23 10 24 Mano ukio prenumerata 2024 23 04 15 Gauti naujienas mobili žurnalas
Mano Ūkis 2016/09
Ratuoti dvynukai
  • Renaldas GABARTAS
  • Mano ūkis

Dar gerokai iki sugalvojant žodį „globalizacija", automobilių pasaulyje gyvavo skirtingais vardais pakrikštytos, tačiau iš esmės vienodos mašinos. Šviežiausias tokio mašinų gamintojų bendradarbiavimo pavyzdys - homozigotiniai dvyniai iš Tailando fabriko Mitsubishi L200 ir Fiat Fullback.

Iki praūžiant XXI a. pradžios ekonominės krizės uraganui, didieji automobilių gamintojai buvo įsivėlę į lenktynes, kas „suvalgys" daugiau smulkiųjų šios rinkos žaidėjų. Tačiau ne veltui sakoma, kad, norint prajuokinti Dievą, reikia papasakoti jam savo planus. Pasaulio užkariavimo scenarijus kūrusios kompanijos, supirkinėjusios mažesniųjų gamintojų akcijas ir su skirtingose rinkose įprastais mašinų prekiniais ženklais siūliusios savus kūrinius, buvo priverstos koreguoti strategijas ir galvoti apie išsigelbėjimą. Antai prestižiniais laikytus „ Jaguar" ir „Land Rover" padalinius „Ford" perleido Indijos bendrovei „Tata Motors", o „Volvo" pardavė vienam didžiausių Kinijos automobilių gamintojui „Geely Automobile".

Trumpiau nei dešimtmetį gyvavo 1998-aisiais įkurtas tarpžemyninis JAV ir Vokietijos automobilių monstras „DaimlerChrysler". Po ginčų ir derybų maratono nuostolingojo „Chrysler" padalinio šeimininkais tapo „Fiat", kurio žinioje atsidūrė „Chrysler", „Jeep" ir „Dodge" prekiniai ženklai. Tarp labiausiai plika akimi matomų šių dramatiškų pokyčių rezultatų - itališki visureigiai Fiat Freemont ir Fiat 500X, kaip du vandens lašai panašūs į amerikinius Dogde Journey ir Jeep Renegade.

Kadangi toks plėtros modelis pasirodė esąs puikus priešnuodis ekonominių problemų virusui, „Fiat" strategai pratęsė „piršlybas-derybas" su visiškai svetimomis kompanijomis, ieškodami tokių modelių, kurie nekeltų rūpesčių klientams ir nepriekaištingai atliktų transporto priemonės funkcijas.

Reveransas japonams

Šiame kontekste „Mitsubishi Motors" turėtų jausti pasididžiavimą: nusprendę „Fiat" gamą papildyti klasikiniu pikapu, italai pasirinko ne Toyota Hilux, ne Ford Ranger, ne Nissan Navara ar Volkswagen Amarok, o būtent Mitsubishi L200. Tai akivaizdus „meilės dėl išskaičiavimo" pavyzdys, kai viena kompanija sutinka pasidalyti savo inžinierių darbo vaisiais ir prarasti tam tikrą rinkos dalį, o kita - už šiuos dalykus pakloti kalną pinigų.

Kad ir kokios būtų šio sandorio detalės, paprastiems žmonėms svarbu tik tai, kad rinkoje atsirado techniniu požiūriu identiški automobiliai, kurie dėl pasidalinimo gamybos sąnaudomis yra, ar bent jau gali būti, pigesni nei konkurentų siūlomi analogai.

Galima spėti, kad „Fiat" ir „Mitsubishi" atveju įtakos turėjo per beveik keturis dešimtmečius (tokio tipo mašinas „Mitsubishi Motors" konstruoja nuo 1978 m.) pelnytas tarptautinis pripažinimas. Antai Mitsubishi L200 populiariausio Vokietijos leidinio automobilininkams organizuojamame konkurse „Auto Bild Allrad" geriausio pikapo titulą yra laimėjęs daugiau kaip 10 kartų. Mašina itin populiari Amerikos, Pietryčių Azijos, Australijos ir panašiose rinkose (tik čia pakrikštyta „Mitsubishi Triton" vardu) - bendras jos tiražas artėja link 4 mln. egzempliorių.

Interneto svetainėse, kuriose mašinų šeimininkai dalijasi savo patirtimi apie eksploatuojamos technikos ypatumus, L200 taip pat niekas pernelyg netraukia per dantį, bet kur kas dažniau giria už ištvermingumą, gerą surinkimo kokybę, nepriekaištingai veikiančią visų varančiųjų ratų sistemą ir daugybę panašių dalykų.

