23 10 24 Mano ukio prenumerata 2024 23 04 15 Gauti naujienas mobili žurnalas
Mano Ūkis 2016/09
Frontaliniai ratiniai krautuvai su teleskopine strėle
  • Kastytis LAURINAITIS, ASU
  • Mano ūkis

Kompaktinės klasės frontaliniai ratiniai krautuvai - stabilios, manevringos, greitos kėlimo ir krovimo mašinos. Su jomis krovos darbus galima atlikti patogiau, greičiau negu su frontaliniais ant traktoriaus sumontuotais krautuvais. Vienintelis trūkumas - nedidelis krovimo aukštis: didžiausios 6 t klasės mašinos kėlimo aukštis siekia 3,6-3,8 metro. 

Traktoriumi su frontaliniu krautuvu krovinį galima užkelti į 4,5 m aukštį. Ant frontalinio ratinio krautuvo sumontuota teleskopinė strėlė krovimo galimybes gerokai padidina. Tokio aukščio pakanka sunkvežimiams ar didesnės talpos pašarų dalytuvams pakrauti.

Daug gamintojų konstruoja ir siūlo ratinius teleskopinius krautuvus. Šešių tonų segmente konkuruoja Dieci T60, JCB TM 220, Kramer KL 35.8T, Paus TL 8.7, Schäffer 8610 T, Weidemann 4080 T ir Weycor 75eT (anksčiau Atlas). Visi šie krautuvai vairuojami pasukant priekinę ir galinę dalis viena kitos atžvilgiu per lankstinę viduryje esančią jungtį. Kramer mašinoje įrengta visų keturių ratų vairavimo sistema. Krautuvai pagaminti pagal tą pačią koncepciją: variklis gale, kabina viduryje, priekyje - krovimo strėlė, hidrostatinė važiuoklė, visų ratų pavara. Variklių galingumas svyruoja nuo 75 iki 100 AG.

Vokietijoje atliktas šių krautuvų lyginamasis testas, mašinos vertintos pagal atskiras kategorijas: hidraulinės sistemos ir teleskopinės strėlės darbą, variklį ir važiuoklę, valdymo įrangą ir naudojimosipatogumą, kabinos ergonomiką ir aplinkos matomumą.

Hidraulinė sistema ir teleskopinė strėlė

Hidraulinės sistemos ir teleskopinės strėlės parametrai lemia krovimo galimybes: aukštį, keliamo krovinio svorį, atstumą. Su sutraukta strėle vidutiniškas visų testuotų mašinų didžiausias kėlimo aukštis siekė 3,9 m. Mažiausias sutrauktos ir maksimaliai pakeltos strėlės krovimo aukštis (3,75 m) buvo Kramer, o didžiausias (4,01 m) - Weidemann ir Schäffer krautuvų. Panašūs ir maksimaliai išilgintos ir pakeltos strėlės vertinimo rezultatai: Kramer ir JCB mašinos krovinį gali užkelti į 4,78, o Weidemann - 5,12 m aukštį.

Visų testuotų mašinų kaušo pakėlimo, išvertimo ir išnešimo už krautuvo priekinės dalies parametrų pakanka, kad krovinius būtų galima krauti į 4 m aukščio sunkvežimius. Visų modelių kaušo suvertimo ir išvertimo kampas gana didelis. Nustatyta, kad Dieci, JCB ir Weidemann modelių kaušo išvertimo kampas yra mažesnis kaip 40°, todėl kraunant kibias medžiagas gali kilti sunkumų. Didžiausias kaušo suvertimo kampas yra JCB, Paus ir Weycor krautuvų. Schäffer krautuvus galima užsisakyti su dviguba kaušo prikabinimo sistema. Jį pritvirtinus vienoje iš pozicijų, suvertimo kampas būna didelis, išvertimo - mažas, pakeitus kaušo tvirtinimo vietą, suvertimo ir išvertimo kampo dydis pasikeičia atvirkščiai: suvertimo mažas, išvertimo - didelis.

Lygiagretumo išlaikymas ir kėlimo galia

Visų testuotų krautuvų lygiagretumo išlaikymo funkcija veikė nepriekaištingai. Nukrypimai, kurie neviršija +10o, yra priimtini ir nė vienas testuotas modelis šios ribos neperžengė. Neigiamas lygiagretumo kampas reikštų, kad keliamas krovinys gali nuslysti.

