23 10 24 Mano ukio prenumerata 2024 23 04 15 Gauti naujienas mobili žurnalas
Mano Ūkis 2017/05
Didysis pilkasis vilkas
  • Renaldas GABARTAS
  • Mano ūkis

Eskimų tautose, gyvenančiose šiaurės rytų Kanadoje bei Grenlandijoje, žodis „amarok“ reiškia „didysis pilkasis vilkas“. Kompanijos „Volkswagen“ rinkodaros specialistai 2009-aisiais šį daiktavardį pasiskolino naujam pikapui pakrikštyti. Nors automobilis buvo orientuotas į Amerikos rinką, po poros metų Amarok pasirodė Europoje ir pabandė atsiriekti savo pyrago dalį iš čia karaliavusių japonų. Statistika liudija, kad tas bandymas nebuvo aplaistytas pergalės šampanu, todėl pernai vokiečiai ėmėsi naujo plano, kodiniu pavadinimu V6. Kas po juo slypi, visai neseniai pavyko išbandyti, sukorus keletą šimtų kilometrų Lietuvos keliais.

Anapus Atlanto „gera“ mašina laikoma tokia, kuri niekada nesustoja vidury greitkelio, turi galingą variklį ir leidžia į kelionę susikrauti pusę kasdienybės rakandų. Argentinoje, netoli šalies sostinės Buenos Airių esančioje Pacheco gamykloje, gaminamas Amarok kaip tik toks. Bandymams skirtą 5 254 mm ilgio, 1 954 mm pločio ir 1 834 mm aukščio monstrą parvairavus namo iš karto tapo aišku, kad nakvoti jam teks kieme – net jei pavyktų įsisprausti į garažą, šio duris tektų palikti atviras. Pikapo dydis leidžia iš aukšto žvelgti į kitus eismo dalyvius ir, kas nutinka gana retai, – justi, kaip kaskart stabtelėjus prie šviesoforo ar sankryžos, smalsuoliai varsto akimis.

Galėčiau lažintis, kad dėl to kalta ne tik milžiniška V6 dekoracija su vilko akimis, išpiešta per visą automobilio šoną. Sukoncentravus dėmesį į naujojo Amarok detales, pradeda aiškėti, kuo jis skiriasi nuo visų kitų analogų. Pradėkime nuo ratų. 20 colių lengvo lydinio „tekiniai“ atrodo taip, tarsi būtų pasiskolinti iš Premium klasės visureigio, kurio šeimininkas per visą mašinos gyvavimą taip ir nenuriedėjo nuo asfalto. Turint galvoje prigimtinę pikapo paskirtį – visokeriopai talkinti ūkyje – tokie ratai atrodo mažų mažiausiai neįprastai. Tarsi aukštakulnius avinti miesto mergiotė tarp melžimo aikštelės konstrukcijų.

Automobilio salonas taip pat įrengtas taip, kad pravėręs dureles nevalingai dirsteli, ar nesi netyčia išsiterliojęs kasdienių drabužių ir ar batai neapskretę purvais – juk viduje dailiai sudygsniuotos perforuotos odos apmušalai, kilimai ir kokybę liudijančio minkšto plastiko apdaila. Priekinės ergoComfort sėdynės turi 14 reguliavimo krypčių ir galimybių, o tai gerokai pranoksta ratuotam darbo įrankiui keliamus reikalavimus. Tas pats pasakytina apie automobilio keleiviams siūlomas mobiliąsias Online paslaugas, Discover Media navigacijos sistemą ar Composition Media radijo sistemą, kurios valdomos žodinėmis komandomis. Paprastame Amarok buvęs asketiškas, sunkvežimio kabiną primenantis prietaisų skydelis pakeistas nedarančiu gėdos ir prabangiems visureigiams.

