių puotoje, „Renault“ tikrai neišradinėjo dviračio, o be didelių skrupulų pasinaudojo savo partnerių iš „Nissan“ įdirbiu – paėmė nepriekaištingu pravažumu bei valdymu garsėjantį X-Trail ir viso labo aprengė jį prancūziškomis skardomis. Toks triukas leido išvengti milžiniškų išlaidų, sutaupyti laiko (Koleos serijinei gamybai parengtas vos per 28 mėnesius) ir pasiūlyti rinkai savitą automobilį.

Kiek šis ratuotis buvo gražus ir charizmatiškas – atskira kalba. Kai kurie aštrialiežuviai jį vadino antru baisiausiu automobiliu po garsiosios Fiat Multipla. Kitų senos muilinės forma visiškai nejaudino, nes ratuotas Kvazimodas turėjo gerą širdį. Bet kokiu atveju svarbiausią tikslą „Renault“ pasiekė – suspėjo į „pyrago“ dalybas ir, panašu, sugebėjo neblogai uždirbti. Pradėjus Koleos tiražuoti „Renault Samsung Motors“ gamykloje Pietų Korėjoje, šie automobiliai visų pirma buvo skirti sparčiai augančioms Rytų Azijos rinkoms, kuriose prancūziškas prekinis ženklas darė beveik tokį pat poveikį, kaip ir opiumas Kinijos arbatos plantacijų darbininkams.

Nors nuo pirmosios ir antrosios kartos Koleos modelius skiria beveik aštuoneri metai, „Renault“ strategija ir taktika iš esmės nepasikeitė. Europos rinkose tik dabar debiutuojantis visureigis Rytų šalyse premjerą šventė 2016-ųjų pirmoje pusėje Pekino automobilių parodoje, nes prancūzai skubėjo pamaloninti svarbiausių rinkų klientus Australijoje, Persijos įlankos šalyse ir tam tikrose Pietų Amerikos bei Azijos rinkose. Pats didžiausias skirtumas tiek nuo pirmtako, tiek nuo technologinio brolio dvynio Nissan X-Trail – akį traukiantis stilius. Dabar Koleos trykšta pasitikėjimu savimi, kaip ir pridera bulvės formos nosies atsikračiusiai mašinai, sugebėjusiai alaus pilvuką transformuoti į vadinamąją „six-pack“ – pilvo preso raumenų mozaiką, primenančią dailiai suguldytus pieno pakelius.

Dizaineriai taip įsijautė, kad vardan geresnių proporcijų ant priekinių durelių perkėlė butaforines ventiliacines angas, paprastai montuojamas ant priekinių sparnų. Prasmės jokios, tačiau vaizdas tikrai neblogas. Koleos tapo panašus į kitus „Renault“ D segmento gentainius – Espace bei Talisman, kurie savo ruožtu laikomi gero skonio etalonu. Visureigis turi beveik identišką priekinės dalies apipavidalinimą su dideliu, vertikaliai įkomponuotu „Renault“ ženklu, gausybe chromo, „C“ formos Full LED šviesų žibintais. Beje, palyginti su halogeniniais žibintais, ši technologija sukuria 20 proc. stipresnį šviesos srautą, kuris leidžia pagerinti matomumą tamsiuoju paros metu. Dienos žibintai čia atrodo, tarsi būtų nupiešti virtuozo visažisto, todėl automobilis atrodo turįs „skvarbų žvilgsnį“. Nuolat švytinčiuose galiniuose žibintuose panaudota Edge Light technologija, sukurianti skaidrų ir ryškų trijų matmenų efektą, pastebimą tiek iš arti, tiek iš didesnio atstumo. Nesileidžiant į ilgas kalbas – naujoji stilistika sėkmingai kuria Koleos prabangaus, didelio ir modernaus automobilio įvaizdį. Tai yra visiškai kitokį negu Nissan X-Trail, kuris atrodo kaip šiek tiek didesnis vėjavaikis Qashqai.

Ko galima tikėtis iš antrosios kartos Koleos kelyje? Sprendžiat iš gamintojo pateikiamų duomenų, lengva bekelė šiam automobiliui neturėtų kelti jokių rūpesčių: visureigio prošvaisa ūgtelėjo iki 21 cm (tai viso labo centimetru mažiau nei siūlo „Toyota Land Cruiser“), tačiau nusileidimo ir pakilimo kampai sumažėjo beveik 5 laipsniais, atitinkamai iki 19 ir 26 laipsnių.

„Prancūzas“, kaip ir Nissan X-Trail, sukonstruotas naudojant tą pačią platformą ir turi identiškus jėgos agregatus bei All Mode 4x4-i transmisiją, išbandytą milijonuose visame pasaulyje važinėjančių „Renault-Nissan“ aljanso automobilių. Ši visų varančiųjų ratų sistema nuolat vertina sukibimo lygį ir, atsižvelgiant į fiksuojamus pokyčius (jutikliai nuolat stebi tiek skersinius, tiek išilginius automobilio pagreičius, taip pat kampinio nuokrypio dinamiką ir vairo judesius), keičia sukimo momento paskirstymą priekiniams ir galiniams ratams. Esant būtinybei, iki 50 proc. variklio jėgos gali būti perduodama galiniams ratams taip, kad bet kokiomis sąlygomis sukibimas būtų optimalus.