Testuotų mašinų kėlimo galia atitiko gamintojų techninėse sąlygose nurodytas reikšmes. Galinės ašies atitrūkimas nuo žemės ir apsivertimo per priekinę ašį galimybė riboja šių krautuvų maksimalų kėlimo svorį. Visi krautuvai, keldami techninėse sąlygose nurodyto svorio krovinį, visais keturiais ratais stabiliai stovėjo ant žemės.

Bandytų krautuvų vidutinė didžiausia kėlimo galia apatinėje sutrauktos teleskopinės strėlės pozicijoje siekė 3,4 t. Sunkiausią krovinį (4,7 t) iškėlė Schäffer krautuvas, Dieci ir Weycor modelių rezultatas atitinkamai buvo 3,7 ir 3,5 t. Weidemann krautuvas žemiausiame taške iškėlė 3,2 t sveriantį krovinį, o vieno metro aukštyje jo pajėgumas padidėjo iki 3,6 t. Kai galinė važiuoklės dalis pasukta į kurią nors pusę, paprastai visų per pusę lankstomų krautuvų maksimalus kėlimo pajėgumas sumažėja apie 300 kg. Kramer krautuvo kėlimo galia tiek nesumažėjo. Testo metu mažiausi kėlimo pajėgumai buvo JCB krautuvo, nes gamintojas šiam modeliui taiko kitos kategorijos mašinoms keliamus saugumo reikalavimus.

Variklis

Šios klasės krovos mašinų variklių galingumas svyravo nuo 74 iki 103 AG. Dauguma krautuvų gamintojų pasirinko Deutz TDC 3.6 variklį. Jis montuojamas Kramer, Paus ir Schäffer modeliuose. Deginių emisijos normos atitiko šiandieninius varikliams keliamus reikalavimus. Tik kelių modelių varikliuose nebuvo kietųjų dalelių filtrų.

Dažnai degalų sąnaudas lemia ne variklio galingumas, o vairuotojo patirtis ir naudojamas priedas, pvz., kaušo dydis. Visuose testuotuose krautuvuose įrengta hidrostatinė važiuoklė su dviejų laipsnių pavarų dėže. Weycor krautuvas gaminamas su mechaniniu lėtintuvu, kuris pavarų skaičių padidina dar dviem. JCB modelio išskirtinumas - galimybė pasirinkti važiavimo keliu funkciją. Didžiausią traukos jėgą (7,9 t) išvystė krautuvas Paus, antroje vietoje (6,4 t) liko Schäffer modelis. Kitų krautuvų traukos jėga siekė apie 5 tonas. Pagal šį kriterijų silpniausias (3,6 t) buvo Dieci modelis.

Valdymas

Visų krautuvų krovimo strėlės valdomos daugiafunkcėmis svirtimis. Daugumos testuotų mašinų strėlė stumdoma sukamais potenciometrais. Tik Paus modelyje vietoj jų įrengti mygtukai, todėl sunku tiksliai valdyti strėlės išstūmimo procesą.

Testuotų krautuvų trečiojo hidraulinio kontūro valdymo įranga taip pat sumontuota valdymo svirtyje. Be to, yra galimybė papildomai pasirinkti sistemą, užtikrinančią pastovų hidraulinės sistemos darbo greitį, nepriklausomai nuo variklio alkūninio veleno sūkių. Tai labai patogu dirbant su šepečiu, nes tada reikalingas didelis alyvos srautas, esant mažiems variklio alkūninio veleno sūkiams. Visuose krautuvuose įrengti apkrovos indikavimo prietaisai ir apsaugos sistemos. Apsaugos sistemos, esant per didelei apkrovai, dažniausiai riboja strėlės stumdymo galimybes.

Konstrukcija

Dėl skirtingos koncepcijos skiriasi krautuvų konstrukcija. Kompanijos „Weycor", „Paus" ir „Kramer" gamina didelio aukščio krautuvus, todėl ir operatoriaus vieta įrengta aukštai. Į šių krautuvų kabiną reikia lipti stačiais laiptais, tačiau juose matomumas iš kabinos pats geriausias. Bendrovės „Dieci" ir „Schäffer" stengiasi gaminti ne didesnio kaip 2,5 m aukščio krautuvus. Šių mašinų operatoriams darbo vietą pasiekti lengviau, bet matomumas prastesnis. Firmos „Weidemann" ir „JCB" mašinų vertinimas pagal šį kriterijų patenka į vidurį tarp aukštos ir žemos bazės koncepcijų. Minėtų kompanijų modelių kabinos patogiai pasiekiamos, juose geras matomumas, patogu įlipti ir išlipti. Pabrėžtina, kad Weycor modelyje nėra stoglangio arba pratęsto stogo priekinio stiklo link.

