23 04 15 Gauti naujienas mobili žurnalas
Mano Ūkis 2017/03
Ratuotas Amerikos ambasadorius
  • Renaldas GABARTAS
  • Mano ūkis

Daugelis Šiaurės Amerikoje pagamintų automobilių į tuos, kuriuos esame įpratę matyti Senajame žemyne, panašūs tiek pat, kiek mūsiškiai ežiai į Australijoje gyvenančias echidnas ar ančiasnapiai į Europoje užtvankas statančius bebrus. Greta didžiųjų GMC, Cadillac, Dodge, Suburban ar Hummer, šiapus Atlanto karaliaujantys Volkswagen, BMW ar Mercedes Benz ne tik atrodo kaip neūžaugos. Amerikonai iš tiesų sukonstruoti vadovaujantis kitokia logika ir skirti kitokiems jų šeimininkų lūkesčiams ir kaprizams tenkinti. Tad natūralu, kad tokio kalibro automobilis Lietuvos keliuose sulaukia išskirtinio dėmesio. Ypač tais atvejais, kai prie jo vairo – vienas įtakingiausių verslo ir politikos pasaulio veikėjų.

Kaip jau supratote, šįkart atidžiau panarstysime 2017-ųjų išvakarėse Ramūno Karbauskio įsigytą Cadillac Escalade. Kodėl Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos pirmininkas išsirinko tokią egzotišką transporto priemonę ir kuo Escalade ypatingas? Kalbą, ko gero, reikia pradėti nuo to, kad šio modelio visureigis jau trečiasis p. Karbauskio vairuotojiškoje karjeroje. Skirtumas nuo anksčiau turėtų monstrų su „Cadillac“ ženklu ant radiatoriaus grotelių (beje, „Cadillac“ vardu kompanija buvo pakrikštyta Detroito įkūrėjo generolo Antonie Laumet de La Mothe de Cadillac garbei; pati emblema – stilizuota Cadillac‘ų šeimos herbo kopija) tik tas, kad šis nupirktas prieš porą metų Lietuvoje oficialiai veikti pradėjusios amerikiečių kompanijos atstovybėje.

Kadangi greta atstovybės lig šiol neplevėsuoja „Cadillac“ vėliava (tai susiję su prekinio ženklo modernizavimu), nemažai daliai automobilininkų bendruomenės žiniasklaidoje pasirodžiusios naujutėlaičio visureigio su lietuviškais registracijos numeriais nuotraukos ir informacija apie jo savininką buvo didelis siurprizas. Vėlesni bandymai paaiškinti, kas yra kas, nebuvo visai tikslūs, nes techniniai Cadillac Escalade parametrai iš tiesų gali atimti kalbos dovaną. Spręskite patys: visureigis komplektuojamas su benzininiu 6,2 l darbo tūrio, V8 formos atmosferiniu varikliu, generuojančiu 426 AG ir 610 Nm sukimo momentą. Automobilis, ilgiu pranokstantis Ford Transit furgoną, yra rėminės konstrukcijos ir turi 7 visavertes sėdimas vietas (galima užsisakyti ir 8 vietų). Antroje sėdynių eilėje įrengtos dvi sėdynės, tarp jų palikta galimybė praeiti iki trečios sėdynių eilės, kur turėtų tilpti trys suaugę keleiviai. Bagažinė, sulanksčius galines sėdynes, padidėja iki 3 400 litrų! Palyginimui: po analogiškų salono transformacijų Audi Q7 talpina 2 035 litrų. Žodžiu, erdvės šiame visureigyje ne mažiau negu sovietinių laikų statybos daugiabučio svetainėje.

Priklausomai nuo modifikacijos, Escalade bendroji masė svyruoja tarp 3,3 ir 3,4 tonos, tačiau tai netrukdo iki 100 km/val. įsibėgėti per 6,7 sek. Tiesa, net ir labai stengiantis važiuoti ekonomiškai, išsiversti su mažiau kaip 14 l/100 km nepavyksta, o daugiau pasisukiojus mieste ar stipriau spustelėjus akceleratorių, degalų bakas senka 20 l/100 km tempu.

Pastarieji skaičiai sukėlė internautų pašaipų laviną, esą toks „draugiškas“ aplinkai daiktas su Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos ideologija dera kaip silkė su zefyrais: 302 g/km siekianti CO2 emisija iš tiesų nėra pavyzdinis rezultatas, tačiau kad ir kaip žiūrėsi – naujasis Escalade atitinka Euro 6 reikalavimus. Pagaliau kol benzinas yra akcizinė prekė, padedanti pripildyti valstybės iždą, už šio amerikono apetitą degalams biudžetininkai ir pensininkai turėtų laikyti mišias...

Paskutinis dalykas, kurį būtina paminėti prieš pradedant pasakoti, kuo ypatingos kelionės šiuo visureigiu – Escalade kuriamas įspūdis aplinkiniams. Anapus Atlanto Cadillac yra neatskiriama JAV prezidentų ir Holivudo žvaigždžių įvaizdžio dalis, sėkmės ir galios ikona, tapęs tikrų tikriausiu „aukštos kokybės“ sinonimu. Ir nors Lietuvoje ne visi amerikiniai simboliai veža, vis dėlto į verslo derybas atvykus su tokia mašina, potencialiems partneriams neabejotinai pavyks padaryti kur kas didesnį įspūdį nei atvairavus Dacia Duster.

