23 10 24 Mano ukio prenumerata 2024 23 04 15 Gauti naujienas mobili žurnalas
Mano Ūkis 2017/02
Mėlyno kraujo visureigis
  • Renaldas GABARTAS
  • Mano ūkis

Ilgiausiai Jungtinės Karalystės soste sėdinčios monarchės Elžbietos II rūmuose laksto mažiausiai trys korgių veislės šunys. Jei tikėtume Londono laikraščiais, karalienei priklausančioje arklidėje laikomi 25 lenktyniniai žirgai. O štai Jos Didenybės garaže esančius ratuočius suskaičiuoti keblu (karalienė vienintelė gali vairuoti be vairuotojo pažymėjimo ir valstybinių automobilio numerių). Aišku tik tai, kad Elžbietai II priklausančioje kolekcijoje, vertinamoje mažiausiai 10 mln. svarų sterlingų, dominuoja britiški prekiniai ženklai: Rolls-Royces, Jaguar ir Bentley, o mėgstamiausi - Land Rover visureigiai, kurių, neoficialiais duomenimis, yra maždaug 30.

Pačioje 2016-ųjų pabaigoje Jaguar Land Rover šeima sulaukė pagausėjimo - automobilininkų bendruomenei buvo pristatytas visai naujas, jau 5-osios kartos Discovery. Galėčiau lažintis, kad šis įvykis neprasprūdo ir pro karališkojo garažo šeimininkės akis. Kodėl Jos Didenybė turėtų kvaršinti savo galvą tokiomis smulkmenomis? Visų pirma, nepaisant to, kad „Jaguar Land Rover" priklauso buvusioje britų kolonijoje suklestėjusiam „Tata Motors", būtent ši markė iš dalies laikoma Jungtinės Karalystės ambasadore visame pasaulyje. Dar daugiau - Land Rover visureigiai kai kuriose trečiojo pasaulio šalyse buvo pirmieji ir labai ilgai vieninteliai automobiliai, kuriuos matė čiabuviai. Trečia ir svarbiausia - naujasis Discovery techninėmis savybėmis drąsiai gali būti lyginamas su didžiuoju broliu Range Rover, o tai savaime leidžia kalbėti apie žaidimą aukščiausioje technikos pasaulio lygoje.

Iš tiesų, nors Discovery nuo savo pirmtakų skiriasi kaip diena nuo nakties, svarbiausi dalykai čia ne tik išsaugojo teisę būti laikomi visureigių etalonu, bet ir buvo labai patobulinti. Tai sakydamas, visų pirma, galvoje turiu šio automobilio pravažumą. Statistika liudija, kad bemaž 95 proc. visureigių per visą savo „gyvenimą" nė karto nenuvažiuoja nuo asfalto. Tam yra daug objektyvių priežasčių, tačiau svarbiausia - žmonės tiesiog nenutuokia, kiek daug gali mašinos. Šiuo požiūriu Discovery gali sugriauti visus stereotipus ir drastiškai pakeisti požiūrį, nes turi ne tik reikiamus fizinius duomenis, bet ir daugybę bekelei skirtų elektroninių pagalbininkų.

Naujokas yra 14 cm ilgesnis už ketvirtosios kartos modelį, 5 cm platesnis ir 4 cm žemesnis, tačiau turi 43 mm padidėjusią prošvaisą (dabar jos aukštis 283 mm - didesnis nei Toyota Land Cruiser), didžiausią šioje klasėje užvažiavimo į kalną kampą ir galimybę įveikti net 90 cm gylio vandens kliūtis. Jei pastarasis skaičius jums nieko nesako, tai dirstelėkite į savo virtuvėje pūpsančią viryklę ar indaplovę - jų aukštis yra maždaug 5 cm mažesnis, nei gali „plaukioti" Discovery. Kad įsidrąsinęs vairuotojas neįbristų pernelyg giliai, specialūs davikliai matuoja brastų gylį ir perspėja apie riziką apsemti oro paėmimo kanalus. Pneumatinę pakabą turintis modelis kėbulo aukštį reguliuoja priklausomai nuo judėjimo greičio: viršijus 100 km/val. ribą, visureigis pritupia 13 mm, lėtai iriantis gruntiniais keliais - pasistiebia 40 mm, o pasukus į rimtą bekelę - išsitempia 75 milimetrus.

Taigi naujokas drąsiai gali šturmuoti tokius bekelės ruožus, kokius absoliuti dauguma vairuotojų nė nemirktelėję pavadintų „neįveikiamais". Kad tokios „avantiūros" baigtųsi tik maloniai pažandes kutenančiu adrenalino pliūpsniu, rūpinasi naujos kartos Terrain Response 2 sistema, kurią sudaro 14 elektroninių angelų sargų. Jie automatiškai parenka optimalius važiuoklės, variklio, transmisijos ir kitų sistemų parametrus pagal kelio paviršių bei oro sąlygas, todėl vienintelis dalykas, kuriuo turi rūpintis vairuotojas - pasirinkti judėjimo trajektoriją.