Vairavimo ypatumai

Šeši testuoti krautuvai lankstosi per viduryje sumontuotą posūkio lankstą. Vienas krautuvas gaminamas su visais vairuojamaisiais ratais. Besilankstančių krautuvų svorio pasiskirstymas sukantis skiriasi. Galimos net kelios koncepcijos, kaip krautuvo ratai prisitaiko prie žemės paviršiaus.

Krautuvo ratų prisitaikymas prie žemės paviršiaus

  • Mašina vairuojama per viduryje sumontuotą posūkio lankstą su balansuojančia galine ašimi (Dieci, Paus, Schäffer, Weycor modeliai). Šiuose krautuvuose posūkio lankstas reikalingas tik priekinei ir galinei važiuoklės dalims pasukti viena kitos atžvilgiu. Pasikreipti horizontalios ašies atžvilgiu priekinė ir galinė dalys negali. Važiavimo paviršiui kopijuoti naudojama balansuojanti galinė ašis taip, kaip priekinė ašis traktoriuose. Tokios vairavimo sistemos privalumas - galinės važiuoklės masė veikia kaip balastinis svoris, todėl sumažėja krautuvo nuvirtimo tikimybė.
  • Posūkio ir balansavimo lankstas (krautuvas Weidemann) su kietomis priekine ir galine ašimis. Galinės važiuoklės svoris per lankstą sukuria stabilizuojantį ir besipriešinantį apvirtimo jėgai sukimo momentą. Privalumas - priekinė važiuoklė gerai prisitaiko prie kelio paviršiaus.
  • Vertikalaus posūkio lankstas ir vertikalus guolis (JCB modelis). Vertikalaus posūkio lankstas leidžia keisti važiavimo kryptį, o vertikalus guolis - priekinei ir galinei krautuvo dalims pasikreipti viena kitos atžvilgiu ir taip prisitaikyti prie kelio paviršiaus. Galinės krautuvo dalies svoris neleidžia krautuvui apvirsti.
  • Visų vairuojamųjų ratų sistema su balansuojančiu galiniu tiltu (Kramer krautuvas). Šiuo atveju nėra priekinės ar galinės važiuoklės dalies. Krautuvo priekį ir galą jungia ištisas rėmas. Balansuojantis galinis tiltas prisitaiko prie kelio paviršiaus. Dėl tokios konstrukcijos mašinos apsisukimo spindulys labai mažas. Pasukus ratus, svorio pasiskirstymas ir mašinos stabilumas nepasikeičia.

Visos koncepcijos turi savų privalumų. Paviršiaus lyginimo darbus geriau atlikti mašina, turinčia balansuojantį galinį tiltą, nes didesnę svorio dalį galima perkelti į kaušo briauną. Dirbti lauko sąlygomis patogiau su krautuvu, kurio priekinė ir galinė dalys kraiposi viena kitos atžvilgiu.

Dieci AgriPivot T60

Hidraulinė sistema ir strėlė. Tai antra vieta pagal kėlimo galios parametrą įvertintas krautuvas. Kėlimo pajėgumas 3,7 t. Gamintojo duomenimis, krumpliaratinis siurblys tiekia 98 l/min. alyvos srautą. Prikabinto padargo lygiagretumą išlaiko kėlimo strėlėje sumontuotas hidraulinis cilindras. Kompanija „Dieci" yra užpatentavusi cilindro cilindre sistemą, skirtą keliamo padargo lygiagretumui išlaikyti: nukrypimas siekia tik +2o. Krovimo strėlės švytavimų slopinimo sistema veikia nepriekaištingai ir yra susijusi su valdymo svirties blokavimo mygtuku. Jį paspaudus, švytavimų slopinimo funkcija išjungiama. Apsaugos nuo perkrovos sistema pradeda veikti iš karto, kai tik strėlė yra nors kiek išilginama. Viršijus leistiną apkrovą, ši sistema leidžia atlikti tik vieną veiksmą - sutraukti strėlę.