Escalade kitoks iki kaulų smegenų – pradedant vertikaliai montuojamais priekiniais žibintais, variklio darbo algoritmu ir baigiant aktyvaus saugumo sistemų siunčiamais perspėjimais vairuotojui. Tai daroma gana specifiškai – sėdynėje įrengtu vibruojančiu mechanizmu, kuris veikia ne prasčiau nei ganyklas juosiantys elektriniai piemenys ir, akivaizdu, disciplinuoja vairuotoją.

Apytiksliai 120 tūkst. eurų kainuojantį Cadillac Escalade sunkoka pavadinti racionaliu pirkiniu, tačiau neigti šį visureigį esant komforto ir prabangos etalonu būtų nesąžininga. Kadangi vien įsiropšti į 1 889 mm aukščio automobilį yra ką veikti, tačiau konstruktoriai užbėgo visiems bambekliams už akių ir įtaisė papildomą sulankstomą slenkstį, kuris iš po Escalade dugno išlenda atidarant dureles. Viduje, kiek akys užmato, tiek minkštos ir preciziškai sudygsniuotos odos pamatyti galima nebent baikerių suvažiavimuose. Jei atrodo, kad kai kurios apdailos detalės pagamintos iš medžio, galite būti tikras, kad ten iš tiesų pats natūraliausias medis. Krėslų padėtys elektros varikliukų reguliuojamos itin didele amplitude, todėl prie vairo įsitaisyti gali bet kokios kompleksijos žmogus. Centrinėje konsolėje didžioji prietaisų dalis valdoma lietimu, o įrankių išdėstymas nuo europietiško skiriasi minimaliai – adaptacinis periodas čia užtrunka vos keletą minučių.

Jau standartinės įrangos sąraše yra beveik visos saugos sistemos, kokios tik buvo sukurtos iki mūsų dienų: vairuotojui apie galimas bėdas sufleruoja perspėjimo apie gresiantį susidūrimą tiek iš priekio, tiek iš galo sistema, nukrypimo iš juostos perspėjimo sistema, aklosios zonos stebėjimo ir perspėjimo sistema, kelio ženklų atpažinimo sistema, visi modeliai su automatiniu tolimųjų ir artimųjų šviesų perjungimu ir t. t.

Išskirtinis Cadillac bruožas – saugos oro pagalvė, sumontuota tarp vairuotojo ir priekinėje sėdynėje esančio keleivio. Per avariją ji padėtų išvengti piloto ir šturmano kaktomušos.

Papildomai susimokėti nereikia už elektra reguliuojamą vairą, veidrodėlius, priekines sėdynes, taip pat transformuojamas antros ir trečios eilės sėdynes. Absoliučiai visi Escalade turi trijų zonų klimato kontrolės sistemą, beraktę užvedimo sistemą, šildomą priekinį stiklą (čia rodomi ir pagrindiniai važiavimo duomenys) ir netgi televizorius ant sėdynių atlošų bei ant automobilio lubų. Visi jie tuo pat metu gali rodyti skirtingas TV programas ar filmus, todėl ausinėmis aprūpinti keleiviai gali laisvai rinktis, kaip lepintis.

O dabar šiek tiek apie „geležį“. Ar tikrai atmosferinis, didelio darbinio tūrio variklis yra atgyvena? Vertinant jo efektyvumo rodiklius, be abejonės, galima rasti daugybę jėgainių, kurios tiek pat „arklių“ išspaudžia iš mažesnio darbinio tūrio ir tenkinasi mažesniu benzino kiekiu. Tačiau Cadillac motoras visą laiką dirba mažų sūkių diapazone, todėl turi gerokai didesnį resursą. Jei akceleratorius nėra spaudžiamas iki dugno, veikia tik 4 iš 8 cilindrų ir degalų sąnaudos mažėja. Taupyti padeda ir naujos kartos 8 laipsnių automatinė transmisija.

Važiavimo su Escalade komfortą kontroliuoja viena moderniausių adaptyvios pakabos sistemų Magnetic Ride Control, kuri milisekundžių tikslumu koreguoja amortizatorių standumą ir pritaiko važiuoklę bet kokiai kelio dangai. Šis triukas padeda išlaikyti visureigio stabilumą, tačiau tikrai neprovokuoja sportiškam vairavimo stiliui, net žinant, kokia milžiniška galios atsarga slypi po kapotu (staiga atvėrus visus degalų tiekimo sklendes, Cadillac taip rauna į priekį, kad visi salone nepritvirtinti daiktai nuskrieja ant trečiosios sėdynių eilės; o 100 km/val. greitį pasiekia per 6,7 sek.). Kad ir kaip žiūrėsi, 5 metrai ir 3 tonos yra daug, todėl nerangumo įspūdis išlieka net važiuojant greitkeliu. Dėl tos pačios priežasties greičiausiai pavyks atsispirti pagundai sukti į klampią bekelę – automobilis čia strigtų, nepaisant didelės prošvaisos ir visų varančiųjų ratų.

Pigiausia Cadillac Escalade versija kainuoja 105 000, o brangiausia – apie 127 000 eurų.