Kad naujokėlio neketinama įkinkyti į sunkius darbus, liudija dar keletas faktų. V6 pikapo specifikacijų talmuduose nėra nė žodžio apie dvivietę kabiną. Tai yra „Volkswagen“ strategai galvojo ne apie didesnių krovinių (teisybės dėlei, reikia pasakyti, kad europaletę čia galima įkrauti keltuvu) gabenimą, o apie smagesnę bendrakeleivių kompaniją. Beje, antros sėdynių eilės nederėtų siūlyti krepšininkams, nes ten erdvės ir reguliavimo galimybių mažiau nei norėtųsi.

Dar viena detalė išdavikė: viso labo 192 mm Amarok prošvaisa. Netgi Subaru Outback universalas gali pasigirti didesnėmis galimybėmis bekelėje. Taigi, peršasi ta pati mintis, kad pristatydami galingiausią V6 versiją (šiuo metu tai vienintelis rinkoje pikapas su 3,0 l darbinio tūrio, 6 cilindrų turbodyzeliniu varikliu) vokiečiai taikėsi į Premium segmento visureigių gerbėjus, ieškančius kiek didesnio funkcionalumo, bet ne statybininkus ar ūkininkus. Tai yra žmones, kuriems svarbesni emociniai dalykai, o ne pragmatiški skaičiavimai, su kokia transporto priemone pavyks pakoreguoti darbo našumo rodiklius.

Šia prasme V6 formulė yra kaip tik tai, ko reikia: 224 AG ir 550 Nm maksimalus sukimo momentas, pradedantis vežti jau nuo 1 500 aps./min. ir leidžiantis iki 100 km/val. įsibėgėti per 7,9 sekundės, iš tiesų daro stiprų įspūdį. 8 laipsnių automatinė hidraulinė transmisija pavaras perjungia itin sklandžiai, todėl 2,9 t monstras valdomas tarsi lengvasis automobilis. Kaip ir galima tikėtis, Amarok V6 turi 4MOTION visų ratų pavarą.

Pirmą kartą į Europos rinkai skirtus modelius nutarta montuoti naujausios konstrukcijos Servotronic vairo stiprintuvą, pelniusį itin gerus technikos ekspertų įvertinimus. Bazinėje šio pikapo komplektacijoje yra daugybė pažangių asistavimo vairuotojui sistemų, įskaitant įkalnės asistento ir važiavimo nuokalne asistento sistemas, ParkPilot ir pastovaus greičio palaikymo sistemas. Dar Amarok pasipuošė naujais bi-ksenoniniais priekiniais žibintais su integruotomis LED dienos šviesomis.

Akustinis komfortas čia nepriekaištingas, o važiavimo kokybė tokia, kad stabtelėjus po pirmojo vairavimo seanso lenkiesi pažiūrėti, ar tikrai ratai laikosi ant linginės pakabos. Taip – važiuoklė tokia, todėl tikėtina, kad, pasukus į prastesnius kelius, išvengti vibracijos ir liūliavimo nepavyks. Šį raundą laimi Nissan Navara su daugiasvirte pakaba. Gera žinia – su Amarok V6 galima gabenti toną sveriantį krovinį arba tempti 3,5 t priekabą.

Kokios išvados? Funkcionalumo prasme Amarok V6 niekuo nenusileidžia ir netgi lenkia visus tiesioginius konkurentus – Toyota Hilux, Mitsubishi L200 ar jau minėtą Nissan Navara, o kalbant apie komforto lygį ir prabangą, į visus juos žiūri pro galinio vaizdo veidrodėlį. Tačiau yra vienas „bet“, dėl kurio revoliucinis „Volkswagen“ pikapas greičiausiai negalės pasigirti įspūdingais pardavimo skaičiais. Tai kaina. Už kukliausią Comfortline modelį su 163 AG varikliu teks pakloti mažiausiai 31 615 eurų. Bandomojo modelio, su kuriuo teko susipažinti artimiau, kaina net 46 174 eurai. Tai tiesiog nekrikščioniškai daug.