Variklis ir važiuoklė. Testuotame modelyje išilgai sumontuotas 3,3 l darbinio tūrio 75 AG Kubota variklis su kietųjų dalelių filtru. Hidraulinė važiavimo sistema yra dviejų pakopų. Maksimali traukos jėga - tik 3,6 t, tačiau Dieci krautuvus galima užsisakyti su 40 km/ val. greičiui pritaikyta pavarų dėže. Su ja didžiausia mašinos traukos jėga turėtų siekti 4,8 t. Priekinėje ašyje montuojamas savaime iki 45 proc. užsiblokuojantis diferencialas, tai standartinė mašinos įranga.

Papildomai užsisakius, įrengiama galinių ratų blokavimo sistema. Krautuvas vairuojamas lankstant rėmą, o kelio paviršiaus nelygumus kompensuoja svyruojantis galinis tiltas.

Valdymas. Visos krovimo funkcijos atliekamos daugiafunkce valdymo svirtimi. Vienu metu galima aktyvuoti kelias funkcijas. Žema vairuotojo darbo vieta netrukdo dirbti patogiai. Gal šiek tiek neįprastas valdymo svirties blokavimo mygtukas: nenuspaudus jo, krovimo darbų nepavyks atlikti. Galima ir kita alternatyva - jutiklis, kuris atlieka tokią pačią blokavimo funkciją, tačiau nereikia varginti rankos spaudžiant mygtuką. Krautuvą užvedant šiek tiek trikdo garsiniai signalai.

Kabina ir aplinkos matomumas. Įlipti į kabiną patogu: dvi plačios, neslidžios pakopos, tvirtos rankenos. Kilnojami ir reguliuojami porankiai, į kabiną galima patekti per dešinę krautuvo pusę. Siekiant pagerinti matomumą, prietaisų skydelis sumontuotas dešinėje kabinos pusėje. Priekyje yra tik nedidelis ekranas, kuriame rodoma keliamo krovinio masė, kėlimo kampas, degalų sąnaudos. Nepaisant žemos kabinos, strėlė suprojektuota tinkamai, todėl matomumas į priekį labai geras. Ant strėlės sumontuoti darbiniai žibintai matomumą šiek tiek riboja. Šoninis matomumas per stiklines 180º kampu atidaromas duris taip pat nepriekaištingas.

JCB TM 220

Hidraulinė sistema ir strėlė. Šis krautuvas gali kelti 2,5 t sveriantį krovinį. Gamintojo teigimu, tai mašina, kuri pritaikyta dirbti su 2,2 t svorio kroviniais. Parker hidraulinis siurblys ir į apkrovą reaguojanti hidraulinė sistema tiekia vidutiniškai 86 l/min. alyvos. Trečiajame hidrauliniame kontūre tiekiamas 79 l/ min. alyvos srautas. Strėlė nuo apatinės pozicijos iki viršaus pakeliama per 4,4, o nuleidžiama per 6,1 sekundės. Strėlės švytavimai slopinami dviem cilindrais, o valdomi automatiškai pagal važiavimo greitį. Važiuojant didesniu kaip 6 km/val. greičiu, slopinimo sistema aktyvuojama, o esant mažesniam greičiui - išjungiama.

Variklis ir važiuoklė. Galios jėgainė - tai bendras kompanijų „Kohler" ir „JCB" produktas. Variklio su katalizatoriumi ir deginių recirkuliacijos sistema darbinis tūris 2,5 l, o galia - 74 AG. Važiuoklė dviejų hidrostatinių pavarų. Važiuojant krautuvu keliu 6-8 km/val. greičiu, įjungiama mechaninė pavara. Didžiausias važiavimo greitis - 35 km/ val., didžiausia išvystoma traukos jėga - 4,95 t. Krautuvas vairuojamas, lankstant rėmo viduryje esantį lankstą, kuris taip pat leidžia rėmo dalis pakreipti viena kitos atžvilgiu. Taip padidinamas visų ratų sąlytis su žeme. Priekinės ašies diferencialas blokuojamas 100 proc. Galima pasirinkti 45 proc. automatinio blokavimo ašį. Galinė ašis visuomet blokuojama 25 proc.