Penktoji evoliucijos banga

Praėjusiais metais vykusiose didžiosiose tarptautinėse automobilių parodose „Mitsubishi" pristatė naują penktosios kartos L200, kuris pakeitė net devynerius metus gamintą pirmtaką. „Fiat" savo stenduose pirmą kartą demonstravo „Fullback". „Japonas" Lietuvos rinkoje pasirodė rudenį, o „italas" - tik šios vasaros pradžioje.

Pagrindiniai naujoko koziriai - universalumas ir išaugęs komforto lygis. Konstruktoriai akivaizdžiai stengėsi įtikti klientams, kuriems pikapas yra vienintelė šeimos transporto priemonė, turinti talkinti visuose darbuose ir kasdienėse kelionėse. Akivaizdu, kad L200-Fullback gerokai priartėjo prie lengvojo automobilio standartų: ergonomikos požiūriu nepriekaištingai įrengtame salone stebėtinai tylu važiuojant ir greitkeliu, ir vieškeliu. Patobulinus kėbulo tvirtinimo mazgus ir galinę pakabą, gerokai sumažėjo vibracijos lygis. Bendras kėbulo atsparumas sukimui dėl kai kurių konstrukcijos korekcijų ir tvirtesnių medžiagų panaudojimo išaugo 7 proc. Pikapo kabinoje sumontuoti patogesni krėslai, parankiau išdėstyti prietaisai ir valdymo įrankiai, o salone tiesiog daugiau vietos.

Dar vienas maloniai stebinantis dalykas - šio automobilio manevringumas. Patobulintas vairo mechanizmas ir stiprintuvas 5 m ilgio gremėzdo apsisukimo spindulį sumažino iki 5,9 m, o tai yra geriausias rezultatas klasėje. Pikapo aukštis 1,78 m, plotis - 1,81 m, o atstumas tarp ratų ašių - 3 metrai. Automobilio ilgis ir krovinių skyriaus dydis priklauso nuo pasirinktos konfigūracijos: Single Cab modelis yra 5,15 m ilgio, o jo krovinių skyrius - 2,26 m, Extended Cab - atitinkamai 5,27 ir 1,85 m, o Double Cab - 5,28 ir 1,52 metro. Maksimalus vežamo krovinio svoris, priklausomai nuo pasirinkto modelio varianto, gali siekti net iki 1,1 tonos.

Abiejuose modeliuose montuojama nuolatinė keturių ratų pavara Super-Select 4WD II, papildyta modernia stabilumo ir traukos valdymo sistema. Lietuvos rinkai skirti pikapai tiek „Mitsubishi", tiek „Fiat" atstovybėse siūlomi su 2,4 l turbodyzeliniais aliuminio varikliais, generuojančiais 113 kW/150 AG (380 Nm) arba 133 kW/180 AG (430 Nm) galią. Kartu su šiais varikliais galima pasirinkti 6 laipsnių mechaninę arba 5 laipsnių automatinę pavarų dėžes su sportiniu režimu. Vairuotojo patogumui - 4 skirtingų važiavimo sąlygų režimai. Beje, naujojo jėgos agregato anglies dvideginio emisija, lyginant su ankstesniuoju modeliu, sumažėjo net 17 proc., iki 169 g/km. Gamintojo deklaruojamos vidutinės degalų sąnaudos - 6,6 l/100 km - realiame gyvenime pasirodė esančios labai nedaug didesnės.

Pikapas turės ir elektroninę stabilumo sistemą, pritaikytą vilkti priekabą, automatinę kelio juostų sekimo sistemą, važiavimo į statų šlaitą pagalbinę sistemą.

Nors L200 ir Fullback skiriasi tik firminiu ženkliuku, kompanijos laikosi ne vienodos kainodaros politikos. Fiat iš pirmo žvilgsnio kiek brangesnis, tačiau tai lemia kur kas geresnė bazinė jo komplek-tacija („italas" net neturi 2 ratais varomos versijos). Čia sumontuota automatinė klimato kontrolės sistema, yra šildomos sėdynės, R17 lengvojo lydinio ratlankiai, dienos šviesos žibintai, 4 kryptimis reguliuojamas vairas, pastovaus greičio palaikymo sistema ir pan. Pabandžius analogiškai sukomplektuoti tiek brolį-dvynį, tiek Toyota, Nissan ar Ford pikapus, teks peršokti 30 tūkst. eurų ribą.