Prieš sudėtingesnę kelio atkarpą vairuotojas pats, naudodamas vairo kairėje įmontuotą valdiklį, gali pasirinkti vieną iš trijų transmisijos veikimo režimų: 2WD, 4WD AUTO ar 4WD LOCK. Pirmasis variantas leidžia optimizuoti degalų sąnaudas. Važiuojant bekele arba esant nepakankamam sukibimui (judant per sniegą, purvą, gruntą ar smėlį), įdarbinami visi ratai. 4WD LOCK režimas veikia važiuojant ne didesniu kaip 40 km/val. greičiu, o spustelėjus daugiau automatiškai išsijungia.

Jėgos agregatų meniu nėra pritrenkiantis: Koleos variklių ir transmisijų gama buvo sukurta ją priderinant prie Europos rinkų poreikių ir lūkesčių. Rinktis galima iš dviejų dyzelinių variklių, pasiekiančių 130 arba 175 AG pajėgumą. Šių motorų galia į ratus gali būti perduodama tiek per X-Tronic automatinę transmisiją, tiek per 6 laipsnių mechaninę pavarų dėžę. Abu dyzeliniai varikliai atitinka Euro 6b normas ir yra komplektuojami su Stop & Start sistema, NOx valymo įranga ir kietųjų dalelių filtru.

Silpnesniojo 1.6 dCi agregato didžiausias sukimo momentas siekia 320 Nm ir yra pasiekiamas esant 1 750–2 250 aps./min. Tai išskirtinai efektyvus, nedidelis ir ekonomiškas motoras. 2.0 dCi 4 cilindrų, 16 vožtuvų variklis komplektuojamas su kintamos geometrijos turbokompresoriumi, 1 600 barų slėgio degalų įpurškimo sistema ir elektriniais purkštukais. Jo 380 Nm siekiantis didžiausias sukimo momentas pasiekiamas nuo 2 000 iki 3 000 aps./min. diapazone.

X-Tronic automatinė transmisija pasižymi aštresne reakcija greitėjimo metu ir tolygesniu, tylesniu važiavimu, taip pat optimizuotomis degalų sąnaudomis. Priešingai nei senesnės CVT tipo bepakopės transmisijos, naujojo Koleos pavarų dėžė X-Tronic staigaus greitėjimo metu veikia panašiau į daugiapakopę automatinę pavarų dėžę. Įsibėgėjant pavarų dėžės dantračių kombinacijos keičiamos nepastebimai. Dėl kintamo perdavimo skaičiaus X-Tronic transmisija leidžia naudotis neribotu pavarų skaičiumi, užtikrindama, kad variklio sūkiai ir apkrova visuomet yra optimizuota, degalai naudojami efektyviai, agregatas nekelia triukšmo. Vairuotojas turi galimybę transmisiją perjungti į 7 nuosekliai perjungiamų laipsnių režimą, leidžiantį išnaudoti variklio stabdymo jėgą.

Naujasis Koleos komfortiškesnis. Ilgiausia ratų baze klasėje (2 710 mm, kėbulo ilgis 4 670 mm) pasižymintis naujasis visureigis išsiskiria rekordiškai didele salono erdve. Ant galinės sėdynės sėdintiems keleiviams numatyta didžiausia klasėje keliams skirta erdvė (289 mm) ir išskirtinai didelė erdvė galvos, pečių ir alkūnių lygyje. Lengvai konfigūruojama mašinos bagažinė ūgtelėjo – matuojant pagal VDA metodiką, 498 dm3 talpos bagažinėje (atitinka 579 l) pakrovimo slenksčio lygyje sumaniai įrengtas išimamas dugnas. Naudojantis bagažinėje esančiomis rankenomis ir Easy Break sistema, vienu judesiu galinę sėdynę galima padalyti 60/40 dalimis, suformuojant 1 706 dm3 (pagal VDA atitinka 1 795 l) tūrio bagažo skyrių.

Labiausiai dėmesį salone traukiantis dalykėlis yra centrinėje konsolėje vertikaliai įmontuotas 8,7 colio skersmens liečiamasis ekranas. Interneto prieigą turinti multimedijos sistema R-Link 2 padeda valdyti daugumą automobilio funkcijų: informacinę ir pramogų sistemas, navigaciją, laisvų rankų telefono įrangą, garso aparatūrą ir pagalbines vairavimo sistemas. Už papildomus pinigus siūlomas navigacijos paketas, eismo ženklų atpažinimo sistema, galinio vaizdo kamera bei automobilio statymo asistentas, aklųjų zonų stebėjimo sistema, garso sistema Bose su 12 kolonėlių ir pan. dalykai.

Svarbu ir tai, kad prieš pradedant Koleos gamybą, visureigis buvo įveltas į itin intensyvių bandymų programą, kurių metu „Renault“ centruose jis nuvažiavo per 1 100 000 km. Įvertinant dėvėjimąsi, tai atitinka per 3 300 000 normaliomis sąlygomis nuvažiuojamų kilometrų. Naujasis Koleos taip pat buvo bandomas Laplandijoje, Suomijoje ir grubiuose Rusijos keliuose. Siekiant nustatyti ir pašalinti galimus defektus, 20 automobilių prieš tai nuvažiavo per milijoną kilometrų.

Lietuvoje pigiausias Koleos modelis kainuos apie 25 tūkst., o prabangiausia versija – beveik 36 tūkst. eurų.