Valdymas. Ant valdymo svirties sumontuoti strėlės stumdymo potenciometrai, važiavimo krypties keitimo, diferencialo blokavimo mygtukai. Pati valdymo svirtis šiek tiek per žemai įrengta tvirtoje šoninėje konsolėje, be to, negalima reguliuoti porankio aukščio. Stabdymo intensyvumas pasirenkamas labai tiksliai. Vairo ratas nuo vienos galinės padėties iki kitos apsisuka 4 kartus. Variklio užvedimas šiek tiek neįprastas: turi būti įjungtas stovėjimo stabdys ir paspaustas neutralios padėties važiavimo krypties pasirinkimo mygtukas.

Kabina ir aplinkos matomumas. Vairuotojo darbo vieta įrengta 1,09 m aukštyje ir yra pasiekiama lipant dviem plačiomis ir neslidžiomis laiptų pakopomis. Kad įlipti būtų lengviau, dešinės pusės rankenos galėtų būti ilgesnės, tada ir aukštesniam operatoriui būtų patogiau įsitverti. Durys atsidaro 180º kampu ir užsifiksuoja. Dešinėje kabinos pusėje durų nėra. Čia sumontuotas tik varstomas langas. Matomumas į priekį nepriekaištingas. Vaizdą tarp priekinio stiklo ir stoglangio šiek tiek užstoja kabinos statramstis. Dešinės pusės šono matomumas ribotas. Siauras variklio gaubtas neužstoja galinio vaizdo.

Kramer KL 35.8T

Hidraulinė sistema ir strėlė. Kėlimo galia 1 m aukštyje siekia 3,2 t, tai yra vidutiniška reikšmė tarp kitų modelių vertinimo rezultatų. Pabrėžtina, kad šis krautuvas turi visų ratų vairavimo sistemą (ne pasukamą rėmą), tad jo kėlimo galia išlieka tokia pati ir kai ratai maksimaliai susukti. Konkurentų kėlimo pajėgumas, kai rėmas pasuktas, sumažėja ir nesiekia 3 t. Krautuvas gali nuvirsti, keldamas 4,3 t svorį. Krautuvo galingumas leidžia pasisemti pilną kaušą. Lygiagretumo funkcija veikia gerai: nukrypimas su kaušu tik -1º, su palečių šakėmis - +9º. Pakėlus strėlę aukštyn, padargo suvertimas yra ribojamas, kad krovinys nebūtų užverstas ant kabinos. Hidraulinės sistemos siurblys tiekia 84 l/min. alyvos srautą. Trečiajame kontūre išmatuotas alyvos srautas siekė 86 l/min. Jo pakanka bet kokiam papildomai prikabintam padargui. Jei tokio alyvos srauto per mažai, galima užsakyti papildomą 40 l/min. našumo siurblį. Strėlės švytavimų slopinimas įsijungia, kai greitis viršija 15, o išsijungia - kai jis mažesnis negu 11 km/val.

Variklis ir važiuoklė. Mašinoje sumontuotas 100 AG Tier 3B deginių emisijų standartus atitinkantis Deutz TDC 3.6 variklis su katalizatoriumi. Galima užsakyti keičiamos oro srauto krypties hidrauliškai valdomą aušinimo ventiliatorių. Danfoss hidrostatinė važiuoklė su ICVD pavaromis leidžia pasiekti 4,95 t traukos jėgą. Yra dvi važiavimo pavaros, tačiau traukos jėga nepriklauso nuo įjungtos pavaros, keičiasi tik maksimalus važiavimo greitis: pirmąja pavara važiuojama 10, antrąja - 40 km/val. greičiu. Su šiuo krautuvu galima vilkti iki 14 t priekabą, o prikabinimo mechanizmą apkrauti 500 kg vertikalia jėga. Įjungus tik priekinių ratų vairavimo sistemą, važiuojama panašiai kaip traktoriumi.

Valdymas. Ant valdymo svirties įrengti važiavimo krypties pasirinkimo, strėlės valdymo mygtukai. Svirtimi taip pat galima įjungti diferencialo blokavimą ir trečiąjį hidraulinį kontūrą. Trys mygtukai, sumontuoti svirties viršuje, nėra aprašyti. Patogi rankos padėtis, bet negalima reguliuoti porankio aukščio. Krautuvas itin manevringas, todėl krovimo darbus atlikti galima ir mažoje aikštelėje. Vairavimui nėra jokių pretenzijų. Vienintelis minusas - vairuoti reikia labai tiksliai planuojant iš anksto, nes privažiavus prie vietos ir pasukus ratus, krovinio pozicija nepasikeičia.