Be to, dėl patobulintos priekabos tempimo sistemos Discovery gali vilkti iki 3,5 t svorį. Tai geriausias šios visureigių klasės rodiklis. Kaip jau įprasta tokio lygio automobiliuose, skaitmeninės kameros perspėja apie nukrypimą nuo eismo juostų, atpažįsta kai kuriuos kelio ženklus ir rodo juos prietaisų skydelyje, automatiškai perjungia ilgųjų žibintų šviesas ir atlieka daugybę panašių paslaugų: padeda pastatyti automobilį ankštoje erdvėje, išlaikyti saugų atstumą tarp judančių ta pačia kryptimi automobilių (adaptyvi greičio kontrolės, susidūrimų prevencijos ir stabilumą palaikančios sistemos). Mašina turi ne tik aplinkos stebėjimo 360 laipsnių kampu sistemą, bet ir sugeba analizuoti vairuotojo elgseną - ar jo sprendimų nekoreguoja nuovargis.

Dar vienas dalykas, į kurį derėtų atkreipti dėmesį, yra visureigio svoris. Kaip jūs apibūdintumėte dietą, kuri leidžia vienu ypu nurėžti penktadalį kilogramų? Ko gero, dažniausiai minimų atsakymų sąraše būtų kažkas tarp „stebuklinga" ir „nerealu". Discovery tai padarė ir dabar yra 480 kg lengvesnis (t. y. sveria 2 099 kg). Lengvesnės aliuminio konstrukcijų platformos visureigiui leidžia pasigirti beveik tokia pat dinamika, kokia apdovanoti klasikiniai karštieji hečbekai.

Galingiausio dyzelinio variklio versija su šešių cilindrų Td6 generuoja 258 AG bei 600 Nm sukimo momentą, todėl nuo 0 iki 100 km/val. įsibėgėja tik šiek tiek lėčiau nei per 7 sekundes. Stebint iš šalies atrodo, kad ne Discovery pilotas į grindų kilimėlį įspaudė akseleratorių, bet prasidėjo tikrų tikriausias aliuminio tornadas.

Kitos naujojo Discovery modifikacijos taip pat ne ką kuklesnės. Modelis su 240 AG dviejų turbinų keturių cilindrų Ingenium jėgaine generuoja 500 Nm sukimo momentą ir leidžia iki 100 km/val. spurtuoti per 8 sekundes. Šio variklio degalų sąnaudos 6,4 l/100 km, o išmetamo CO2 - 165 g/km.

Nuosaikiausia versija su visiškai nauju 180 AG, 2 l darbinio tūrio, keturių cilindrų dyzeliniu varikliu tenkinasi 6 l/100 km degalų sąnaudomis. Su šiuo varikliu Discovery CO2 emisija siekia viso labo tik 159 g/ km - tai „žaliausias" linijos modelis.

Benzininių variklių gerbėjams siūlomas naujos kartos didelio našumo 3 l darbinio tūrio, šešių cilindrų 340 AG variklis, generuojantis 450 Nm sukimo momentą. Visi naujieji Land Rover visureigiai komplektuojami su aštuonių laipsnių automatinėmis ZF pavarų dėžėmis.

Pabaigai apie tai, kas jūsų laukia pravėrus 5-osios kartos Discovery dureles. Nors interjeras niekuo nepanašus į tai, ką galima pamatyti Bakingemo rūmuose, galėčiau lažintis, kad vaizdas patiks. Visų pirma, čia netikėtai daug vietos. Vidinės erdvės suplanuotos taip, kad nelygu kiek naudojama sėdynių (visureigis gali būti septynvietis; visas transformacijas atlieka elektros varikliukai), bagažui turėsite nuo 258 l, o keliaujant dviese ir sulanksčius trečiąją bei antrąją sėdynių eiles, krovinių skyrius išauga iki 2 406 l. Vidinis bagažinės dangtis valdomas elektra - jį galima paversti staliuku, atlaikančiu 300 kg. Galima užsisakyti judesiu valdomą bagažinės dangtį - užteks tik pajudinti koją po jutikliais, esančiais abiejuose bagažinės dangčio šonuose.

Sėdynėse įmontuoti ekranai neleidžia kelionei prailgti, o USB pakrovimo lizdai palaiko išmaniųjų prietaisų „gyvybes". Vairuotojo ir priekyje sėdinčio keleivio valioje InControl Touch Pro sistema su integruotu 10 colių skersmens didelės raiškos liečiamuoju ekranu, leidžiančiu naudotis pačiomis moderniausiomis pramogų ir komunikacijos su išoriniu pasauliu sistemomis.

Sekdamas mados tendencijomis, Discovery savininkas gali naudotis išmaniąja atrakinimo-užrakinimo sistema: vietoj įprasto rakto ar pultelio nešiotis vandeniui atsparią apyrankę - bus ramu bet kokioje situacijoje.

Naujasis „Land Rover" inžinierių kūrinys kainuoja nuo 52 400 eurų. Tai nėra mažai, bet galiu lažintis, kad tai, ką perskaitysite į Discovery spoksančių vairuotojų veiduose, - jums patiks...