Kabina ir aplinkos matomumas. Kabinoje vietos pakanka, valdymo įrengimai išdėstyti ergonomiškai. Skirtingos spalvos padeda orientuotis. Kairėje pusėje šalia vairuotojo įtaisyta didelė daiktadėžė. Dešinės pusės porankis susilanksto ir netrukdo įlipti į kabiną. Matomumas priekyje geras, priekinis stiklas yra pratęstas stoglangio link. Stiklinės durys neriboja matomumo į abi puses ir dirbant gali būti visiškai atidarytos. Kabina neturi atidaromų langų (juos galima užsakyti papildomai), o dešinės pusės durys gali būti užfiksuotos pravertos 10 cm. Dėl plataus variklio gaubto matomumas gale ribotas.

Paus TL 8.7

Hidraulinė sistema ir strėlė. Krovimo pajėgumas žemutinėje padėtyje - 3,4 tonos. Kai keliama 4 m aukštyje arba 1 m atstumu nuo priekinių ratų, krovinio svoris sumažėja iki 2,6 t. Palečių šakės, keliant iki 1,5 m aukščio, išlaiko lygiagretumą, o keliant aukščiau, šiek tiek suverčiamos. Su kaušu išlaikyti lygiagrečią poziciją sunkiau, jau apatinėje dalyje jis išsiverčia 4º kampu. Komplektuojama standartinė Load Sensing sistema su 80 arba 120 l/min. alyvos debitu ir Parker hidrauliniais siurbliais. Papildomai montuojami trečias ir ketvirtas hidrauliniai kontūrai. Trečiajame kontūre tiekiamas visas siurblio alyvos srautas, o ketvirtajame - 47,5 l/min. Strėlės švytavimų slopinimo funkcija visuomet aktyvi, kai kėlimo valdymo rankena yra neutralioje pozicijoje. Perkrovos funkcija aktyvi visuomet ir jai suveikus išjungiama strėlės stumdymo funkcija.

Variklis ir važiuoklė. Deutz TDC 3.6 variklis išvysto 101 AG pajėgumą. Nors ir be mechaninio pastiprinimo, Danfoss važiuoklės hidraulinė sistema išvysto 7,9 t traukos jėgą. Didžiausias važiavimo greitis 20, o pirma pavara - tik 10 km/val. Pageidaujant galima užsakyti 35 km/val. važiavimo greičio pavarų dėžę. Važiuojant didžiausiu greičiu, variklio alkūninio veleno sūkiai sumažinami 400 min..1 Spicer tiltuose diferencialas turi viso blokavimo galimybę. Stovėjimo stabdys visuomet aktyvus.

Valdymas. Ant valdymo svirties sumontuoti važiavimo krypties keitimo, diferencialo blokavimo, trečio hidraulinio kontūro ir strėlės išstūmimo valdymo mygtukai. Strėlės stumdymo valdymas potenciometrais - papildomai užsakoma įranga, kuri būtina, norint sumažinti strėlės judėjimo greitį ir smūgį. Valdymo svirties porankis yra reguliuojamo aukščio. Dirbant su krautuvu visos darbo funkcijos lengvai atliekamos ir valdomos. Apsisukimo spindulys vidutiniškas.

Kabina ir aplinkos matomumas. Kabinos apdaila geros kokybės, o valdymo elementai tinkamai išdėstyti. Dauguma jungiklių sumontuoti dešinėje pusėje įrengtoje konsolėje, bet jų žymėjimas galėtų būti geresnis. Kairėje pusėje sumontuota didelė daiktadėžė, kuri lengvai pasiekiama iš kabinos ir iš lauko. Įlipti į 1,25 m aukščio kabiną dviem pakopomis ir laikantis už tvirtų rankenų kairėje pusėje labai patogu. Įrengta konsolė trukdo naudotis dešinės pusės durimis, todėl lipti per jas galima tik kraštutiniu atveju. Durys atsidaro 180º kampu, atidarytos užsifiksuoja. Matomumas priekyje geras, nors kėlimo cilindras šiek tiek užstoja prikabintus priedus. Priekinis stiklas pratęstas į stogą, tačiau prastos kokybės saulės skydelis neužsifiksuoja. Variklio gaubtas labai ilgas, bet nuožulnus ir matomumo gale neriboja.

Schäffer 8610T

Hidraulinė sistema ir strėlė. Kėlimo galia 3,36 t, beveik visa tona didesnė negu kitų testuotų krautuvų, tačiau jo ir masė 400 kg didesnė. Žemutinėje padėtyje krautuvas gali kelti 4,7 t. Didesniame aukštyje kėlimo pajėgumas mažėja. Dirbant su krovimo šakėmis, išlaikomas tinkamas jų lygiagretumas. Naudojantis kaušu, kėlimo pradžioje jis išsiverčia 3,5º kampu. Pageidaujant gali būti sumontuotas strėlės švytavimų slopintuvas be automatinio įsijungimo funkcijos. Krautuve įrengta apkrovos kontrolės sistema neturi įtakos mašinos valdymui. Hidraulinėje Load Sensing sistemoje sumontuotas 150 l/min. alyvos debito Bucher hidraulinis siurblys. Krovinys keliamas sparčiai. Trečiajame hidrauliniame kontūre tiekiamas 132 l/min. alyvos srautas.

Variklis ir važiuoklė. Tier 3B deginių emisijos normas atitinkantis Deutz TDC 3.6 dyzelinis variklis išvysto 102 AG. Maksimalus važiavimo greitis 35 km/val. Didžiausia traukos jėga 6,4 t. Mašina gali traukti 12 t priekabą. Pneumatiniai stabdžiai sumontuoti gamykloje. Posūkio lanksto priežiūros intervalas kas 3 000 val. arba 3 metus. Varantieji tiltai turi iki 45 proc. užsiblokuojantį diferencialą. Balansuojanti galinė ašis leidžia ratams gerai prisitaikyti prie kelio paviršiaus.

Valdymas. Strėlės stumdymo potenciometrai, važiavimo krypties, važiavimo greičio, trečiojo hidraulinio kontūro valdymo mygtukai sumontuoti ant krautuvo valdymo svirties. Taip pat yra mygtukas, automatiškai grąžinantis kaušą į pradinę padėtį, leidžiant strėlę žemyn. Valdymo svirtis su reguliuojamu porankiu sumontuota patogiai pasiekiamoje vietoje. Vienu metu galima valdyti ir vykdyti tris funkcijas. Mašina į valdymo komandas reaguoja staigiai, todėl darbas spartus.

Kabina ir aplinkos matomumas. Įlipti į kabiną reikia dviem siauromis laiptų pakopomis. Dešinėje pusėje trūksta didelės ir tvirtos rankenos. Durys atsidaro 180º kampu ir užsifiksuoja. Patogiai lipti per dešinę pusę trukdo porankis ir valdymo svirtis. Galinis langas atsidaro, tačiau dėl variklio skleidžiamo garso padidėja triukšmas kabinoje. Šis krautuvas - viena iš žemiausių (2,59 m) testuotų mašinų, tad ir vairuotojo darbo vieta žema. Tai netrukdo gerai matyti priekyje. Priekinis stiklas pratęstas į stoglangį. Matomumą riboja ant strėlės sumontuoti žibintai.

Weidemann 4080T

Hidraulinė sistema ir strėlė. 2,6 t krovinys keliamas nuo žemiausios iki aukščiausios padėties. Žemiausioje padėtyje ir 4 m aukštyje krautuvas iškelia 3,1 t svorio krovinį. Kraunant su palečių šakėmis, lygiagretumas išlaikomas tinkamai. Su kaušu lygiagretumas būna -2º. Apatinėje padėtyje kaušo suvertimo kampas tik 28º. Viršutinėje pozicijoje kaušo suvertimas apribojamas jungikliu, kad krovinys nebyrėtų ant kabinos. Hidraulinės sistemos alyvos srautas 150 l/ min. Trečiajame hidrauliniame kontūre tiekiamas 137 l/min. alyvos srautas. Strėlės švytavimų slopintuvas yra, tačiau jis neveikia automatiškai.

Variklis ir važiuoklė. Perkins variklio galingumas siekia 102 AG. Galima užsisakyti krautuvą su 117 AG varikliu. Kad atitiktų deginių emisijos standartų reikalavimus, variklyje įrengtas katalizatorius, deginių recirkuliacijos sistema ir kietųjų dalelių filtras. Su dviejų pakopų važiuoklės hidrauline sistema krautuvas išvysto 4,73 t traukos jėgą ir pasiekia 29 km/val. važiavimo greitį. Pirmoji pakopa skirta važiuoti iki 7 km/val. greičiu ir naudojama, kai reikia didesnio vairavimo tikslumo arba dirbant su šepečiu. Varančiųjų ašių diferencialus galima blokuoti 100 proc. Priekinė važiuoklės dalis galinės atžvilgiu gali pasikreipti iki 12º. Šiuo krautuvu galima vilkti 8 t priekabą. Kad būtų patogu atlikti techninę priežiūrą, kabina hidrauliškai paverčiama.

Valdymas. Valdymo svirtis sumontuota prie operatoriaus sėdynės pritvirtintame porankyje. Važiuojant nelygiu keliu, vairuotojas juda kartu su sėdyne ir valdymo svirtimi. Ant svirties sumontuoti strėlės stumdymo ir trečiojo hidraulinio kontūro valdymo potenciometrai, važiavimo krypties pasirinkimo, važiavimo pavaros, diferencialo blokavimo mygtukai. Vienu metu galima atlikti kelias operacijas. Krautuvas važiuoja tiksliai ir yra lengvai valdomas.

Kabina ir aplinkos matomumas. Apatinė įlipimo į kabiną pakopa siauroka. Įlipimo rankenos patogios. Durys atsidaro 180º kampu. Jos gali atsidaryti dalimis - viršutinė dalis lieka uždaryta, o apatinė dalis atsiveria. Priekinis stiklas pratęsiamas į stogą ir užtikrina gerą pakeltos strėlės matomumą. Matomumą gale užstoja didelis variklio gaubtas.

Weycor 75eT

Hidraulinė sistema ir strėlė. Žemutinėje pozicijoje krautuvas išvysto 3,5 t kėlimo galią. Vieno metro aukštyje kėlimo galingumas sumažėja iki 3,2, o 4 m - iki 2,9 t. Lygiagretumo išlaikymas ir su palečių šakėmis, ir su kaušu veikia tinkamai. 67 l/min. našumo hidraulinė sistema su Load Sensing funkcija - standartinė įranga. Galima užsakyti ir 97 l/ min. našumo sistemą. Strėlės švytavimams slopinti numatyta automatinė sistema. Ji visuomet aktyvi, kai įjungta antroji pavara. Įjungus pirmąjį važiavimo greičio režimą, jei greitis didesnis kaip 9 km/val., slopinimo funkcija įjungiama, jei mažesnis negu 7 km/val. - išjungiama. Apsaugos nuo perkrovos sistema - papildomai užsakoma įranga.

Variklis ir važiuoklė. Krautuve sumontuotas Deutz TD 2,9 variklis su katalizatoriumi ir deginių recirkuliacijos sistema išvysto 73,5 AG galingumą. Toks variklio galingumas turi mažai įtakos mašinos darbui, tačiau degalų sąnaudos mažesnės. Dviejų pakopų hidrostatinė Linde pavara kartu su mechanine 2 laipsnių pavarų dėže leidžia naudotis 4 skirtingais važiavimo greičio diapazonais. Sujungus žemiausias pavaras, maksimalus krautuvo greitis sieks tik 11 km/val. Varantieji tiltai turi 100 proc. blokuojamus diferencialus. Išjungus variklį, stovėjimo stabdys įjungiamas automatiškai.

Valdymas. Ant valdymo svirties sumontuoti strėlės, važiavimo krypties ir diferencialo blokavimo mygtukai. Važiavimo greičio diapazonas parenkamas taip pat paspaudus mygtuką. Trečiasis hidraulinis kontūras valdomas atskira mechanine skirstytuvo rankenėle. Valdymo svirtis sumontuota reguliuojamo aukščio porankyje. Šiame krautuve atskirai įrengti stabdžių ir galios varantiesiems ratams nutraukimo pedalai. Tokios sistemos privalumas: didesnė galios nutraukimo pedalo eiga leidžia tiksliau valdyti krautuvą. Iki galo nuspaudus šį pedalą, įjungiami stovėjimo stabdžiai.

Kabina ir aplinkos matomumas. Įlipimas į kabiną status, bet su patogiomis pakopomis ir įlipimo rankenomis. Dėl porankio dešinės pusės durimis naudotis galima tik esant kritinei situacijai. Abejos durys gali būti atidaromos 180º kampu ir fiksuojamos. Nė vienas kabinos langas neatidaromas. Vairuotojo darbo vieta aukšta, todėl matomumas aplink geras. Matomumas gale ir šonuose puikus. Krautuvo valdymo įrankiai lengvai ir patogiai pasiekiami.